Gå til innhold

Kan jeg håpe på utvendig UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mellom 12-16 uker på vei. Har lyst å spørre om de kan prøve utvendig først, men jeg er noe polstert på magen siden det ikke er så lenge siden jeg har født.

Noen andre som har prøvs utvendig som er litt tykk om magen, så de noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo spørre. Kan nok være at de ikke ser mye hvis fosteret er veldig lite. Litt polstring har nok ikke så mye si. Jeg er svær, og har ikke hatt noe problem med utvendig ul.

Skrevet

Åhh, så fint da, jeg skal spørre :) Håper det lar seg gjøre og at de i det minste vil forsøke først. Jeg har en ganske stor deigklatt på magen jeg altså, så håper og krysser fingrer for at det skal gå...

Takk for svar.

Skrevet

hei, jeg hadde utv. ul fra uke 9 , så det vil jeg absolutt tro du kan ja :) og tror ikke polstringen har nooe som helst å si :)

gratulerer med gravididteten!

Skrevet

Hei.

Jeg fikk utvendig ul i uke 13, min gynekolog sa grensen gikk på uke 12 :)

Skrevet

Du skal være svært overvektig for ikke å kunne ta utvendig ul. (litt avhengig av hvor mye magefett du har såklart.). Min venninne med bmi på 43 fikk utvendig ul uten problemer.

Bildene kan bli litt mer "grumsete" pga fett, men så lenge jordmor klarer å se det som er viktig med tanke på barnets helse så er det ingen grunn til å måtte ta innvendig.

Skrevet

str på deg og foster har vel ikke noe å si, det er hvor det ligger som er saken. Om det ligger under skambenet kan de ikke de det meg utvendig ul.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, nei jeg er ikke skamfeit, det vil jeg ikke si. Jeg har litt for mye, men det har lagt seg jevnt over kroppen. Er 100 kg, har en fin bilring nederst på magen, men ikke så mye fett fra naveln og opp :)

Etter graviditeten har tyngdekraften tatt over magen min og den er dradd nedover :):)

Takk igjen alle sammen

HI

Skrevet

Jeg har hatt utvendig ul i uke 10-11 i alle mine tre svangerskap. Det gikk veldig fint. De fikk klare bilder, og fikk sjekket alt de skulle.

Nå er jeg omtrent mager i utgangspunktet, men ifølge legen jeg var til sist trengte ikke det å ha noen stor betydning. Det kom mer an på selve ulapparatet, og den som utførte ul. Han prøvde alltid med utvendig først hvis pasienten var ca 12 uker på vei i alle fall.

Skrevet

Jeg vil tro at legen fint klarer seg med utvendig ul, så lenge utstyret ikke er fra forrige århundre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...