Gå til innhold

Håper på svar ang mulig sp.abort :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å ha hatt en spontanabort uten å ha hatt noen som helst smerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det trenger ikke forekomme stort med blod heller. Spontanaborter kommer i alle former og fasonger for å si det sånn. Men de aller fleste vil nok oppleve smærter som kan assosieres med menstruasjon og knytting/straming i området rundt livmoren.

Om du blør litt i svangerskapet betyr det ikke at du har hatt en spontanabort.

Det må komme foster ut for at det er en spontanabort.

Skrevet

Jeg hadde MA, ble oppdagen i uke 13, ingen smerter eller blødninger. Fosteret hadde vært død i ca 3 uker da det ble oppdaget på UL.(duotest)

Skrevet

Når det er en MA må fosterest "skrapes" ut da? Under en SA kommer det vel ut av seg selv?

Jeg har hatt blødninger, men ikke så mye, ikke kommet noen klump. men jeg føler meg ikke gravid.

Er i uke 9. har bestilt tidlig UL, men ikk før i neste uke.

HI

Skrevet

"Missed abortion" og "Spontanabort" er overhodet ikke det samme.

En såkalt missed abortion er en betegnelse for når fosteret dør i mors liv uten at det støtes ut å blir en spontanabort.

Det er helt normalt i blø litt i svangerskapet.

Skrevet

Ja enten får man tabletter for å støte ut foster, eller så får man narkose og utskrapning. MEN

Jeg er gravid igjen, denne gangen har jeg som deg hatt litt blødninger og utflod i uke 6-9 og jeg er nå i 7.mnd . Selv om du har litt blødninger trenger det ikke bety abort !

Håper det går bra med deg.

Skrevet

Tusen takk for svar damer:)

Blir litt urolig når jeg oppdager blod i trusa uten å ha kjent noen som helst smerte. har nå sett på lignende innlegg, og ser at det ikke trenger å være farlig.

Har som sakt ikke hatt vondt, så satser på at det går bra, håper tida fram til UL går fort.

Hi

Skrevet

Skrev om MA fordi det ofte går under begrepet "spontanabort", jeg vet også at det er forskjell på missed abortion og spontan abort. Men har du mistet symtomer og ikke har blødninger / eller har blødninger eller utflod så kan det like godt være MA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...