Gå til innhold

Hva gjør dere med juletreet etter jula?


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Før pleide vi å kaste det ut på bålet eller noe, men nå ser jeg faktisk på det som ved, for godt til å kaste.

 

Så idag har jeg hogt av grenene og begynt å brenne på det. Blir vel saging av stammen også en dag. Men det tror jeg nok at jeg vil gjøre ute hehe =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi har ekte juletre pleier jeg å sage det opp i biter og brenne det opp i ovnen, fin ved det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U-skolen her samler inn juletrær til inntekt for skoleturen sin. Vi betaler 50kr for å levere treet til dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjer som moota, sagar av greinene og brenner dei. Stammen blir og sagd opp, og lagt i boden saman med veden (men i andre enden sidan den ikkje er tørr nok til å brenne enno).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speiderne kommer og henter det. I år kom de 8. jan., så de fikk vårt også. Tidligere har de kommet før nyttår, og da har det ikke vært på tale her i huset, i hvert fall. Da har vi bare lagt det ut i hagen og latt fugler og små dyr bruke det, og utpå våren forsvinner det på mystisk vis. (Mannen min tar det sannsynligvis ut til foreldrenes gård og brenner det eller noe sånt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vikutter det opp og kaster det. Bruker det ikke som ved. Hørte på radioen folk måtte være forskiktige til å bruke juletreet som ved, da det er knusktørkt pga stått inni varmen så lenge, så det var fare for pipebrann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...