Gå til innhold

Flytte til Kolbotn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe rekkehus på Kolbotn i nær framtid. Er en familie med småbarn som begynner på skole om noen år. Anbefaler dere Trollåsen eller Tårnåsen? Fint om noen vil dele både fordeler og ulemper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verken Trollåsen eller Tårnåsen er Kolbotn, men alle tre stedene er i Oppegård kommune...

Jeg ville ikke bodd et sted hvor jeg var avhengig av å ta buss, så jeg ville bodd sånn at jeg kunne gå til Kolbotn stasjon uten å bruke veldig lang tid på det. Det er mulig fra Tårnåsen, men Trollåsen er det litt langt å gå fra.

Skrevet

Begge deler er fine steder! Vi har bodd på Tårnåsen og synes det var fint der (men vi flyttet derfra før vi fikk barn). Vet ikke om det er bygget noe nytt på Tårnåsen, men det som var av rekkehus der når vi bodde der var eldre og ikke spesielt pene boliger. På Trollåsen er det masse fine rekkehus!

Turmulighetene er kjempegode begge steder.

Skrevet

Hvordan er miljøet på skolene? Er det fine steder for barn å vokse opp?

Går det buss direkte fra Trollåsen til sentrum?

Skrevet

jeg jobbet som lærer på ungdomsskolen som tar elevene fra Trollåsen. Veldig bra lærere, alle skikkelig utdannet, men skolen hadde nesten ikke penger. Men det er vel ikke uvanlig.

Trollåsen blir sett på som et "bedre strøk" en Tårnåsen, men begge er bra syntes jeg

Skrevet

Hva med Ingeriåsen-området?

Kjenner noen som bor der, synes det er fint og nært toget etc

Skrevet

Det går buss til Oslo sentrum til både trollåsen og Tårnåsen. Det er vel til og med samme bussen, og da er trollåsen nærmere sentrum sånn i tid.

Ingieråsen er også fint ja!

Skrevet

Jeg er ikke veldig godt kjent på Kolbotn, men vil anta at prisen for rekkehus på Ingieråsen er høyere som følge av beliggenheten som er kort til tog og Kolbotn "sentrum".

Skrevet

Jeg er oppvokst på Tårnåsen og hadde en fin oppvekst med både gode skoler og barnehage. Barneskolen på Tårnåsen brant ned i år, så det blir splitter ny skole der etterhvert. Hvis jeg skulle velge ville jeg heller bodd på Tårnåsen enn Trollåsen, mest fordi kommunikasjonen til Oslo er enklere (flere busser og kortere til tog), men rekkehusene på Trollåsen er mye finere. Det er gode turmuligheter begge steder og veldig barnevennlig, så begge steder er flotte steder å vokse opp. På Tårnåsen skal de nå bygge nye rekkehus, sjekk ut kornmoenga.no. Lykke til!

Skrevet

Samtlige steder i Oppegård er gode bomiljøer med nærhet til "marka" og skole og barnehage i umiddelbar nærhet.

Det du bør se på er ifht den kommunikasjonen du er avhengig av til Oslo. Det går bra med busser, men det er jo bra å kunne velge toget som alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...