Gå til innhold

Svangerskapsoppfølging


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 11 og har valgt å gå til både lege og jordmor, uke 9 var jeg hos lege for utfylling av helsekort og blodprøver. Skal første gang til jordmor uke 12 og UL uke 18. Så hva skjer på første jordmorkontroll? Vil jeg få høre hjerteslag? Bør jeg ta med mannen eller vente til uke 18? Noen her som fraråder sydentur i uke 28? Forutsatt at jeg er i grei form da. Skal til Spania. Takker for eventuelle svar/meninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg fikk høre hjerteslagene på første kontroll. Hadde med mannen min og han ble heeeeeelt gira. Det blir liksom litt mer virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg fraråder ikke sydentur i uke 28..så frem formen din er fin:) Det eneste du må være klar over er at du må gi beskjed til flyselskapet om at du er gravid, og hvor langt du er på vei, så er det opp til de om du får fly med de eller ikke. Husk også støttestrømper (ikke vanlige reisestrømper, men skikkelige støttestrømper kjøpt hos bandasjist - hvor de har målt bena dine) under flyturen da du som gravid er mer utsatt for blodpropp - vær også i bevegelse siden du skal fly noen timer, tripp med bena, eller gå litt i flyet, slik at muskel vene pumpen holdes igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Takk for svar. Lurer på om det skal være en bestemt kompresjonsklasse på strømpene siden jeg ikke skal kjøpe de vanlige.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...