TurboMaria Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Flaut hvor lite jeg kan om dette, men syns det er så forvirrende. Jeg vet at man får feriepenger i juni, istedet for vanlig lønn. Den er grei. Men nå har jo jeg opparbeidet meg rett til 25 dager ferie. Og har tenkt å bare ta tre uker ferie i sommer. Hvis jeg da vil ta en uke nå før sommeren, og kanske en uke i høst, blir jeg da trukket i lønn(eller trekt fra feriepengene?) eller vil jeg få utbetalt vanlig lønn? Jeg jobber i staten forresten.
elskerlivet Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 jeg jobber også i staten, uavhengig av når jeg tar ut ferie er det i juni vi får feriepenger og på samme tidspunkt det trekkes for ferie
ariadne Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Du har rett til å ta ut alle fem ferieukene som er vanlig i løpet av året selv om du ikke har full femukers opptjening (som er 30 dager, siden ei feriuke regnes som seks dager). Da blir du ikke trukket mer i lønn enn du ville blitt om du tok ut bare de 25 dagene du har opparbeidet, men du får tilsvarende feirepenger - altså for 25 dager, ikke for 30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå