Gå til innhold

Internasjonale navn, trenge forslag!


MammAnita

Anbefalte innlegg

Hei damer!

 

Med en mann som er fra UK vart det brått vanskeleg å finne navn til lille "Happy Feet". Jentenavn som Sara, Norah osv er nydelige og ein slepp at en forkorter navnet.

Men guttenavn då?

Vi har Jacob (som ofte blir til Jake) som vi begge syns e flott.

Men så stoppa det...

 

Forslag???

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

William

Victor

Adrian

Philip

Alexander

Martin

Christian

Liam

Lucas

David

Daniel

 

Mange av disse har vel kanskje lett for å bli forkortet de også. Men hvis man skal tenke sånn blir det gjerne svært vanskelig å finne noe navn. Om dere skal bo her i Norge er det vel ikke noe problem, det er vel helst i UK at de forkorter navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna

Emma

Karen

 

Oliver

Kristian

Adam

Thomas

John

 

 

....er selv ute etter guttenavn som fungerer internasjonalt. Så langt har vi nok landet litt på Kristian, men det er heldigvis noen måneder igjen å tenke på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to ulike nasjonaliteter i familien pluss at vi bor i Norge, valgte vi å gå for navn som kunne uttales noenlunde likt på alle språk! Sønnen vår heter Noah. Kort, greit, kan ikke forkortes og er ikke så vanlig at hver 4. i klassen kommer til å hete det! Andre forslag vi kom på sist var Benjamin (uttalt med norsk j og ikke engelsk dj) og Liam. For oss hjalp det å kutte vekk bokstaver vi ikke ønsket at navnet skulle inneholde pga vanskelig uttale (æøå og g og r) og plukke ut de vi helst ville ha! Også fant vi ut at vi likte godt navn med hebraisk, latinsk og keltisk opprinnelse. Så gikk vi og leitet og leitet i bøker og på nett til vi hadde det vi følte var kremen av muligheten! Noah var det jeg som kom på tidlig og alt det andre var fint men klarte ikke å friste like mye som Noah! Så kanskje Jacob blir værende uansett hvilke andre forslag du finner... ;) Men lykke til! Dere kommer helt sikkert til å finne et flott navn til barnet deres - gutt eller jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Nicholas? Det heter sønnen til kusinen, de bor i London.

Datteren deres heter Annika Emilia. Begge de navnene kan fint gå på engelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til den problemstillingen. Vi har samme konstellasjon, men ektemannen er for sikkerhets skyld fra Wales.... Når jeg i tillegg liker veldig nordiske navn, har vi en utfordring. Spesielt vanskelig er dette med engelskmenns hang til å forkorte ALLE navn. Når til og med tostavelsesnavn må forkortes, merker jeg at jeg blir litt misfornøyd. Og personlig ønsker jeg ikke at barna mine skal ha for vanlige navn, heller. Det er tross alt masse identitet i navnet ditt! Så langt har vi to med dobbeltnavn. Ei med to veldig internasjonale navn og en med et veldig norsk og et veldig walisisk. Funker det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jonathan,passer fint til jacob:)

-sebastian, eller bare Bastian

-christopher og christian

-Casper

-Oliver

-martin

-Max

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempegoe forslag!!!

 

Tenkte eg kunne nemne at ho mormor som e ekte sunnfjording ville nok ha hatt litt problema med noken av navnene. :o)

 

Eg tar gjerne imot fleire forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevner noen som ikke har vært opp tidligere:

Willy

Fredrik/c

Tom

Adrian

Robert

...

Andrea til jente eller Mia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei!

Eg har også utanlandsk mann og våre to gutar heiter Elliot og Edvard.

Elliot var litt vanskeleg å svelle for dei eldste i min familie i starten, men det gjekk seg snart til.

3.mann vert muligens Alvin eller Agnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...