Gå til innhold

Venninner som elsker drama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så heldig å pådra meg mannen i mitt liv :o) For første gang har jeg et stabilt forhold som gjør meg lykkelig.

Noen av mine "gamle" venninner takler ikke det i det hele tatt. Vi treffes ikke så ofte lenger, men når vi sees forteller de gjerne hvor håpløse deres egne partnere er - og blir tydelig skuffet når jeg ikke lenger kan bidra med redselshistorier på den fronten.

Jeg pleide å samle på menn som jeg lot ødelegge meg følelsesmessig og økonomisk, og gudene skal vite at disse venninnene har får høre alt for mye klaging fra min kant. Jeg var akkurat som venninnene fortsatt er; jeg trøstet meg med andres problemer for å bagatellisere mine egne.

Nå er ikke disse jentene dårlige mennesker, de har plenty gode sider. Men iblant sitter jeg med følelsen av at de syns jeg har sviktet dem på noe vis ved å få et sunt forhold. Jeg er bare interessant når jeg har problemer.

Jeg snakket med en nær venninne om dette idag, og hun mener det er veldig typisk for dynamikken mellom venninner. Store forandringer skremmer, selv om forandringene er av det gode slaget.

Hun opplever noe av det samme nå - hun er endelig i jobb igjen etter lang tids sykdom, og det er det enkelte venninner som ikke takler. De klager over at hun er blitt så annerledes og ikke har tid til å spontanfeste osv.

Hva mener dere - ER dette typisk for oss jenter?

Og i så fall hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner det igjen, om enn på en litt annen måte :)

Jeg har ingen mann, og ønsker ingen mann. Så det resulterer jo i at jeg blir litt kjedelig, siden jeg ikke klager ;) De i forhold klager jo så det holder, og det bidrar jo bare til min overbevisning om at jeg har det best uten en mann :)

Så jeg er vel ikke typisk jente, da........

Skrevet

Jeg tror også det er typisk. Vet ikke hvorfor.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg mener det er typisk for oss jenter.....

Vanskelig å forklare en grunn, men her er min teori. Jeg tror jenter generelt er glade i drama, men da helst andre sitt drama. Føler at det kanskje er vår spenning i hverdagen å høre historier om hva andre venninner har gjort og opplevd. Og kanskje man får litt bedre selvfølelse når man hører om andre sine problemer.

Så den dagen disse historiene uteblir, så tror jeg kanskje de andre jentene sitter med en følelse av at hvorfor har hun det så bra når jeg ikke har det så bra. Og da må man komme med sånne dumme kommentarer om at "du er blitt annerledes" osv for å heve seg selv opp igjen.

Er jeg helt på jordet her mon tro?

Skrevet

Kjenner meg igjen jeg også :P Men kan ikke forklare helt.

Skrevet

Det er nok litt typisk. Enklere å sitte å klage til hverandre og vite at andre også "sliter" litt enn å sitte å skulle fortelle om hvor greit vi har det.

Har en venninne som stadig skal snakke ned om ei annen venninne og jeg har bare fått nok og merker hun reagerer når jeg ikke ønsker å delta i de samtalene.

Vi er rare vi mennesker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...