nonstop79 Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Hva er normalt å betale for en dagmamm, om vi trenger det 8 timer når vi er på jobb? Og hvordan kan man finne det? eg kjenner lite folk her, så har ingen som kan anbefale meg noen heller.. Er skeptisk til å bare levere småen til fremmede.. Trenger det ikke enda. men får vi ikke barnehageplass når vi må tilbake i jobb, så må eg finne alternativer.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Tja, går du på barselgruppe, babysang eller noe? Må da være noen som kjenner noen som kjenner noen... Evt får du henge opp lapper/ anninse i lokalavisa. Man kan jo gå på besøk til aktuelle kandidater og se hvordan de er med barna ol... Vi kjente heller ikke til dagmammaen til 1.mann fra før, men var på besøk og følte det klaffet godt på alle måter. Både foreldre og barn var svært fornøyde. Kanskje vi hadde flaks, men det er verdt et forsøk. Det vanlige er vel å betale kontantstøtten ++. Vi betalte ca 4900. Hun betalte skatt, og da kunne vi trekke det fra på skatten. Med kontantstøtten ble "egenandelen" 1600 kr - skattefradraget synes jeg vi kom veldig godt utav det. Er vel ikke mange som får full bhg plass for 1600mnd heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå