Gå til innhold

Uvanlig å bli kåt av å amme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

INGEN som har blitt kåt av å amme?

Skrevet

Sikkert ikke uvanlig, men ikke noe jeg blir kåt av.

Skrevet

Fy f... det høres bare ekkelt ut!!! Håper ikke du er seriøs for nå ble jeg skikkelig uvel.

Skrevet

Ja, det er i høyeste grad svært uvanlig.

Selv om man kan ha veldig følsomme brystvorter, så forbinder ingen normale folk amming med noe seksuelt. Ergo blir det ikke opphissende.

Skrevet

Har aldri sagt at det er meg..

Nå har jeg googla kåt av amming, og tro meg.. Mange som blir det. Sånn nå ble du enda mer uvel?

Hi

Skrevet

Ja, det er i høyeste grad svært uvanlig.

Selv om man kan ha veldig følsomme brystvorter, så forbinder ingen normale folk amming med noe seksuelt. Ergo blir det ikke opphissende.

Skrevet

Jeg har hørt at dette ikke er helt uvanlig faktisk. Jeg husker en historie jeg hørte for mange år siden, da jeg var utvekslingsstudent i USA. Der er de jo helt hysteriske med alt som ikke passer inn i A4-bildet på tilværelsen. En mor ringte inn til et radioprogram (som hadde med småbarnstilværelsen å gjøre), og spurte om dette, nevnte at hun følte det slik. Det endte med at barnevernet kom og tok fra henne barnet, helt til det ble undersøkt mer, og eksperter sa at dette er ganske vanlig og ikke noe problematisk. Hun fikk heldigvis barnet tilbake.

Så, amerikanere er hysteriske og dette er ganske vanlig.

Skrevet

Nei, det er ikke uvanlig. Brystvortene blir stimulert og kroppen reagerer rent fysisk. Oksytosin som skilles ut når man ammer, skilles også ut ved forelskelse, kjærtegn osv.

Men det er jo langt derfra til at det å amme er en seksuell situasjon.

http://nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.6206472

Skrevet

var ei dame som advarte meg da jeg sa at jeg var gravid.

Ho sa til meg, du kommer til å bli kåt av å amme.

Jeg ble helt paff.

Og har gruet meg litt, tenkt at om dette skjer og blir ille så skal jeg gi

morsmelk erstattning istedet, godt å høre at ikke alle blir det.

Forresten har jeg klemt litt på brystvortene mine i ettertid, mens jeg har

vært gravid.

De har liksom mistet endel av følsomheten.

Tror de som blir får opphissende følelser fortsatt er noe følsom i

brystvortehuden.

Kanskje om du herder huden litt ved å amme mye og ofte så mister du

denne følsomheten.

Ikke legge så mye i ammingen, bare amme og amme som ei stammekvinne.

Vi er så opptatt av våre små og store følelser i vesten.

Oii...der kjente jeg noe liksom....kjenner jeg noe nå.....hva er denne skjenslen lissom?

Det blir for dumt.

Skrevet

Kan ikke si annet enn at det faktisk er ganske behagelig å amme og ja, det kan prikke i underlivet. Blir ikke direkte kåt, men mine brystvorter er høyst erogene soner for meg, så en liten sammenheng har det kanskje.

Skrevet

Det er ganske vanlig, men det er ikke så mange som tørr å inrømme det. Jeg opplevde det noen ganger. Skjer det for deg er det bare å nyte det. Det er ikke noe galt i det.

Skrevet

Hahaha, må le av et svar her: "Ja, det er i høyeste grad svært uvanlig."

NEI, det er IKKE uvanlig. Kroppen reagerer helt fysisk hos enkelte (inkludert meg selv), og man blir "erigert" selv om man ikke blir kåt, akkurat som man blir tørst når man ammer. Det er helt vanlig, og ingenting å skamme seg over.

Skrevet

tror vel ingen blir direkte varme, våte kåte sånn lyst til å

bli tatt hardt stemningen akkurat.

følelser vekkes.

Og man skal vel ikke gå rundt å være livredd for alt man føler.

Vi er dyriske og ikke roboter.

Selv om mange av oss her inne har blitt en forlengelse av computeren,

og halvt robotisert sådan.

Skrevet

Poenget med det utsagnet er at det ikke er uvanlig å bli direkte KÅT, dvs ha lyst til å ha sex der og da av å amme. Jada, man kan kjenne følelser, kilinger etc- men det er da ingen ved sine fulle fem som finner selve ammesituasjonen seksuelt opphissende.

Normale folk overser de "følelsene" man evt måtte få der og da.

Skrevet

Slettet. Upassende

Skrevet

Jeg mener selvsagt at "Poenget med det utsagnet er at det ER uvanlig å bli direkte KÅT, dvs ha lyst til å ha sex der og da av å amme."

Altså at ingen normale mennesker finner amming i seg selv seksuelt opphissende.

22.03

Skrevet

Slettet. Svar på slettet innlegg.

Skrevet

Det er til og med beskrevet i medisinsk litteratur at noen får orgasme av det. Uansett hvordan du ser det, så er brystvorten en erogen sone. Ikke så lett for kroppen og hjernen å skille ut hvem som suger på brystvorta, kanskje var det mannen som gjorde det i går kveld og da er det faktisk meningen at du skal bli kåt av det.Skjerp dere, dere som er så fordomsfulle. Å dra inn pedofili blir helt teit! og usaklig! Så hvis det skulle skje at du føler det kribler litt, så ta det helt med ro, så kan heller gubben nyte godt av at du er opphisset når minsten har lagt seg for kvelden :o

Skrevet

22:17 Du er jo helt på tur!

Skrevet

Jeg har aldri blitt det.

Men jeg ser ikke at det skulle være noe verre enn at menn får ereksjon selv om de ikke har lyst på sex?

En fysiologisk reaksjon betyr ikke at vedkommende har et ønske om sex. Kroppen er programmert til å reagere på en viss stimuli, det er bare hjernen som er lært opp til å vurdere tid og sted.

Skrevet

Trodde dette var ganske kjent jeg, men åpenbart ikke.

Det er jo merkelig da, at det er vanlig å suge på partnerens brystvorter under forspill... Hvorfor er det det om det ikke er noe vits i?

Det er en vanlig fysisk konsekvens av at brystvortene blir sugd på. Er ikke dermed sagt at man har lyst på sex, og det er i allefall ikke som nevnt ovenfor av 22:17.

Jøss, mange uopplyste damer rundtomkring...

Skrevet

Det er normalt ja, men ikke dermed sagt at det er så veldig vanlig. Om det skjer en sjelden gang så er det ikke noe å skamme seg over. Å skulle slutte å amme på grunn av dette er i alle fall tull. Om du en sjelden gang skal føle litt ekstra velbehag så tar jo ikke barnet skade av det, du gjør jo ikke annet enn å amme videre. Det er ikke barnet du tenner på, men stimuli av din egen kropp. Det er ikke noe å være redd for, og hvis du absolutt ikke ønsker at det skal skje så tror jeg ikke det skjer heller.

Skrevet

Ærsj, dette er galt.

Ingen normale mennsker som blir kåt ,av å amme sitt eget barn vel??

Skrevet

Det er relativt vanlig, du må lære å skille den fysiologiske konsekvensen av stimulering av brystvortene og det rent seksuelle i den "ekle" forstand du tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...