Gå til innhold

Glukosebelastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan kan jeg best forbrede meg til å ta glukosebelastning hos legen?

Noen med gode råd/tips?

Tusen tak :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg hadde med meg iskaldt vann første gangen, tregte veldig på at jeg ikke gjorde det andre gangen også. For legekontoret sitt vann var lunka.

noen sier at det hjelper å ta litt sitron oppi.

Skrevet

Ok så jeg kan ta med eget vann altså?

Er så stresset pga testen så jeg har holdt meg unna det meste med sukker og sukkerholdigevarer. Vil det hjelpe eller ødelegge testen?

Mvh HI

Skrevet

Det er bra du holder deg vekke fra alt sukker og sukkerholdigevarer vil jeg tro.

Jeg fikk beskjed om å holde meg vekke fra alt slik dagen før iallefall.

(Jeg spurte ikke hvorfor, så vet ikke grunnen)

Hvorfor er du stresset pga testen ?

Jeg synes ikke det var noe stress. Kvalmende nå 2 gangen.

Fikk påvist svangerskapsdiabetes, men jeg føler meg ikke noe annerledes nå enn før jeg fikk påvist det. Forskjellen nå er at jeg ikke unner meg noen ting søtt eller noe med mye karbohydrat. Også skaffet jeg meg ett blodsukkerapperat for å sjekke meg litt.

Venter på at jeg skal få time på sykehuset da, der skal jeg visst få en oppfølgning.

Skrevet

Trodde jeg skulle få svar på prøven med en gang men må vist vente noen dager pga prøvene skal sendes på sykehuset.

Er stresset pga jeg vil ikke ha svangerskapsdiabetes eller diabetes over hodet, er også pga jeg blir tvungen av legen på sykehuset til å ta det (skulle bare få sjekket livmorhalsen) og hun mente at pga jeg veide det jeg veide så hadde jeg garantrert svangerskapsdiabetes, og hvis prøven ble negativ så måtte jeg ta den igjen om 2-3 uker.

Men fastlegen har allerede tatt 4 ganger stikk i fingeren og prøvene har vært helt fine. Vil bare ikke at legen skal ha rett kanskje?? Uff jeg vet ikke og så smakte det helt forferdelig også :-s

Skrevet

Hei,

jeg jobber på legekontor og utfører disse testene til stadighet.

Dersom prøven fra fingeren er i grenseland, så sender vi alltid inn til sykehuset. Dersom den viser diabetes (eller sv.skapdiabetes) helt tydelig, så sender vi det ikke inn.

Alle gravide med bmi over 27 skal sjekkes, har tatt den selv. Men det var fine prøver, og hørte ikke noe mer om å ta flere.

Dersom prøven fra sykehuset er helt fin er det vel ingen grunn til å ta ny??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...