Gå til innhold

Liten runde med statusrapport ;)


Nr2PåVei<3

Anbefalte innlegg

Kopier og fyll inn for dere da ! :)

 

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 20.02.2011

- På vei: 33 + 6

- Igjen til termin: 46 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Veldig! ;)

- Aktivitet innenifra: Masse liv;) sparker og slår om seg :D

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid ;p

- Bestemt navn: Mest sannsynlig blir det Celine :)

- Vektøkning: Forrige kontroll var vell ca 9 kg, men er vell mer etter jula ja ;p

- Vann i kroppen: Litt av og til..

- Barnerom: Ho skal sove inne med oss først :)

- Utstyr: Har det meste nå :)

- Mangler av utstyr: Evt. brystpumpe og ammemadrass. Det er det jeg kan komme på.. sikkert sånt småtteri også, men det er ikke viktig enda.

- Strekkmerker: Ja mange .. hadde litt fra før, så det gjør meg ikke allverden, det er verdt det ;)

- Melk i brystene: Ja litt

- Om fødselen: Tror det skal gå bra, men er veldig redd for at babyen sikkert er stor :/

- Plager: Begynt å få værre bekkenplager den siste uka. Også har jeg fått påvist uvi med GBS bakterie, ganske irriterende og vondt. Ellers er jeg mye sliten og trøtt.

- Oppegående: Ja jobber og alt så..

- Sulten: Lyst på godteri !!

- Matkikk: Sjokolade? søte ting værtfall ;p

- Tungt: Ja begynner å bli tungt !! Presser godt på nedsiden av magen :P

- Neste kontroll: Jordmor 12 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 16.02.2011

- På vei: 34 + 2

- Igjen til termin: 42 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: ikke helt enda :)

- Aktivitet innenifra: Masse liv;) föler meg mörbanket i ribbeinsbuen hver morgen.

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid :)

- Bestemt navn: Thea <3

- Vektøkning: 14 kg

- Vann i kroppen: masse :(

- Barnerom: liten leilighet, sover inne hos oss.´:)

- Utstyr: Bare småtteri igjen.

- Mangler av utstyr: brystpumpe, ammeskjell?, febermåler til baby, stikkpille paracet, neglsaks til baby, ammebh, ammegenser, big mama truser til barsel :P

- Strekkmerker: Jada, de er her :) Men mest på siden, ikke noe på magen....... enda :P

- Melk i brystene: Ja, nå har jeg begynt å lekke om nettene :S

- Om fødselen: Har ett avslappet forhold til akkurat det. Vet at det er vondt, men håper den blir komplikasjonsfri. Tar ting som det kommer. Ikke planlagt stillinger, bedövelse osv. Vet ikke hva jeg vil og hva jeg klarer för jeg er der. Men har lest meg til alt da :P

- Plager: Bekkenlösning :( og vann i kroppen.

- Oppegående: ja, men er veldig sliten om dagen.

- Sulten:faktisk ikke, noe som bekymrer meg litt... kan gå 6 timer melom hvert måltid.. värt sånn den siste uken. Föler ikke sult, men "tvinger" meg selv til å spise.

- Matkikk: har hatt dilla på appelsinjuice, MÅ HA hver morgen. Nå har det dempet seg. Ellers er sukker fint :P

- Tungt: Ja begynner å bli tungt! ekstremt anpusten om dagen og går i samme tempo som de på 90.

- Neste kontroll: Fastlege 18.01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 08.02.2011

- På vei: 35+3

- Igjen til termin: 34 dager (hihihihi)

- Kjønn: Vet ikke, det skal være en overraskelse! :o)

- Utålmodig: Nei, men vil ha babyen ut alt i mellom uke 37 og 40! Helst ikke lenger enn termin da........

- Aktivitet innenifra: MASSE! I tide og utide, kan en si... Går stort sett ikke mer enn 1-1,5 t mellom spark/bevegelser. Og da holder h*n på lenge også!

- Søvnmønster: Sover mellom 1-1,5 t før en våkenperiode, gjennom hele døgnet.

- Bestemt navn: Har både gutt og jentenavn, men HEMMELIG ;o)

- Vektøkning: 11 kg

- Vann i kroppen: Litt. Bruker støttestrømper på dagtid - hjelper masse!

- Barnerom: Har ikke. Sove i kurv ved siden av sengen vår (min side, seff....)

- Utstyr: Alt klart omtrent.

- Mangler av utstyr: Stellebord. Har ikke bestemt meg ennå for hvilket, iom at vi egentlig ikke har plass.... Så mulig et sammenleggbart...

- Strekkmerker: Ja, et par små på undersiden av magen.

- Melk i brystene: Lekker av og til på natten.

- Om fødselen: Føler at jeg er godt forberedt. (Vært med på over 100 fødsler som barnpleier) Men skal på Lamazekurs til helgen, det blir nok bra, tenker jeg!

- Plager: Bekkenløsning. Og forkjølet i 2 uker nå!

- Oppegående: Ja, men er 100 % s.m.

- Sulten: JA, må passe på å ikke hive innpå mye mat, for da får jeg halsbrann. Må også passe meg for sukker, grenseverdier for glucosetoleranse.

- Matkikk: Går det an å si vann??! Drikker sikkert 3 liter om dagen - fikk vannflaske til jul og den er GODT BRUKT. Ellers så har jeg hele tiden lyst på noe søtt, da....

- Tungt: Ja, egentlig. Synes jeg ser ut som en overvektig flodhest..... Jeg er veldig treg og har tilogmed blitt tutet på når jeg har gått over et overgansfelt! (jeg hadde riktignok fortsatt grønn mann, og bilen hadde det tydeligvis veldig travelt - men han måtte jo vente på å få svinge og kjøre pga min grønne mann...)

- Neste kontroll: Fastlege 11. januar. (3. glucosebelastning! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 11.02.2011

- På vei: 35 + 1

- Igjen til termin: 35/36 :P

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Litt :P

- Aktivitet innenifra: Går veldig opp og ned, men hu har det nok bra:) Hikker veldig mye..

- Søvnmønster: Rolig på morningen og aktiv om kvelden

- Bestemt navn: Julie

- Vektøkning: Ca 9 kilo

- Vann i kroppen: ja :S en del

- Barnerom: Er nesten helt klart, mangler å vaske over bare

- Utstyr: fix ferdig omtrent

- Mangler av utstyr: Vippestol også litt mer tøy. selv om vi får sikkert noe også.

- Strekkmerker: Ikke et eneste merke:D

- Melk i brystene: Ja, hvis jeg klemmer på dem.

- Om fødselen: Gruer meg ikke i det hele tatt. Er førstegangs, så vet jo ikke hva jeg går til. Ut skal ungen uansett :P

- Plager: Hatt bekkenløsning siden jeg var 3mnd på vei :S vært plaget med UVI og nyrebekkenbetennelse. var innlagt for dette i uke 14-15. også lavt blodtrykk og blodprosent.

- Oppegående: Ja

- Sulten: Joa, men mest tørst om dagen

- Matkikk: Salt potetgull

- Tungt: Kjenner det godt i bekkenet nå, ja!

- Neste kontroll: Jordmor 14 Januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 08.02.2011

- På vei: 35 + 4

- Igjen til termin: 33 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Nei, egentlig ikke ;o) Dagene går så fort nå uanz synes jeg.

- Aktivitet innenifra: Masse liv ;o) Er mer aktiv på dagen nå enn før. Er veldig glad i å trykke rumpa si opp under høyre siden min, så jeg må strekke på magen for at hun skal få plass, hehe.

- Søvnmønster: Når jeg sover, er hun oxo rolig.

- Bestemt navn: Jeg og svigermor er enige om at Linnea er et veldig fint navn :). Barnefaren oxo, da ;o) Men er jo ikke sikkert vi synes det passer når ho kommer ut, så er litt usikre ennå.

- Vektøkning: Til kontrollen på onsdag hadde jeg gått opp 7,7 kg til nå.

- Vann i kroppen: Litt i fingrene utpå kvelden.

- Barnerom: Ho skal sove inne med oss først. Barnerommet må males, så det venter vi med til det blir litt mildere ute og vi kan lufte.

- Utstyr: Har det meste nå :)

- Mangler av utstyr: Ammemadrass, termometer, stellehylle til badet og kommode, og sikkert flere andre småting.

- Strekkmerker: Nei, ingen. Og håper jeg slipper unna. Har noen på puppa fra puberteten, da.

- Melk i brystene: Vet ikke. Tør ikke klemme på de :o/

- Om fødselen: Er veldig rolig inn for fødselen og sier til meg selv at jeg skal prøve å være rolig og avbalansert og puste med riene. Men har aldri født før, så vet jo egentlig ikke hva jeg går til :o/

- Plager: Sover dårligere og har begynt å få noen bekkenplager. Har mye nedpress når jeg går oxo. Går som en 90-åring!

- Oppegående: Ja, men er 100 % sykemeldt pga dårlig søvn.

- Sulten: Har hatt en periode hvor jeg var veldig matlei, men begynner å komme seg litt nå. Men orker ikke så mye mat av gangen. Magesekken er så sammenklemt.

- Matkikk: MÅ ha ekstra lettmelk hver morgen! Stort glass ;o) Og Cevita appelsiner og klementiner ;o). Har litt sukkersug om dagen nå oxo....

- Tungt: Ja, magen er mer og mer i veien nå.

- Neste kontroll: 12.januar. Har kontroller hver uke pga. diabetes type 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 01.02.2011

- På vei: 36+5

- Igjen til termin: 25 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Jepp, litt.

- Aktivitet innenifra: Mye, nesten litt plagsomt ont til tider ;)

- Søvnmønster: Når æ røre på mæ e ho ganske rolig, sett æ ned e det fullt liv =)

- Bestemt navn: Svea hete ho.

- Vektøkning: 11,7 kg sist sjekk.

- Vann i kroppen: Nei, ikkje merka nåkka særli tell det.

- Barnerom: Gjort plass tell ho ved senga mi/våres, etterhvert blir det inn på storesøster sitt rom =)

- Utstyr: Har det meste etter ho forrige.

- Mangler av utstyr: Kanskje en mykbag og evt. mer ullklær, brystpumpe om ho vil ta flaske, men det gjor aldri ho første ;)

- Strekkmerker: Har vært så heldig å sleppe unna det (enda....)

- Melk i brystene: Usikker, trur litt, men klemme aldri på dem...

- Om fødselen: Hmm, aldri godt å vite, men grue mæ egentli ikkje. Håpe det går litt fortere den her gangen enn me ho første (ca. 20 t)

- Plager: Lite, anna enn mye nedpress og "grafsing" fra lilla i underlivet :P Halsbrann e heller ikkje så arti, men nåkka må man jo ha ;)

- Oppegående: Absolutt, bare litt trøttere enn tell vanlig ;)

- Sulten: Mest sugen på usunne saker :(

- Matkikk: Cola, sjokolade og melk, pluss faktisk litt fruktgal førr tia.

- Tungt: Jepp, tyngre den her gangen enn første. Føle mæ mye større åsså.

- Neste kontroll: Legen 17.januar (me ho forrige sku æ hadd jordmortime 15.mai kl. 14.30, kl. 14.28 va pia ute - kanskje vi tar en reprise den 17.jan? ;) Ho kan egentli bare komme katti som helst no :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 27.02.2011

- På vei: 33 + 3

- Igjen til termin: 48 dager

- Kjønn: Gutt eller jente ;0)

- Utålmodig: Ikke begynt å vente enda, men ser veldig frem til dagen da den lille er kommet ut. Kommende storesøster begynner å bli litt utolmodig :0)

- Aktivitet innenifra: Kjenner masse liv, spesielt når jeg våkner på morgenen eller skal legge meg :0)

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid

- Bestemt navn: Ikke bestemt noe enda, men har noen favoritter.

- Vektøkning: Fra første kontroll, - 1,5 kg

- Vann i kroppen: Nei.

- Barnerom: Inne på vårt rom først, deretter på rom med storesøster eller storebror siden vi da har tre barn og to rom.

- Utstyr: Har det meste etter de to andre, men ikke funnet det fram/ satt opp enda. Skal begyne å vaske litt klær i str 50 og 56 snart tenker jeg :0) Kjøpte noen bleiepakker før jul.

- Mangler av utstyr: Småting som stelleprodukter o.l. Tar det når det nærmer seg.

- Strekkmerker: Har masse fra de to andre graviditetene, men ser at det har blitt litt mer. Noen fra eller til bryr jeg meg ikke så mye om.

- Melk i brystene: noe

- Om fødselen: Blir nok ikke mindre vondt denne gangen... Første fødsel gikk fort til å være førstegangs fødende og andre gang gikk enda fortere. Spennende å se denne gangen :0)

- Plager: Bekkenplager og litt vondt nederst i ryggen. Endel halsbrann på kvelden og merker litt kramper i leggene av og til på kveldene.

- Oppegående: Har jobbet 80 % den siste mnd, men jobber 60% fra denne uken og frem til permisjonen.

- Sulten: Lyst på godteri og sjokolade (men det hadde jeg før jeg ble gravid også he, he) Har grei matlyst.

- Matkikk: Ingen spesielle

- Tungt: Begynner å kjenne det ja. Leit å bøye seg på vanlig måte og får ikke stått helt inn til benken når jeg lager mat :0)

- Neste kontroll: Lege 20. januar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 05.02.2011

- På vei: 36 + 3

- Igjen til termin: 25 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Ikke ennå. Begynner å føle tiden "renner ut" for alenetid med pappa'n, frihet til å gjøre som jeg vil osv :)

- Aktivitet innenifra: Hun er ganske rolig, sparker en del når jeg ligger på siden, og det er moro å kjenne føttene inni håndflaten på siden av magen

- Søvnmønster: Ganske jevnt fordelt. Hun er mye våken når jeg hviler og omvendt

- Bestemt navn: Ikke bestemt noe fast, men har noen ulike forslag.

- Vektøkning: hittil ca 15 kg

- Vann i kroppen: Nei.

- Barnerom: Det er nesten ferdig nå. Har satt inn en dobbeltseng på barnerommet med vogge ved siden av. Så kan den som ikke har babyvakt sove i fred på soverommet vårt.

- Utstyr: Tror jeg har det meste klart nå :)

- Mangler av utstyr: Sprinkelseng (venter litt med den), noe pleieprodukter, brystvortekrem,

- Strekkmerker: Ingen som synes foreløpig, men er lyseblå rundt navlen, så det blir vel noe der.

- Melk i brystene: nei, men noe blankt sekret

- Om fødselen: Førstegangs. Stiller med et veldig åpent sinn i forhold til hva jeg forventer meg. Er forberedt på å tåle mye før jeg ber om epidural, men også klar over at det kan bli verre enn jeg tror. Jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg. Veldig innstilt på å la kroppen gjøre jobben den er bestemt til å gjøre og føler meg godt forberedt med tanke på eventuelle komplikasjoner osv.

- Plager: Bekkenplager og ryggplager med stråling til beina. Mistet det meste av følelse i høyrebeinet og har vært sykemeldt i to måneder (har en aktiv jobb med mye kjøring). Ellers har jeg vært frisk og i god form hele veien.

- Oppegående: delvis sykemeldt fra oktober, hundre prosent siden slutten av november.

- Sulten: Ikke veldig. Knasker isbiter dagen lang. Blir veldig fort mett, men klar for å spise igjen etter kort tid :)

- Matkikk: Isbiter. Har vært innom o'boy og tyrkisk pepper tidlig i svangerskapet

- Tungt: Egentlig ikke spesielt plagsomt nå som jeg er sykemeldt. Veldig tungvindt med vond rygg.

- Neste kontroll: Jordmor 25.januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 12.02.2011

- På vei: 35 + 6

- Igjen til termin: 32 dager

- Kjønn: gutt

- Utålmodig: Begynner å bli poppeklar ja!

- Aktivitet innenifra: Mye spark og romstering, men lurer på om han har festet seg

- Søvnmønster: Nja.... Egentlig ikke..

- Bestemt navn: Vi er ikke enige ennå, jeg og sønnen på 14 vil han skal hete Lukas, samboer ikke helt enig

- Vektøkning: 6 kg

- Vann i kroppen: Nei

- Barnerom: Han skal sove inne med oss først også blir barnerommet ordnet til våren :)

- Utstyr: Er ganske klar.

- Mangler av utstyr: Bebycall, og madrass med den blir sydd på Jensen i disse dager ( Svigefar designer senger på Jensen:):)

- Strekkmerker: Hadde noen fra forrige gang, ikke fått noen nye ennå:)

- Melk i brystene: Nei, og litt rart for forrige gang fikk jeg det tidlig og var DEN melkekua!

- Om fødselen: Er klar for å føde uten annen hjelp enn alternativ smertelindring, men står i fare for keisersnitt grunnet Diabetes 1.

- Plager: Har vært utrolig heldig og sprek, men nå har jeg sprengte ribben på høyre side som tar livet av meg :/ Har Diabetes 1 så har vært mye styr med å holde sukker under kontroll, gått greit fram til Jul, noe forhøyning så står i fare for keisersnitt, ny kontroll igjen i morgen.

- Oppegående: Jepp

- Sulten: Nei, men fyser på Valnøtter og papir(!!!!!!!!!)

- Matkikk: I Julen gikk hele kromkakeboksen på en dag, savner de kromkakene....

- Tungt: Ja, nå begynner det å bli litt tung..

- Neste kontroll: Jordmor, diabeteslege og ultralyd 12 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 16.02.2011

- På vei: 35 + 2

- Igjen til termin: 36 dager

- Kjønn: Gutt

- Utålmodig: Litt..

- Aktivitet innenifra: Masse liv;)

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid

- Bestemt navn: Sebastian

- Vektøkning: 15 kg:(

- Vann i kroppen: Litt av og til..

- Barnerom: Ferdig

- Utstyr: Har det meste nå :)

- Mangler av utstyr: Evt. brystpumpe

- Strekkmerker: Ingen som jeg kan se

- Melk i brystene: Har hatt 2 episoder hvor det kom noen dråper

- Om fødselen: Tror det skal gå bra. Planlegger ikke så mye

- Plager: Kynnere, noe nedpress og mens murringer. Bekkenet.

- Oppegående: Ja jobber 50 %

- Sulten: Ikke så veldig

- Matkikk: Egentlig ikke

- Tungt: Ja begynner å bli tungt

- Neste kontroll: Lege 20 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 01.02.2011

- På vei: 37+2

- Igjen til termin: 20 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Veldig! ;)

- Aktivitet innenifra: Masse liv;) sparker og slår om seg

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid

- Bestemt navn: Linnea-Mari :)

- Vektøkning: 6kg

- Vann i kroppen:nei

- Barnerom: Ho skal sove inne med oss først

- Utstyr: Har alt

-- Melk i brystene: Ja masse

- Om fødselen: Tror det skal gå bra, men er veldig redd for at babyen sikkert er stor :/

- Plager: bekken plager i 3 månder sliter med å sove

- Oppegående: Ja

- Sulten:ja å Lyst på godteri !!

- Matkikk:ja spiser alt

- Tungt: Ja begynner å bli tungt !! Presser godt på nedsiden av magen :P

- Neste kontroll: Jordmor 13 Januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 20.02.2011

- På vei:34+ 4

- Igjen til termin: 40 dager

- Kjønn: Gutt

- Utålmodig: nei :)

- Aktivitet innenifra: Masse liv:)

- Søvnmønster: Sikker på han aldri sover :D

- Bestemt navn: Ja er bestemt :)

- Vektøkning: 11kg :-/

- Vann i kroppen:nei

- Barnerom: Han skal sove inne med oss først.

- Utstyr:Mangler brystpumpe å madrass til vuggen..

-- Melk i brystene: Nei merker ingenting

- Om fødselen: Grugleder meg,mest gleder meg :)

- Plager: Bekken,siden uke 15,men holder det i sjakk med daglige gåturer.

- Oppegående: Ja,vaggende :D

- Sulten:JA!

- Matkick:nei

- Tungt: Ja begynner å bli tungt..

- Neste kontroll: Jordmor 12 Januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin:02.02.2011

- På vei: 37 + 2

- Igjen til termin: 23 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Veldig! ;)

- Aktivitet innenifra: Masse liv, spesielt hvist jeg slapper av

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid

- Bestemt navn: Ronya

- Vektøkning: Forrige kontroll 14kg

- Vann i kroppen: ja masse.

- Barnerom: Ho skal sove inne oss meg

- Utstyr: Har det meste nå, kjøpte en del på finn.no

- Mangler av utstyr: ullinnlegg til ammebh...finner ikke di jeg brukte forje gang

- Strekkmerker: ja men hadde mange fra før

- Melk i brystene: nei er litt treg jeg får aldri før etter fødsel

- Om fødselen: Tror det skal gå bra, har jo endelig lært meg å bruke pusteteknikken.....hvist jeg ikke starer selv blir jeg satt igang pga. diabetes 2..så jeg slipper å gå aver termin i allefall...

- Plager: bekkenplager ,sliten og trett, mye vann i kroppen, må bygge opp senga for å få sove

- Oppegående: Joda men ligger en del på dagen

- Sulten: hele tiden

- Matkikk: svarte oliven fra landlord...kan spise et helt glass...godtteri..

- Tungt: apselutt..har problemer med å bøye meg

- Neste kontroll: Jordmor og ultralyd 12 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kopier og fyll inn for dere da ! :)

 

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 20.02.2011

- På vei: 34+5

- Igjen til termin: 39 dager

- Kjønn: Gutt

- Utålmodig: litt ;)

- Aktivitet innenifra: Masse liv:mest på kveldene/natta;)

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid ;p

- Bestemt navn: Lucas

- Vektøkning: 15kg.....

- Vann i kroppen: litt i fotene av og til

- Barnerom: Han skal sove på samme rom som oss :)

- Utstyr: Har det meste nå :)

- Mangler av utstyr: Evt.ammemadrass, stellepute,ammebh og litt sånn småtterier..

- Strekkmerker: har bare fått ett mellom navelen og hullet til der piercinga var,men kommer vel fler

- Melk i brystene:Litt

- Om fødselen: Veldig spent men trur d skal gå bra.

- Plager:Har hatt bekkenløsning siden jeg var 7-8 uker på vei men sykemeldt fra jobb i barnehage 100%siden oktober..., er i fin form ellers,halsbrann til tider...

- Oppegående: Ja kommer meg opp og ut om dagene, har en liten hund som krever tur og det er egentlig god motivasjon:)

- Sulten: ikke så veldig mye matlyst for tiden, kan og få godertikick av og til..:P

- Matkikk: Isbiter? ;p

- Tungt: Ja begynner å bli litt tung, men ikke så veldig egentlig:)

- Neste kontroll: Jordmor 24 Januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 3feb

- På vei: 37+1?

- Igjen til termin: 22 tror jeg det var?

- Kjønn: Gutt

- Utålmodig: Nei, satser på det ikke skjer noe før om en uke, men helst ikke over termin da!

- Aktivitet innenifra: mye. en del vonde spark innimellom, det er trangt der for tiden.

- Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid. Sover natte

- Bestemt navn: blank på begge kjønn

- Vektøkning:uff, 13-14 kg.

- Vann i kroppen: ingenting

- Barnerom: det er laga til, men sprinkelsenga står på rommet vårt

- Utstyr: Har det meste fra sist

- Mangler av utstyr: bare litt apotekting og slikt, ikke noe jeg må ha med en gang

- Strekkmerker: nei, ingen

- Melk i brystene: nei

- Om fødselen: gleder meg

- Plager: halsbrann noen dager

- Oppegående:ja, har jobbet 100% til i dag, nå er det permisjon :)

- Sulten:glad i mat både nå og ellers!

- Matkikk: alt, spesielt søtt, mye appelsiner for tiden :)

- Tungt: nei, merker ikke mye egentlig

- Neste kontroll: jordmor i dag og om en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Termin: 4.feb

- På vei: 37+1

- Igjen til termin: 22 dager

- Kjønn: Gutt

- Utålmodig: Ikke så veldig. Har ikke at på plass enda..

- Aktivitet innenifra: Masse liv, ikke så mye sparking, mest romstering:)

- Søvnmønster: Manglende:P Mye våken, synes nå jeg..

- Bestemt navn: Tror det, men vi får se når ungen er ute:)

- Vektøkning: Forskjell fra vekt til vekt og 4 uker siden forrige kontroll, men hjemmevekta viser 11kg i pluss

- Vann i kroppen: Litt

- Barnerom: Sover hos oss, skal flytte snart uansett

- Utstyr: Hadde en del fra før, anskaffet stellekommode og bilstol

- Mangler av utstyr: Ullklær som er på vei i posten snart

- Strekkmerker: Mange fra sist, vet ikke om det er blitt flere:P

- Melk i brystene: Nei

- Om fødselen: Utrolig spent.. men satser på det blir lettere enn sist, ihvertfall

- Plager: Bevegelsesproblemer, som jeg kaller det, bareblitt verre og verre, lyst å si det sitter i bekkenområdet

- Oppegående: Jada, er hjemme og koser meg med 2,5-åringen:)

- Sulten: God matlyst, men mest søtsugen:S

- Matkikk: SjIngen spesielle bortsett fra søtt..

- Tungt: Ja, litt, men trodde det skulle være tyngre så tett opp mot termin

- Neste kontroll: Jordmor 20. januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUSRAPPORT

 

- Termin: 23.02.2011

- På vei: 35

- Igjen til termin: 37 dager

- Kjønn: Jente

- Utålmodig: Noen dager

- Aktivitet innenifra: På kvelden er det fest :)

- Søvnmønster: Rolig på dagen, full fres på kvelden og natta

- Bestemt navn: Linda

- Vektøkning: 4 kg

- Vann i kroppen: Litt

- Barnerom: Hun skal sove hos oss til vi får større hus

- Utstyr: Har det meste

- Mangler av utstyr: Noen flere myke kluter, ellers ønsker jeg meg ny vogn

- Strekkmerker: De gamle har fått mer farge, men ikke så mange nye

- Melk i brystene: Litt ja

- Om fødselen: Bytter mellom å være selvsikker og fryktelig redd

- Plager: Bekkenet krangler, halsbrann og magetrøbbel

- Oppegående: Tjaa...

- Sulten: Nei, ikke så veldig

- Matkikk: Isbiter, men det er jo ikke mat akkurat da

- Tungt: Ja, føles som jeg er på størrelse med en overvektig elefant!

- Neste kontroll: Jordmor 27 januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...