Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Altså, jeg er alene med to barn, og har veldig lyst på en utdanning jeg kan få jobb i. Minstemann er planlkagt søkt i barnehage fra høsten av. Så til dilemmaet..byen jeg bor i har en høyskole, men den er vel stort sett inndelt i it-fag og landbruk-hvilket ikke interesserer meg så mye at det gjør noe. Eneste jeg har funnet jeg kunne tenke meg der er geografi, men hva kan jeg bruke det til?? Nabobyen har og en høyskole, og der er sykepleierlkinja jeg virkelig kunne tenkt meg. Så til spørsmålet: bør jeg gå for 1: Geografiutdanningen i denne byen, hvilket vil gjøre det lettere med henting/levering i barnehage, eller sykepleien i nabobyen, hvilket innebærer 40 minutters pendling med tog hver vei, og litt mer kronglete med barnehage? Hva er lettest å få jobb i? Har treårig allmennfag og studiekompetanse, men det kan jeg jo ikke bruke til noe.. Klønete skrevet, jeg vet det..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Ikke så lett å jobbe som sykepleier når man er alene med 2 barn. Hva med sosionom? barneverns pedagog, har de det i den byen du bor?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 nei, hverken her eller i nabobyen. Ser jo at det kan bli vrient med sykepleierjobb når man er alene, med tanke på turnusordninger etc..ser ikke for meg at jeg skal få meg samboer på aldri så lenge heller, så ..er det eventuelt mulig å ta det som fjernstudent? altså, ta endel over nett og møte på noen samlinger? og så søke jobb på dagstillinger? Blir vel kanskje vanskelig det og..her i byen har vi sosiologi, som jo ser interessant ut, men igjen-hva kan jeg bruke det til? Åååå som jeg angrer på at jeg ikke bare fortsatte skolen rett etter videregående istedetfor å vente i tretten år. skulle gjort det her FØR ungene kom, men tenkte jo ikke så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå