Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Han har eget firma, og det er kun han og en til som driver dette. Er han borte fra jobb, går alt til grunne. Vi mister (han mister) 10 uker permisjon. Jeg får ikke overta dem. Ikke gyldig nok grunn. MEN! Jeg syter ikke fordet! Vi må bare planlegge utifra dette. Vi sparer penger, slik at jeg kan ta litt ekstra permisjon uten lønn. Det er VI som velger å få barn, så da får man jammen få det til uten å syte. Norge er et godt land å få barn i. Vi har det egentlig godt...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Beklager skrivefeil. Det skal stå : Min MANN......
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Nesten det samme gjelder for oss.Han driver et firma med 8 ansatte,og kan ikke være vekke i 10 uker.Så vi kommer til å dele opp permisjonen slik at han tar en dag her og to dager der:) Kommer til å gå så fint atte;o)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Selvfølgelig kan han det! Han kan ta ut permisjon når han vil innen barnet er 3 år, vi fikk beskjed fra nav om at mannen til og med kunne få foreldrepenger derfra når han hadde ferie. Det er derfor det er så umulig å overføre permisjonen til mamma, alle pappaer kan lirke det til i løpet av 3 år. Hva med en fridag i måneden med lønn fra nav, to uker fri på sommeren med penger fra nav, tre dager i romjulen med penger fra nav, to dager høst- eller vinterferie med penger fra nav? Han kan jo ta disse fridagene med barnet spredd utover de to første årene i barnehagen. Alltid deilig med en dag sammen med pappa vel, trenger ikke være sammenhengende 10 uker første leveår. Er ganske sikker på at mannen din ikke jobber hver eneste dag året gjennom, de neste to-tre årene kan han få foreldrepenger fra nav for hver fridag han tar seg med barnet. Eneste nav krever er å få vite før den 20. i hver måned hvor mange dager det er snakk om, og at han faktisk jobber de dagene mellom hver utbetaling fra dem. Mannen min fikk det til, da får garantert mannen din det til også
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 ALLE kan snike inn litt her og litt der, så de ukene kan han bare dele opp i dager, han driver jo enmannsfirma, så om han oppgir til Nav noen dager og det ikke passer seg slik allikevel så kan han vel bare sjonglere litt når det passer seg slik.. Hadde han vært såååå uunnværlig hadde han ikke hatt et enmannsfirma, men mange ansatte og masse og ta av.. så tviler på at alt går til grunne av den grunn.. Ingen sympati herfra hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Klart han kan! Man kan ta fedrekvoten som gradert uttak, og da kan han f eks ta hver fredag og dra det ut over flere uker Må se mulighetene, ikke bare begrensningene, vet du
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Mannen min har også eget firma. Han tok ut pappaperm de ukene han vanligvis har ferie (tok det over 2 somre), på den måten så fikk han for en gangs skyld betalt ferie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå