Gå til innhold

Bare penger som teller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever at jeg er blitt utenfor i vennekretsen, rett og slett fordi vi har halv hustandsinntekt i forhold til alle de andre.

Jeg føler meg utenfor i samtalene, det er jo greit nok, men jeg opplever også at vi ikke blir invitert med like ofte, at vi faktisk er litt på siden.

Er det bare penger som teller? Hva vi kjøper og hvor vi reiser, er det alt som er viktig? Hvor store hus, og hvor store biler?

Jeg er nok misunnelig, men jeg har jo ulike vennekretser, og det er særlig i den ene, den som er her hvor jeg bor, der jeg føler dette er så påfallende. Når jeg er sammen med studievennene mine er det ikke sånn, i alle fall ikke like mye. Blir litt tris og nedstemt av det hele, frister ikke å være sammen med dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe annet som gjør det da?

Men ja, noen mennesker er veeeeldig overfladiske, og hva skal man med sånne venner?

Skrevet

for min del er det ikke penger, men livssituasjonen som har skapt skiller og KALD avstand fra mine "venner"(de er det lenger ikke...). Penger har jeg vel omtrent som naboer her, men mitt privatliv takler få. Egentlig bare min familie, fordi de må. Ikke at jeg har gjort noe galt, men vi har noe i min lille familie nå, som få opplever(heldigvis). Sorg er så mye, ikke bare sykdom og død.....

Så om det bare hadde vært penger, så hadde jeg gitt en lang marsj i det og oversett "hint" ;) Men så er jeg en person som går etter personlighet, og ikke penger, da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...