Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flaut hvor lite jeg kan om dette, men syns det er så forvirrende.

 

Jeg vet at man får feriepenger i juni, istedet for vanlig lønn. Den er grei.

 

Men nå har jo jeg opparbeidet meg rett til 25 dager ferie. Og har tenkt å bare ta tre uker ferie i sommer.

 

Hvis jeg da vil ta en uke nå før sommeren, og kanske en uke i høst, blir jeg da trukket i lønn(eller trekt fra feriepengene?) eller vil jeg få utbetalt vanlig lønn?

 

Jeg jobber i staten forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber også i staten, uavhengig av når jeg tar ut ferie er det i juni vi får feriepenger og på samme tidspunkt det trekkes for ferie

Skrevet

Du har rett til å ta ut alle fem ferieukene som er vanlig i løpet av året selv om du ikke har full femukers opptjening (som er 30 dager, siden ei feriuke regnes som seks dager). Da blir du ikke trukket mer i lønn enn du ville blitt om du tok ut bare de 25 dagene du har opparbeidet, men du får tilsvarende feirepenger - altså for 25 dager, ikke for 30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...