Gjest Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Vi har bestemt oss for å lage en bror eller søster til gullgutten vår. Vært hos legen og tatt ut p-staven i dag! Vi ønsker jo selvsagt å begynne å prøve med en gang! Men vi skal til syden om 3 uker. Og jeg er nettopp ferdig med mensen noe som betyr eggløsning om +/- 2 uker. Hva om det er uhell i hell ( og visaversa) og jeg blir gravid og vi reiser til syden og det blir en del alkohol? En såpass ny graviditet er vel ikke synlig på en graviditetstest heller? Hva hadde dere gjort?
sykkelpumpe Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Du har vel tre valg: 1: Bruk prevensjon til etter sydenturen, og begynn og prøv da. Kjipt med kondom, men er et alternativ 2: Ikke drikke alkohol, skal dere ha med barn til syden, begrenser det seg litt i utgangspunktet;) 3: Ta sjansen Lykke til med prøvingen! Jeg hadde vel egentlig ventet med og ta ut p-staven til etter turen, men det er jo litt sent for ditt vedkommende. Så hadde nok holdt meg unna alkoholen...eller mannen;)
Gjest Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Hehe, takk for godt svar! I en "vanlig" feriesituasjon hadde ikke dette vært noe problemstilling overhodet. Hadde holdt meg unna alkohol eller brukt kondom. Men mine foreldre skal reise sammen med oss og "hjelpe" oss litt med lillegutt så vi også skal få litt fritid på kvelden når han sover. Derfor har vi jo veldig lyst til åå unne oss litt alkohol og nye ferien. Nå tenker du: - da bruker dere kondom og forsetter å prøve når dere kommer hjem, sant? Men saken er den at mannens jobb er veldig sesongbetont, slik at hvis vi ikke blir gravide nå innen utgangen av februar, så slutter vi å prøve i 6 mnd for så å begynne igjen da. Derfor jeg jo (naturlig nok) har veldig lyst til å bli gravid NÅ! Helst i går! Men samtidig blir dette den "siste" ferien på mange år for vår del og jeg vil nyte den og slappe av og etter 5 år sammen så tror jeg at vi hadde hatt veldig godt av litt "oss-kos" Luksus-problem, I KNOW!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har egentlig ikke peiling,men p-stav er jo hormoner,eller? Iallefall,jeg var hos legen for noen år siden for å finne ut hvilke prevansjoner som passet for meg,og da sa hun noe om at når man bruker hormonpreparater så kan det ta litt tid før kroppen er i vanlig rute igjen.Altså etter hormon-slutt:)
Gjest Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Det trodde jeg også! Men etter gynekologbesøk i dag er det avklart at p-staven mister sin effekt ganske umiddelbart etter at den er tatt ut, i motsetning til p-piller o.l som man har i systemet en stund etter at man slutter å ta de. Var nemlig nettopp derfor jeg ville ta ut staven allerede nå, slik at jeg kunne få det ut av kroppen og vi kunne sette i gang prøvingen. Men det skulle jo vise seg å ikke bli problemstillingen for mitt vedkommende!
MintCondition Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Om du blir gravid på sydenturen så vil jo ikke fosteret/embryoet ha kunne tatt skade av at du drakk alkohol da. Det er uansett ikke knyttet til din blodbane enda.
mai mammaen til to Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 det er jo utrolig mange kampanjer ute å går nå på svangerskap og alkohol. de sier jo at man skal slutte med alkohol når man prøver å få barn. dere kan jo fremdeles gå og kose dere osv selv om du ikke drikker alkohol?
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 enig med bobby booo.... dere kan vel gå ut å kose dere med "oss tid" uten at dere må drikke? mannen bør vel heller ikke drikke i en prøvesituasjon? det går vel utover kvaliteten på svømmerene? gjør det ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå