Gå til innhold

Hvor skal man sende søknad om dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lastet ned søknadsjemaet, der står det: send alt til Nav adressen som står her. Det er en postboksadresse i Oslo.

Men inne på Nav.no så står det at dagpengesøknad og dokumentasjon må leveres på det lokale Navkontoret.

Hva er riktig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal leveres på ditt lokale NAV kontor

Skrevet

Den skal leveres til ditt lokale nav-kontor. Når du lastet ned skjemaet fra nett måtte du skrive inn en postadresse for å få komme videre. om du har skrevet din egen adresse der skal det automatisk komme opp med sendes til og adressen til ditt lokale nav-kontor. :)

Skrevet

Send det til Adressen som kommer opp på førstesiden

Du har tatt ut førsteside med en strekkode på sant?

Den adressen som står der, skal den sendes til .

Det er adressen til scanningssentralen som scanner alle papirene.

Sender du den til nav kontoret ditt, tar det bare lenger tid i postgang, da den blir sendt fra nav kontoret - til samme adressen som står på førstesiden.

Husk å legge ved alle vedlegg du skal legge ved, så går saksbehandlingen raskere.

Lykke til i jobbsøk

Skrevet

På den førstesiden med strekkode så står det en postboksadresse i Oslo..

Men det er ikke mitt lokale Nav kontor, for jeg bor langt fra Oslo..

Nå blir jeg bare enda mer forvirra..

HI

Skrevet

heisann, jeg jobber i nav.

Som hun over her skrev skal all post nå sendes til oslo til scanning, alt som kommer inn til lokalkontorene blir sendt til oslo til scanning før det kommer tilbake til behandling elektronisk, dette er helt nytt og desverre er ikke alt oppdatert på nav.no enda ang dette.

Men om du har vært inne å skrevet ut søknaden, fått ut den førstesiden hvor det er en strekkode samt oslo-adresse har du gjort alt rett, legg ved de vedleggene du skal og send det til oslo, så har lokalkontoret ditt det elektronisk dagen etter det er kommet til scanning i oslo. Alt har gått mye kjappere av saksbehandling av søknader etter dette begynte, så dette blir kjempebra og får ned køene på sikt, men er jo litt innkjøring og både vi som jobber på nav og ikke minst alle som bruker tjenestene våre skal jo bli kjent med nye systemer!! Lykke til, og bare spør om det er mere jeg kan hjelpe deg med

Skrevet

Du skal sende det til adressen som står på den siden med strekkode, den postboksadressen i oslo, er den som skal ha søknaden din.

Der skal den scannes inn i datasystemet, så kommer filen på en oppgavebenk hos Nav forvaltning oslo, som skal behandle søknaden din.

Det er da ikke noe å bli så forvirret av? adressen du skal sende søknaden står på førstesiden, det står på nav.no at du skal sende den til adressen som kommer opp der.

Skrevet

Pst, jobber også på nav.

Skrevet

Det som gjorde meg forvirret var at inne på nav.no så står det:

"■Hvis du skal søke dagpenger må du være registrert som arbeidsledig. Dagpengesøknad og dokumentasjon må leveres på det lokale NAV-kontoret. "

Men da sender jeg det til den osloadressen.

Takk for svar! :)

HI

Skrevet

gjør det, og husk at du også må være registrert arbeidssøker om du ikke er det, søknaden vil først gjelde fra registreringsdato...

nav.ansattte lenger oppe her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...