Gå til innhold

jordmor sa det ikke var lurt å henge her.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ho sa det hørtes ut som om vi gravide bare

skaket opp hverandre her inne..

Og mange hormoner som flyr.

Og at jeg burde ta pauser fra å henge her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man ikke klarer å sile informasjon, tar alt for god fisk og lar seg fare av sted med Hysteriatoget så er det greit å ta en pause.

Skrevet

Det tror jeg nok hun har helt rett i :)

Skrevet

Nei, det er jeg enig i. Klarer bare ikke å holde meg unna fordi jeg kjeder meg så mye når baby sover. Det skaper mye vonde følelser å være her inne. På 1 trimester er det mange som skremmer hverandre med sine erfaringer om SA o.l. På anonymforum er det mange som mobber hverandre, hverandres navn og valg osv.

Skrevet

På Anonymforum er det mange som ikke er gravide.

På 1. trimester derimot er nok alle gravide.

Skrevet

Det har hun rett i ja, hvis du ikke er flink å sile på innleggene og veldig trygg på deg selv og dine valg er ikke dette en bra side og henge på :-( desverre. Her inne er det mye tull.

Jeg anbefaler heller Babyverden eller Foreldreportalen hvis du vil ha seriøse svar og diskusjoner.

Skrevet

Jeg skjønner ikke noe av forumet på babyverden jeg? Er det bare meg som synes det er vanskelig. Jeg logger meg jo inn, men så står det at jeg er pålogget som gjest.

Skrevet

Jeg vil si at det kanskje er lurt å holde seg unna de første ukee man er gravid, spesielt hvis man er førstegangsfødende.

Merket det på meg selv da jeg ventet førstemann. Det var jo SA'er og MA'er og andre grusomme historier som skremte vettet av meg.

Men jeg har også hatt veldig god nytte av terminklubbene i begge mine svangerskap. Greit å ha et sted å spørre om ting.

Skrevet

Kansje jm henger her selv siden hun kjenner så godt til det?

Skrevet

Det er det fler jordmødre som gjør,

det er dessverre altfor mye skremselspropaganda her inne..

Veldig mange skriver om ting de har opplevd og jeg er selv sjokkert over hvor mange barn som fødes for tidlig, spontanaborter, blødninger osv det er samlet her inne..

Er selv 3 gangs og tror ikke alt jeg leser, men skjønner godt at 1 gangs kan bli dritt skremt av alt dette..

Jeg lurer jo selv noen ganger, er det virkelig sååå mange som opplever såå mye rart i løpet av svangerskapet sitt??

Vet jo ikke antall brukere her inne, men det kan jo ikke være mange 10 talls tusen og da stemmer det som skrives om ulike ting dårlig med hva statistikker ellers sier..

Skrevet

Hvis man ikke har noe å skrive om, da skriver man jo ikke....

Og selv om det finnes noen som skriver om sitt fine svangerskap og lette fødsel (og det er mange som gjør det), så er det ikke gjerne de innleggene man går inn på.

Jordmor behøver heller ikke å "henge" her for å vite hva slags innflytelse det har på gravide. Hun har kanskje hørt noe fra andre gravide - om igjen og om igjen - ?

Skrevet

Det er nok sant det hun sier. Men det gjelder jo ikke alle.

Jeg har hengt her i mine graviditeter siden 2002 og har aldri blitt skremt eller påvirket i noen grad av hverken SA historiene på 1.trim, dødfødsler og andre komplikasjoner. I tillegg hadde jeg lest meg godt opp på tema graviditet og fødsel osv før jeg fant denne siden. Det er det lureste jeg har gjort ;)

Historier her inne gjør så klart inntrykk på meg, men ikke på den måten at jeg blir skremt o,l.

Skrevet

Det kan jeg godt forstå.

Det er til tider mye unødvendig skremming her inne.

Men jeg synes faktisk det har komt seg en del.

Forrige gang jeg gikk gravid var jeg omtrent ikke

innom trimester sidene

før godt ut i 3. tri. Husker 1. tri var et sirkus uten like.

Hadde man spist feil før man fant ut om graviditeten var det så godt som abort. Husker en som hadde spist noen biter konfekt med alkohol i stakkars, det kom nok til å ende med hjerneskade. Garantert.

And so on..

Men som sagt, nå synes jeg det er en halt annen stemning der.

Kan jo godt være i kombinasjon med at jeg er blitt flinkere å sile informasjonen også, men jeg syns folk er mye mer positive.

Mye mer avslappet og oppmuntrende selv om sikkert alle "går litt på nåler". Det er jo 12 nervepirrende uker..

Skrevet

Det sa legen min til meg også - uten at jeg tok opp emnet.

Skrevet

Det samme sa min jordmor da jeg var gravid med Fabian og ganske ny her inne - og hun hadde helt rett!

Om jeg har en dårlig dag går jeg ikke inn her.

Skrevet

Det har hun nok rett i ja. Ofte tenker jeg at det er rett og slett uansvarlig av de som driver sidene. Folk kan jo bli helt paranoide av å lese her inne.

Det overrasker meg også at folk spør om helserelaterte ting her inne. Hvorfor ikke gå på litt mer objektive og saklige nettsider og søke info om så viktige ting? Folk svarer jo helt sykt mange ganger

Skrevet

Enig med jordmora di!

Jeg er 3. gangs og vet hva jeg skal sile ut, hvilkne innlegg jeg ikke skal åpne osv. De som er 1. gangs må jo bli livredde av å være her. På toppen av det hele, hvis du ikke formulerer deg 100% korrekt, jobber fullt, har et normalt svangerskap og en lykkelig familie, blir du uglesett og slengt dritt etter.

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid, og blir slettes ikke skremt. Bruker det som hjernedød underholdning.

Men er du veldig usikker på deg selv, så kanskje lurt å holde seg unna.

Ps. Jordmora sa set samme til meg, og frem til da hadde jeg ikke hørt om BiM engang. Gikk rett hjem å logga meg på.

Syns det er kjempemorsomt her. Ler så jeg skvetter litt på meg av og til ;)

Skrevet

Hel enig 1733. Har jobbet i helsevesenet som sykepleier og spesialsykepleier i mange år. Blir innimellom oppgitt over hva folk tror og mener om svangerskap og fødsler. Veldig greit å ha en del kunnskaper slik at man kan sile ut info. Men ellers mye god underholdning :)

Skrevet

Har fått samme rådet av leger, jordmødre, helsesøstre.. You name it, hehehe... altså, å ikke henge her...

Skrevet

det synes jeg er helt individuelt....

jeg vet det er mange som har fått trøst og støtte her inne! jeg er inniblant dem så absolutt, !

vet at det er mye her inne som kansje kan skremme den usikre, men er da ikke verre enn å ikke åpne innlegg, bruke sunt vett og fornuft, og heller la vær ? finnes mye bra her inne, og ikke vanskelig å se om det sku være forumtroll heller,

takk for bim vil jeg si !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...