Linnea82 Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Er slutten av mai en bra reiseperiode? Hvor mye må man regne med å betale pr natt i dobbeltrom forholdsvis sentralt og akseptabel standard?
cherry coke Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Slutten av mai vil jeg si er en perfekt tid å reise på. Ganske varm der da. Priser på hotell ol vet jeg ikke, siden jeg bor gratis når jeg er der. Men shoppingtips/restaurant/severdigheter kan jeg hjelpe med ;-)
Mor Løvehjerte Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Enig! Mai er en fin måned å reise til NY. Sjekk www.hotels.com for overnatting.
Linnea82 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2011 Takk for svar! Har sjekket på både hotels.com, hotelweb og noen andre steder. Må si det er meget dyrt skal man bo sentralt, ca 10000 for 6 overnattinger (vil ha eget bad). Er det noen som vet om det er billigere å bestille rett fra hotellenes egne hjemmesider i USD? Tok en titt innom noen, og det kan virke billigere ved første øyenkast, men prisene var oppgitt uten skatter og avgifter..
Gjest Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Det er dobbelt så dyrt å bo og spise på restaurant hvis man vil bo på Manhattan - og det vil man jo. Kan nok bo billigere uten for Manhattan da...
CAT77 Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Slutten av mai er bra! Min erfaring er at hotellene i NYC er dyre og mange har dårlig standard. Men det finnes mange fantastisk gode også. Jeg jobbet i reiselivet før og har sett MANGE hoteller i NYC. Mange av rommene er også knøttsmå! Ville nok sagt at dere må regne med fra 1800-2000 kr natt og oppover for å finne et bra hotell! Jeg ville aldri bodd utenom Manhattan hvis dere skal dit for første gang ihvertfall. Min nye favoritt er www.kongenavnewyork.no Superbra service, gode priser og fikk masse tips og råd. Booket også restauranter og nattklubber for oss da jeg var over i september Bare å glede seg! NYC er fantastisk!
Linnea82 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2011 Da er flybillettene bestilt! 7800 kr for 2 voksne t/r med SAS, direktefly. Synes ikke det var ille:) Tenkte vi skulle bo på Manhattan, men akkurat hvilket strøk aner jeg ikke. En bekjent sa at nedre Manhattan var shabby. Som sagt er jeg opptatt av best mulig kvalitet til lavest mulig pris. Det gjør faktisk ingenting om rommene er små, skal jo bare sove der. Det viktigste er at det er rent og at vi har eget bad. Hadde håpet på å finne noe til rundt 1000 kr natta, men kanskje det er utopi. Var inom kongenavnewyork.no, men det var ingen søkefunksjon, måtte sende forespørsel for å sjekke pris.
cherry coke Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Ville faktisk bodd i Brooklyn jeg om dere kan det. Jeg har kun bodd på Manhattan, men kunne godt tenke meg å bo i Brooklyn. Et fantastisk sted og mye koseligere en Manhattan. Men tror prisene har begynt å stige der også, men tror faktisk det er billigere enn å bo på Manhattan. Og det er så enkelt å orientere seg i New York, med bla fremkomstmiddel, så det er ikke noe problem. Første gang jeg reiste dit dro jeg alene, og hadde ingen problem med å finne frem og jeg har ikke verdens beste retningssans ;-)
CAT77 Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Jeg synes også at Brooklyn er hyggelig, men førstegangs NYC besøkende, ville jeg valgt å bo på Manhattan uansett. Jeg synes egentlig ikke noen deler av Manhatten er shabby jeg og foretrekker alltid å bo downtown. Jeg liker godt områdene Greenwich Village, LES, SoHo, Meatpacking Distrikt etc. Men mange som er der første gang, vil ofte bo rundt Times Square/Midtown. Uansett er det lett å orientere seg på Manhattan, lett å finne frem og safe! Kongen av New York er ikke en "bookingmotor" type side, men driver med personlig service. Jeg sendte en forespørsel med info om hva jeg ønsket, pris, alder etc, og fikk tilbake gode forslag som passet oss perfekt. I tillegg fikset de noen sinnsykt bra restauranter for oss der! 1000,- kr natten tror jeg ikke du kan regne med nei.
Linnea82 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2011 Kanskje jeg må prøve å sende forespørsel til Kongen av New York, jeg fikk et veldig profesjonellt inntrykk iallefall. Men det virket som det var for "pengesterke" kunder, kan det stemme? Ender vi opp med svindyrt hotell og restauranter? Er selvfølgelig også interessert i gode restauranter, men da gjerne folkelige med god mat. Ikke type 6 stjerners gourmetmat hvor man må være stivpyntet for å komme inn.
CAT77 Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Vi ønsket et bra hotell, men ikke noe luksus. Og restaurantene de booket for oss var kuule, men ikke spesielt dyre (ihvertfall ikke etter norske lommebøker). I NYC kan man spise for en veldig billig penge, og man kan spise på noen av verdenes beste restauranter. Men man finner alt mulig. Men jeg synes ihvertfall det var bra å få booket bord på noen superkuule restauranter en kveld. Spiste på et trendy restaurant som heter Tao en kveld. 3 retter + vin lå på ca 60 dollar tror jeg (per person) Er jo ikke mer enn man betaler for kjederestauranter som Egon og Peppes omtrent hvis man skal ha mer enn bare en pizza....
Linnea82 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 7. januar 2011 Nei du har rett i d, og litt ekstra må man jo kunne unne seg når man først er der. Hvor mye tror du vi burde budsjettere med på 6 netter, totalt sett med hotell, restaurant og severdigheter? Greit å ha en liten ide` på forhånd hvor mye penger man kan øremerke turen, så man bruker opp reisekassa for resten av året:) Ikke d at vi har dårlig råd, men jeg er litt "gammeldags", ikke så vant å unne meg så mye ekstra:)
Linnea82 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2011 hehe, ordet IKKE falt ut av setninga overfor. mente "så man ikke bruker opp reisekassa for resten av året":)
Gjest happy mom:) Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Tror du må ut med 1000kr natten iallefall hvis du vil bo veldig sentralt på Manhatten da. Vi var der august 09. Bodde rett i smørja, betalte 1000kr natten. Bra hotel, 4 stjerners.
CAT77 Skrevet 8. januar 2011 #15 Skrevet 8. januar 2011 Jeg personlig ville beregnet ihvertfall mellom 1500-2000,- kr natten for hotell. Når det gjelder mat, kan man spise godt og billig mange dager, men jeg ville unnet meg et par gode matopplevelser ihvertfall. Men jeg tenker at dere kan komme unna med følgende: Frokost - USD 5-15 per person Lunch - USd 10-20 per person Middag: USD 20-40 per person I tillegg går det jo litt kroner på Starbucks, litt drikke og snack etc. Jeg ville beregnet ca 600 per person om dagen til slikt, men sikkert mulig å gjøre det rimeligere også. Jeg liker bare å kose meg når jeg er på ferie! Når det gjelder severdigheter, er det mye som er både billig og gratis. Personlig synes jeg den beste måten å oppleve NYC er rett og slett å bare rusle gatelangs. Det er lett å bli kjent. * Dropp Empire State Building og prøv www.topoftherocknyc.com istedet. Mindre kø, bedre å ta bilder og du kan få flotte bilder av både Empire State og Central Park * Central Park - Et must. Går også ann å leie sykler også. Ellers bare ta med litt mat og rusle rundt. Mitt problem er alltid shopping. Maaaange fristelser på den fronten...
Linnea82 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2011 Tusen takk for mange gode tips og råd CAT77 HappyMom: husker du navnet på hotellet dere bodde på? sentralt 4-stjerners hotell til kun 10000 kr natten er jo et kupp. Etter å ha søkt litt rundt på hotell lurer jeg på hvilket strøk på Manhattan som er å foretrekke for førstegangsreisende? Eller er det så korte avstander at det ikke spiller noen rolle så lenge man er på Manhattan? Tenker da på om det er noen forskjell om man bor f.eks i Soho/Chinatown eller mer mot Central Park.
Linnea82 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #17 Skrevet 8. januar 2011 oops, et 0 tall for mye. 1000 kr er et kupp:)
Linnea82 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #18 Skrevet 8. januar 2011 Og når det gjelder kongenavnewyork.no, er du medlem der CAT77? Jeg så på medlemsfordelene, og det virket nesten som om man raskt tjener inn medlemsavgiften. Tenkte at dersom jeg ender opp med å bestille hotell gjennom dem, så kan jeg like godt bli medlem og få 3 restaurantreservasjoner + de andre fordelene med på kjøpet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå