Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Vurderer å søke jobb som ped.leder (er førskolelærer). Lurer litt på organiseringen av tiden deres. Hva inngår i den ubundene tiden? (Hvis det heter det fortsatt, lenge siden jeg utdannet meg). Dekker den f. eks planlegging av innkjøp? Foreldresamtaler - avholdes det i arbeidstiden der dere egentlig er på avdeling? Personalmøter, er det ofte på kveldstid? Håper noen gidder å fortelle litt praktisk rundt stillingen sin.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Ubunden arb.tid brukes litt ulikt, men hos iss går ped.lederne 6t40 min til dagen. I den tida så inngår planlegging av det pedagogiske arb, forberede foreldresamtaler og møter pluss skrive månedsplaner, årsplan... Vet ikke helt hva du mener med planlegge innkjøp... De fleste foreldresamt har jeg i arb.tida, men noen tar jeg i ubunden arb.tid...men dette er ikje noe jeg MÅ. Ellers har vi personalmøter ca hver 6.uke...selvfølgelig på kveldstid.. Det går jo ikke an å gjennomføre d i arb.tida. Dette får vi avspasering og overtid for.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Takk for svar.Men lurer litt til... Når dere har 6 t 40 min arb.dag, og i det inngår det du nevner, hva slags oppgaver er da lagt i de resterende 50 min (for å få 7,5 timer). Med innkjøp mener je det som barnehagen bruker til mat egentlig - men kan hende det ikke er ped.leders jobb? Når jeg var i praksis under utdanning var det vanlig med personalmøter i arbeidstida - toavd.bhg der møte ble lagt i utetiden og personalet hadde ansvar for hverandres barn. Men - er nok ikke sikkert det er så vanlig lenger. I bhg til mine barn er de på kveldstid.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Hei...ped.leder her også. avdelingsmøter har vi i arbeidstiden på dagtid..men PERSONALMØTER med hele personalet i barnehagen har vi på kveldstid. Jeg jobber 33.5 timer uke fordelt på 5 dager... Ubunden tid bruker jeg som jeg vil til lesing av fagstoff, planlegging, forberedelse til møter/ veiledning osv.. Styrer kan ikke bestemme hva jeg skal bruke min ubundne tid til..og den er heller ikke knyttet opp til arbeidstedet.. Foreldresamtalene prøver jeg å ta i min ordinære tid på avdeling.. går ikke dette så gjør jeg det utenom min ordinære arbeidstid, men avspaserer da for dette ved en senere anledning. Bestilling av mat / innkjøp er det kontorhjelpen vår som gjør. Det hører definitivt ikke med i min jobb.. Jeg har nok av andre ting å gjøre på....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Takk for svar. Synes dere at dere har en god arbeidssituasjon? Jeg jobber i småskolen, og synes at jeg ikke strekker til tidsmessig i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Min dag er organisert omtrent som de over her. Når det kommer til "tid" så er det selfølgelig ikke nok timer i døgnet på vår arbeidsplass heller;) Tror man vil føle på dette uansett. Er det en rolig dag på avdelingen kan det godt være jeg setter meg på kontoret for å jobbe litt. Det er ikke alltid en ubundne tiden strekker til. Det er heller ikke all jobb jeg kan ta med meg hjem, feks når jeg skal fylle ut henvisning til PPT. Det er mye møter, men dette varierer også fra gruppe til gruppe. Vi har endel barn med spesielle behov, da blir det mer møter. I tillegg er to av barna under barnevernet, så da er det møter der også. Vår barnehage er også med i et spennende prosjekt, og der er det jeg som representerer bhg. Noen dager er det mer møter enn avdelig, men dette er helt nødvendig for barnas del. Stort sett så jobber jeg jo med barna på avdelingen. Nydelig jobb! De møter meg med store smil hver dag <3 Lykke til med et spennende valg!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Tusen takk for svar. Er i tenkeboksen - tror det er sunt for meg å gjøre noe annet enn det jeg gjør nå, og en ped.leder jobb er nok nærliggende å bytte til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå