Gå til innhold

Hvor lenge kan man bruke softbag til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe softbag til teutonia mistralvogna og bruke til babyen som kommer i slutten av februar.

Men hvor lenge kan man bruke softbag til baby?

Tenker at viss den bare kan brukes i 4 mnd, så er vi jo da midt på sommeren, hva gjør jeg da? Litt liten til å gå over til sportsvogn da vell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bruker softbag så lenge babyen gidder å ligge.

Man bruker gjerne sportsdelen etterpå ja. Ikke lite med 4mnd.

Skrevet

Ok. Men blir det ikke veldig åpent i sportsvogn for ett så lite barn?

Skrevet

Ikke spesielt. Og det er jo sommer, så luft er sikker godt. Om du synes det er for åpent kan du pakkke et tepepe eller to rundt, lage et slags rede.

Skrevet

Ja det var jo akuratt at det var sommer jeg tenkte på. Hadde det vært vinter så hadde jo det løst seg selv med at en da bruker pose.

Det er liksom litt billigere å kjøpe en softbag enn en ny vogn tenkte jeg.

Takk for svar.

Skrevet

Skrev ett innlegg, men det forsvant.

Hva med å bruke vognforlenger?

Skrevet

Å, den var jo super smart. Mange takk skal du ha :)

Skrevet

Ja det syns jeg også. Helt utrolig kjekk og kan brukes lenge.

Skrevet

Du kan bruke softbag så lenge ungen får plass, eller så lenge ungen gidder å ligge. Får du en bay på 5 kg blir det trangere i softbagen tidligere, enn det ble for min premature lille tulle.

Men det er ikke tidlig å bruke sportsvogn på en baby på 4 mnd. De fleste unger i denne verden ligger tross alt ikke i softbag, ikke engang i den vestlige verden er det mest vanlig å bruke softabg til ungene, i resten av Europa er det helt vanlig å kun bruke sportsvogn til barna, og rett og slett ikke ha barnevogn. Ikke noe heft i det hele tatt. Jeg har vært au-pair og der var baby i sportsvogn fra nyfødt, det samme med alle de andre babisene. Jeg har også bodd i utlandet og de fleste bruker bare sportsvogner. Triller som det heter her.

På 4 mnd. brukte ikke jeg lenger bag til min premature tulle, da ville jenta se opp og ut. Stakkars små unger som skal ligge nedi en bag til de er store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...