Gå til innhold

min mor har et drikkeproblem......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun har drukket en del i de siste årene, går i vin og øl.

men for vel 3 år siden gikk mine foreldre fra hverandre.

var et bittert brudd og bærer mye nag til min far fremdeles.

men de gangene jeg ringer til henne på kvelden er hun helt sløv og virker full.

vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i dette...

noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at moren min er akkurat likedan. Og lyver og lurer heeele tiden... Hun har drevet på slik i ca 15 år... Jeg konfrontere henne alltid om hun har drukket når jeg ringer, så sier hun alltid: "Jeg har dukket 2 pils". Da bare ler jeg av henne og spør om hun tror jeg er dum...

Skrekken er når hun om et par år går av med pensjon og ikke skal på jobb lenger :S

Vet ikke jeg heller, har liksom både tilbudt, truet og bedt.

Skrevet

Hun må først innrømme at hun har et problem.

Mitt beste tips er AA. (Anonyme alkohollikere)

Skrevet

Jeg er ikke hi, men mora mi har innrømmet at hun har et problem i 10 av 15 år, men hun gidder ikke gjøre noe med det. Sier ofte at "nå er det slutt" da...

Kan ikke tvinge noen som ikke vil hverken til aa eller rusteam eller noen ting :((

Skrevet

ja, det er jo det jeg frykter....

at hun ikke vil gjøre noe med det. nærmer seg pensjonist tiden og.

røykt har hun og gjort i alle år, og skulle slutte hver sommer etter taxfree pakken var tom.... aldri klart å slutte..

også har hun så mange venninnner, er støtt og stadig på fylla med venninnner. men det har jeg ikke reagert på. tenkt at jaja hun får litt av ungdomstiden sin tilbake.

men min mor har alltid vært en som fornekter mye og aldri er flink til å snakke om ting. å snakke om hva som er blitt ryddet, vasket, strøket, strikket, baket, spist ja da kan man snakke. og hvis det er noe negativt om noen andre, ja da kan man snakke. men om andre ting... ikke søren....

jeg tror jeg må se det litt an, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med til henne.

det som plager meg er at det går ut over barnebarna hennes. hun får ikke sitte barnevakt så lenge jeg ikke kan stole på henne.

Skrevet

Skulle tro det var moren min du snakket om, bortsett fra venninne- delen. Moren min sitter helst hjemme alene og drikker. Det synes hun er kos, jaddah....

Hehehehee :) "Idag har jeg vasket og hengt opp to maskiner med klær, og baket brød, så har jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen og brettet håndduker" Så må man gi bekreftelse på hvor flink hun har vært. Hun er negativ til de fleste og til det meste. Har et vondt ord å si om de fleste også. Lett fornærmet og går gjerne inn i posisjonen "stakkars meg".

Kjenner igjen moren min litt i moren din må jeg si. Moren min er fremdeles gift med pappa, men drikkingen hennes tærer noe voldsomt på forholdet. Det er et under at han holder ut, jeg kommer ikke til å klandre han om han pakker og reiser. Han har ofte truet med det, men det har aldri skjedd.

Det hjelper nok ikke å konfrontere heller. Jeg har gjort det i mange år, hele min familie har gjort det. Men nei. Hun vet hun sårer oss, og hun vet hvor uhyggelig det blir, til tross for dette fortsetter hun, røyker og drikker og dårlig helse. Synes de er rimelig egositiske, så utrolig selvsentrerte!

Det er jo en grei straff sat hun ikke får sitte barnevakt. Det mener jeg moren din får gjøre seg fortjent til...

Jeg vet ikke hva man kan gjøre. Problemet er jo at de må handle selv, vi kan ikke gjøre det for dem. Desverre :(( At de kan gjøre oss så vondt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...