Gå til innhold

Er 3,2 i boliglån mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe liknende og hva betaler dere i mnd?

Slik jeg ser det vil et lån rundt denne summen per mnd bli 15-16 tusen?

Stemmer det?

Vi har 2 mill i egenkapital, og vurderer å kjøpe nytt hus.Da vil det bli ca 3,2-3,3 mill i lån

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjaaaa... om det er mye kommer an på inntekten deres da...

Vi har 3,9 mill i huslån (hus taksert til 5,2 mill), månedlig lån er ca 17000. Vi har leieinntekt på utleiedel som dekker halvparten da...

Skrevet

syns d e mye jeg,men kommer an på hva dere tjener selvfølgelig, huset koser 5,2?

Skrevet

dette er mye i lån,. men kommer jo helt anpå inntekten deres.

har ikke slikt lån selv,. syns det er mye,. men jeg har ikke så høy inntekt.. det har ikke mannen min heller,.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt å ha så mye lån, men det er nå meg. Jeg synes det er godt å ha høyde for sykdom og andre uforutsette ting, uten at man skal få grå hår pga økonomien. Derfor har vi huslån på knapt 1,5, og har takst på huset på drøyt 4 mill. Vi har vært sammen en del år, har spart og bodd oss oppover, så vi har trygg og ganske høy egenkapital. Hadde vi ikke hatt det hadde vi ikke kjøpt så dyrt hus.

Skrevet

Jeg har hatt huslån på 2,5 da har det over 2175000 vært dyrere og meningen nedbetalt på 5 år ( avdrag tilsammen på huslånet : 16500 og billån på 230 000 adrag : 5300 på 5 år, studielån på 1300, strøm på 2000, internett 930 , forsikringer på alt 1600 , jeg har tilsammen hatt 3 150 000 i lån alene i 2 år, har vært hardt, har hatt en inntekt på rundt 630 000 ! Så nei med to synes jeg ikke det er mye! Må poengtere at jeg har skolebarn, så ingen barnehageutgift !

Skrevet

Hei,

Jeg synes det er mye, men alt er jo etter hvor mye dere tjener og hvordan dere vil leve.

Jeg selv ønsker ikke å bo meg i hel. Jeg ønsker at jeg kan ha det slik at om jeg etter foreldrepermisjonen ønsker å jobbe redusert så skal det være rom for det. Hvert år bruker vi fint 60000 på ferie, det er viktig for oss å ha mulighet til det fremfor dyrt hus.

Vi har lån på 2,5, betaler 12000 i mnd.

Skrevet

Vi får 3,5 i lån når vi er ferdig med huset. Ingen egenkapital. Skal søke om startlån og boligsstøtte på 100 000,- Får leieinntekter på 5500,- i mnd. Samlet inntekt på ca 800 000 netto

Skrevet

Kommer selvfølgelig an på hva dere tjener...

Vi har boliglån på 3,6 mill og betaler ca. kr 18 000 i mnd på det.

Samlet inntekt på kr 1 200 000,- (pluss barnetrygd og bonus som kommer i tillegg).

Og vi lever ganske bra vi!

Skrevet

Det er endel men ikke mye syns jeg....

Og dere har tydeligvis litt penger siden dere har egenkapital på 2mill!!!

Så tror ikke dere skal ha noe problem med det!!!

Skrevet

Helt umulig å svare på så lenge vi ikke vet hva dere tjener/har utbetalt.

Vi har 2,5 i boliglån, to greie inntekter og lever fint :)

Skrevet

Vi har ca. 2,5 millioner i boliglån, og årsinnekt på totalt rundt 1 mill etter at jeg ble arbeidsledig (da vi tok opp lånet lå vi på rundt 1,5 mill totalt).

Ville ikke hatt mer i lån, for å si det sånn. Vi har ikke bil, men 2 barn.

Skrevet

Vi får ca 3 mill i lån nå når vi overtar ny bolig. Jeg synes selv det er litt for mye, men vi fikk ikke tak i rimeligere bolig her vi bor og ungene må ha hvert sitt rom nå.

Vi har ca 850 000 i årslønn, og kommer til å betale 13500-14000 i måneden i boliglån. Har i tillegg to stygge studielån og utgifter på bhg, sfo, bil og alt annet så det blir en del utgifter. Kan si det sånn at med studielånene har vi ca 3.5 i lån, men har regnet på det og det skal gå bra,

Skrevet

Vi hadde boliglån på 2,7, grei inntekt på litt over 1 mill til sammen. Men vi syntes at et såpass stort lån la for store begrensninger i forhold til alt vi hadde lyst til å gjøre.

Så vi solgte huset, og kjøpte et annet, og nå har vi boliglån på 1,7. Deilig!!!

Nå skal det sies at vi er rundt 40 år begge to, og vi likte å være såpass lånebelastet i vår alder. Hadde vi vært i 20-åra, hadde det vært annerledes. Vi bor også på et sted der boligprisene er ganske høye i forhold til fordelene ved å bo her. Så det var litt surt å betale så mye for et hus akkurat her. Hadde sikkert føltes bedre om det var i en by.

Men hovedsakelig, så er det bedre å bo greit, ha et moderat lån, og derfor kunne unne seg opplevelser i større grad sammen med sin kjære og familien.

Skrevet

Her i Oslo er det nok ganske vanlig å ha såpass i lån. Men om det er lurt er jo en annen historie. Dere bør regne ut om dere takler en renteøkning 5% og 8%. Sjekk også at økonomien ikke blir helt ødelagt om en av dere må gå arbeidsledig et halvårs tid (ca 60% av vanlig lønn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...