Gå til innhold

Hører visst hjemme her :)


Ceccan**

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Formen er fin! Har hatt litt hodepine etter jeg fant ut at jeg er gravid, men det er bare fordi jeg har kuttet ned på inntaket av kaffe ;-)

 

Ellers merker jeg ikke noe som helst...nesten litt skuffende, men samtidig er det jo godt å slippe. Kommer vel etterhvert tenker jeg... Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tisse hele tida (føler jeg;)), en del menssmerter/murringer, litt ømme pupper.. ellers ingenting! bank i bordet :)

 

fortalt det til mange ennå du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tisser litt oftere enn normalt jeg også når jeg tenker meg om...var oppe to ganger i natt ;-)

 

Har kun fortalt det til samboeren så langt, men har lyst til å fortelle alle. Familien min kommer til å bli overlykkelige, de har ventet på dette i maaange år, hehe... Skal prøve å vente med å fortelle familien til uke 12, men forteller nok et par venninner om en ukes tid tror jeg. De to jeg uansett vil fortelle det om jeg mister.

 

Har du fortalt mange? Har du forresten kontaktet lege eller bestilt tidlig ultralyd? Jeg lurer på å bestille time på volvat sånn i slutten av januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på her! Har termin 18.september selv og er helt i 100! Blir morro å si til barnet at pappa ga mamma deg på julaften. Eller ga oss :P hihi. Litt festlig! Jeg er førstegangs gravid og kjempe spent! Vet så lite om hva som kommer til å skje, når man kontakter lege osv. Men tenkte jeg skulle ringe til legen i morgen! Lurer på når man kan høre hjertelyden første gang, og om man kan gjøre det hos fastlegen?! Gratulerer begge to! Tror september blir en flott måned å få barn i. Da kan man holde seg inne på vinteren og bare kose og stelle med baby. Trenger ikke ha dårlig samvittighet for at man ikke er ute å er sosial. Det tar man igjen til våren når baby er litt større! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at vi har termin samme dag, alle tre :-)

 

Førstegangs her også, og føler meg helt grønn! Lærer masse hver dag på nett...kjempespennende å følge med. Tror jeg har lest at hjertet starter i mors uke 7, så det blir vel om et par uker? Aner ikke om fastlegen gjør sånt no, jeg har ikke vært hos fastlegen min på kjempemange år, husker ikke hvordan han ser ut engang :-/

 

Men tenkte bestille meg en privat UL sånn ca i uke 9, vet ikke om det er ventetid så tenkte kanskje ringe og høre denne uka.

 

Må innrømme at jeg har litt noia for å miste, så jeg tar graviditetstest nesten annenhver dag...håper jeg slutter med det etterhvert for det er dyrt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

HVor gammel er du? hvor i landet er du fra?

Hehe..ja, koselig med unnfangelse på selveste julaften :D

 

Jeg kontaktet lege med en gang, og skal dit på fredag.. da er jeg 5+0 på vei:) Etter det ønsker jeg å gå til jordmor, så tenkte kontakte henne for undersøkelse etter jeg har vært hos legen...

Ellers er jeg like grønn som deg/dere ;)

Jeg kan oppdatere litt hva som skjer på legetimen på fredag.. er så spent!!

Jeg jeg tror september er en fin mnd.. i tillegg er det lett å time med barnehage, når permisjonen er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode å høre vi er fler *June*.. jeg tar seriøst graviditetstest annenhver morgen.. men nå er det tomt :o..

tenkte å kjøpe meg en test med ukeindikator neste uke..

Testet med den første gangen, da sto det Gravid 1-2.. så tenker at den bør vis Gravid 3+ neste uke.. da får jeg iallefall bekreftet at HCG nivået har steget! Huff, jeg klarer liksom ikke helt glede meg over det ennå.. er så redd det skal skje noe...

 

Jeg har også tenkt å bestille UL i rundt en uke 9 :) for å få en bekreftelse på at alt er ok, slik at jeg kan begynne å glede meg litt mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med legetime på fredag, gleder meg til å høre hva de gjør første gangen :)

 

Jeg tok en ny test nå nettopp: veldig fornøyd med "Gravid", ikke fullt så fornøyd med "1-2" fremdeles... Fortalte forresten ei venninne i går, synes det er så rart å hode tett for den man alltid forteller alt til. Men venter med å fortelle flere.

 

Jeg er 31 og bor i Oslo-området. Hva med dere? Artig at vi nå er 4 med termin 18. september :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei septemberklubben. Må visst melde meg inn jeg også.Litt usikker på termin,men rundt 9. eller 17. Jeg har fått legetime 3.mars,,leeeeeenge til.Håper det kun er blodprøver og urinprøve...

Litt redd for å miste her også,ser de samme tankene som jeg har går igjen her,så det er betryggende. I dag føles det ut som big time mensensmerter og svetter.Noe jeg normalt ikke gjør.Får nesten ikke dusja nok. .Godt å se at det er flere som ikke nødvendigvis er kvalm,og har de andre typiske tegnene man hører om,så da er det håp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil også si det til hele verden! Men måtte si det til de på jobb pga det plutselig ble så og si røykeslutt på meg. Tenker at jeg ikke skal si noe til de nærmeste før jeg har vært på 1.legetime. Og røyken må selvfølgelig ta slutt strax.Så fikk jeg besked fra legen om å begynne å folat strax,og ta frem til uke 12.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med 18. september da?? Jeg har også termin da :-D Tihi.. Håper vi får følge hverandre her inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk litt betryggende å se det er fler med de samme tankene og følelsene som en selv har...

Jeg også sliter litt med menssmerter.. like nervøst hver gang for at mensen skal komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Jeg har den 20 september :) Par dager etter!Gøy å se så mange september mammaer! Gleder meg masse! Men har ikke sagt det til noen enda,utenom samboern ;) Godt å høre at det er flere som har mens smerter for det har plaget meg også.Kan ikke huske det var sånn forrige gang.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Jeg har den 20 september :) Par dager etter!Gøy å se så mange september mammaer! Gleder meg masse! Men har ikke sagt det til noen enda,utenom samboern ;) Godt å høre at det er flere som har mens smerter for det har plaget meg også.Kan ikke huske det var sånn forrige gang.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på første kontroll hos lege:) 5+0 idag..:)

 

Jeg hadde med urinprøve som jeg leverte inn, deretter ble det tatt blodprøve på meg. Tror hun fylte opp 4 eller 5 glass!!(så ikke etter, ettersom jeg har ANGST for blodprøve)..

Etter det ble jeg veid, og de målte urinen min..

 

Så skulle jeg inn til lege for utfyllelse av helsekort, og ta blodtrykk.

Fikk litt info om graviditet, og forklarte hva alt på helsekortet for gravide betød.

Hun tok ingen gynekologisk undersøkelse av meg, ettersom det er fortidlig å kjenne noe forstørrelse av livmor.

 

Hun innkalte meg til ny time, når jeg er i uke 14 - 15 ca :) Da ville hun at jeg skulle komme inn slik at vi kunne lete etter fosterlyden, og gjøre litt sånne morsomme ting (-som hun sa;))..

 

Helsekortet ble sendt til sykehuset idag, slik at jeg skal få innkalling til ultralyd i uke 18.

 

Alt i alt, veldig fornøyd med timen:) føles plutselig veldig mye mer virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hører hjemme her, med termin 18 september :-) Har hatt en følelse på kroppen at det var noe som var annerledes helt siden vi kom hjem etter nyttårsfeiring hos familien :-)

 

Vi er overlykkelige, siden vi fikk beskjed med gyn for noen år siden at vi hadde en sjans på 1:1000000 for å klare det på naturmetoden :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har termin 18 september. Sjekket istad og har visst termin 26 september. En spennende tid i vente. Har veldig lite plager, bortsett fra sykt ømme bryster. Er det noen som vet om dette vil vedvare helt til siste stund?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...