Gå til innhold

erfaringer rundt det å fly med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyer ønskes! Reiser til thailand med lillegull på 7 mnd neste uke,og kjenner angsten for at han ikke skal roe seg på flyet begynner å eksalere. Vi fikk ikke bestilt sånn babykurv,for Thai Air som vi skal fly med tilbyr dette kun opptil 6mnd alder.

Problemet mitt er at gullet sovner dårlig på armen,han liker best å ligge alene når han skal sove.

Ber en stille bønn om vi kaaanskje har fått sete ved en nødutgang eller noe,for da har vi jo plass foran oss til å legge han ned på gulvet på tepper om det er lov da?

Værså snill å fortell om deres erfaringer,tips og triks osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke lov å sitte fremfor nødutgang med baby. Uansett hvem du reiser med. Barnet må sitte på ditt/deres fang helst med setebelte på.

Ta med nye leker han ikke har sett før. Masse snaks, drikke, bleier etc. Husk smokk for trykket i ørene. Alle barn sovner når de blir slitne nok. Min sover heller ikke på armen men på fly er det kaos, folk, lyder etc så han blir helt utslitt å sovner uansett. Uansett skulle det bli for gæreent så må dere bare distrahere så godt dere kan og gjøre det beste utav det. Etter mange flyturer frem og tilbake ser jeg at det er langt fra alle barn som skriker. Og de fleste som gjør det begynner ofte etter ca en times tid rett å slett for da kjeder de seg. Det er ikke morro på fly

Skrevet

Av en eller annen grunn tisser alltid mine barn under takeoff og riktig mye, så jeg har lært meg til å alltid bytte til tørr bleie rett før ombordstigning.

Ellers er bøker og sang en slager hos minsta, og papir hun kan få rive i småbiter (forutsetter at du eller reisefølget er villig til å samle sammen småbitene).

Sovne på armen gjør nok barnet ditt på flyet for det er så mange inntryk + at motoren durer så jevnt.

Ellers kan du ta med bilsete hvis du har et lite og nett et og håpe på å få ekstra sete hele veien ... men det er vel ikke så sannsynlig i og med at du må bytte fly.

Skrevet

Det kommer til å gå så fint! Og heldige dere som skal fly med thai airways, de er kjempehyggelige og det er bedre plass mellom setene, de kommer rundt med drikke hele tiden. Du kan også få bleier av dem hvis du går tom!

Vi har reist til Thailand flere ganger med jenta vår, første gang var hun bare 4 mnd gammel. Det gikk kjempefint, selvom hun egentlig ikke sov noe særlig på flyet. Hun tok en dupp da. Ellers er det mye å se på og vi hadde med leker og smokker. Hun satt på det ene og det andre fanget, til og med de på setet ved siden av "lånte" henne litt. Også vandret vi litt rundt i flyet med henne på armen, pratet litt med de andre som hadde småbarn og tilslutt var vi framme! Litt langt og slitsomt er det jo, men såvidt jeg husker var det ikke noe særlig skriking verken på jenta vår eller på de andre små barna ombord. God tur og kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...