Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Trenger noen hjelpepunkt til å skrive ønskebrev. Noen ting som er lurt å ta med i brevet? Har foreløpig skrevet om at pappa'n skal inkluderes, at vi vil helst ha familierom, babyen skal ikke inn til meg før jeg er helt våken (vil huske å se babyen min denne gangen) og noen andre punkt.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Jeg hadde ikke noe ønskebrev når jeg skulle ta ks, men en ting som var viktig for meg var at jeg fikk satt inn kateteret etter bedøvelsen. Ellers kunne de gjøre som de ville;)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Må du skrive ønskebrev da? Og ved planlagt keisersnitt er det spinalbedøvelse og du er våken hele tiden. Jeg fikk babyen oppå meg med en gang jeg, slik som etter en vaginal fødsel.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Ønskebrev ved keisersnitt? visste ikke at det var vanlig jeg.. Men du er våken under keisersnittet så du trenger ikke bekymre deg for at du ikke husker å ha sett babyen din for første gang. Så lenge det er planlagt foregår det på en rolig og fin måte
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Det er jeg klar over. Men siden jeg antageligvis kommer til å være proppet full av smertestillende så vil jeg ikke risikere å ikke huske.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Du er jo ikke proppet full av smertestillende ved planlagt KS. Du får spinalbedøvelse og er fullstendig våken. babyen får du jo se med en gang den er tatt ut - før de steller og vasker han/henne. Evt smertestillende får du jo først når spinalbedøvelsen er på vei ut. Da får du ente smertestillende i sprøyteform (og den blir du ikke sløv av) eller morfin. Far er jo inkludert i den forstand at han får sitte ved hodeenden under operasjonen. Det er ikke stort andre måter å inkludere far på ved KS. Far får tilbud om å bli med ut for å veie og stelle babyen. dette er jo noe han også kan uttrykke ønske om på stedet, du trenger ikke skrive det i et brev:) Ønske om familierom kan du jo signalisere når du kommer inn og har samtalen med gynekologen. Her skjer iallefall det dagen før KS. Skjønner ikke hva du skal skrive i et ønskebrev ifm planlagt KS. Du kan jo faktisk fortelle de alle dine ønsker og behov i samtalen du har med gynekologen før selve operasjonen. Poenget med ønskebrev ifm vaginal fødsel er jo at du i kampens hete ikke husker alt og heller ikke er i stand til å ytre dine ønsker fullt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå