Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er for tiden ute i permisjon, og har fått time på sykehus noen timer unna. Har da mannen min rett på fri for å ta seg av barnet? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Ja han kan bruke av sykt barn/barnepasser dagene sine.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Ja, hvis du er barnets faste "barnepasser" har han rett på fri hvis du må oppsøke lege pga sykdom. Han kan bruke egenmelding for syk barnepasser.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Hvis du er akutt syk og trenger legehjelp har han det. Om det dreier seg om andre ting, vanlige kontroller, vurdering for brystreduksjon osv har han ikke det.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Det er jo en time jeg har ventet i mange mndr på å få, tviler på at det er så lett å få gjort om den. Hi
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Og hvor står det anonym 17.10? Dette er en vurderingssak hi og mannen kan gjøre helt selv.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Mannen har krav på fri om barnepasser, det vil si mor er for syk til å ta seg av barnet. Om hun ikke er syk er det noe som kan planlegges. Det er mange grunner til å ha legetime. Det er bare nødvendig legetilsyn pga sykdom som gjør at far har rett på fri.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 riktig arb.giver kan faktisk be om bekreftelse på barnepassers sykdom eller nødvendig legetime..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Er jo ikke sånn at man får innkallelse til sykehus for unødvendige undersøkelser. Han ringer inn med en syktbarn dag, og så tenker dere ikke noe mer på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå