Gå til innhold

Sminkedamer...trenger hjelp! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er er helt OK,fin jente i midten av 20årene. Da jeg var tenåring,interesserte jeg meg ikke for sminke fordi jeg var DET kvisetryne,og ville ikke gjøre "vondt værre" med og dekke meg til. Så fikk aldri denne perioden med den store interessen for å sminke meg..ei heller sminketreningen.

Men i dag er situasjonen en annen. Jeg er ikke lengre det kvisetrynet,men huden bærer litt preg av noen store porer og litt arr. Nå ønsker jeg og lære meg å sminke meg ordentlig - både hverdagssminek og festsminke. Bruker daglig maskara...that's it! Ønsker å kunne lære meg og legge sminken fint...dekke over arr og porer uten og skulle se "festsminket" ut...osv osv...!

Har prøvd meg litt med eyeliner,og det går bedre og bedre,selv om jeg ikke er helt sikker på om jeg legger den riktig (ja,jeg ER GRØNN på sminke!).

Tips og råd til meg? Er det bare å stikke innom et parfymeri og forvente å få proff-hjelp der?

Hvis jeg må prøve meg fram på egenhånd...hva er det jeg trenger? Har grønne øyne - hvilken farge på øyeskyggen skal jeg ha,og eyeliner'n? (har nå både svart og mørkegrønn eyeliner).

Hva er best og bruke på huden (krem,pudder...eller noe annet jeg ikke har peiling på hva heter)?

Ja,damer...jeg trenger HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen sminkeekspert men for meg er det et must å ha maskara, eyeliner/kajal, rouge, pudder/brunkrem og et par øyenskygger i sminkeveska :)

Jeg bruker ikke mye penger på sminke og synes MaxFactor sine produkter er greie.

Man kan jo gå inn på et parfymeri og høre hva slags farger de føler du burde bruke :)

Skrevet

Til daglig bør man vel ikke bruke noen dramatiske farger på øyenskygge, bare få markert øynene litt mer. Får litt sjokk når jeg snakker med eldre damer, og de har en sterk turkis farge på øyelokkene.

Skal man gjøre det proft med huden, renser man huden morgen og kveld, bruker av og til ansiktsmaske. Smører deretter på fuktighetskrem tror jeg, deretter noe underlagskrem for å dekke arr eller ujevn farge i huden. Så kommer rouge/pudder.

Jeg bruker stort sett vanlig såpe i ansiktet, og ansiktsmaske har jeg knapt brukt siden tenårene. Har prøvd sminkekarusellen og hoppet av den, kan man si. Men skjønner det er morsomt å prøve.

Husker fra gymtimene at mange andre stod med vippetang og klemte øyenvippene sine i. Jeg skjønte aldri helt vitsen med det, det var å ta det et steg for langt for min del.

Skrevet

Også er jeg avhengig av dekkstift til under øynene :P

Skrevet

Kanskje et naturlig mineralpudder som foundation hadde vært tingen? Det gir et lett og naturlig resultat. Og litt solpudder er fint, og en touch av rosa rouge i kinnene.

Vil du framheve grønne øyne, så bruk øyenskygge med rødt i, f eks lilla, rosa eller bronsetoner.

Skrevet

Så det er ikke nok med kun en "krem" eller kun pudder? Det er "normalt" å bruke begge deler sammen? *rødmer*

HI

Skrevet

Det er masse sminkevideoer på youtube som du kan se på.

Skrevet

takk for tipse...har prøvd å google litt,men liksom ikke funnet "min" side der enda. Kanskje man skal prøve youtube litt da :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...