Nr2PåVei<3 Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Kopier og fyll inn for dere da ! STATUSRAPPORT - Termin: 20.02.2011 - På vei: 33 + 6 - Igjen til termin: 46 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: Veldig! - Aktivitet innenifra: Masse liv;) sparker og slår om seg - Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid ;p - Bestemt navn: Mest sannsynlig blir det Celine - Vektøkning: Forrige kontroll var vell ca 9 kg, men er vell mer etter jula ja ;p - Vann i kroppen: Litt av og til.. - Barnerom: Ho skal sove inne med oss først - Utstyr: Har det meste nå - Mangler av utstyr: Evt. brystpumpe og ammemadrass. Det er det jeg kan komme på.. sikkert sånt småtteri også, men det er ikke viktig enda. - Strekkmerker: Ja mange .. hadde litt fra før, så det gjør meg ikke allverden, det er verdt det - Melk i brystene: Ja litt - Om fødselen: Tror det skal gå bra, men er veldig redd for at babyen sikkert er stor :/ - Plager: Begynt å få værre bekkenplager den siste uka. Også har jeg fått påvist uvi med GBS bakterie, ganske irriterende og vondt. Ellers er jeg mye sliten og trøtt. - Oppegående: Ja jobber og alt så.. - Sulten: Lyst på godteri !! - Matkikk: Sjokolade? søte ting værtfall ;p - Tungt: Ja begynner å bli tungt !! Presser godt på nedsiden av magen - Neste kontroll: Jordmor 12 januar
Alvasmamma Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 16.02.2011 - På vei: 34 + 2 - Igjen til termin: 42 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: ikke helt enda - Aktivitet innenifra: Masse liv;) föler meg mörbanket i ribbeinsbuen hver morgen. - Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid - Bestemt navn: Thea <3 - Vektøkning: 14 kg - Vann i kroppen: masse - Barnerom: liten leilighet, sover inne hos oss.´ - Utstyr: Bare småtteri igjen. - Mangler av utstyr: brystpumpe, ammeskjell?, febermåler til baby, stikkpille paracet, neglsaks til baby, ammebh, ammegenser, big mama truser til barsel - Strekkmerker: Jada, de er her Men mest på siden, ikke noe på magen....... enda - Melk i brystene: Ja, nå har jeg begynt å lekke om nettene :S - Om fødselen: Har ett avslappet forhold til akkurat det. Vet at det er vondt, men håper den blir komplikasjonsfri. Tar ting som det kommer. Ikke planlagt stillinger, bedövelse osv. Vet ikke hva jeg vil og hva jeg klarer för jeg er der. Men har lest meg til alt da - Plager: Bekkenlösning og vann i kroppen. - Oppegående: ja, men er veldig sliten om dagen. - Sulten:faktisk ikke, noe som bekymrer meg litt... kan gå 6 timer melom hvert måltid.. värt sånn den siste uken. Föler ikke sult, men "tvinger" meg selv til å spise. - Matkikk: har hatt dilla på appelsinjuice, MÅ HA hver morgen. Nå har det dempet seg. Ellers er sukker fint - Tungt: Ja begynner å bli tungt! ekstremt anpusten om dagen og går i samme tempo som de på 90. - Neste kontroll: Fastlege 18.01
Gjest Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 26.01.2011 - På vei: 37+2 - Igjen til termin: 21 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: Ganske. Vil ha henne ut nå! - Aktivitet innenifra: Litt mindre liv enn før. Men hun vrir og vender på seg. Og presser på enkelte steder hvor det gjør veldig vondt. - Søvnmønster: Stort sett rolig på dagtid og mer liv om kvelden. - Bestemt navn: Thea Emilie - Vektøkning: 6,4 kg - Vann i kroppen: Bittelitt. - Barnerom: Sove på samme rom som oss. - Utstyr: Har vel stort sett alt klart. - Mangler av utstyr: Mangler flasker.. Og evt. nytt bilsete. - Strekkmerker: Ja, altfor mange. - Melk i brystene: Vet ikke egentlig. Regner med det er litt. - Om fødselen: Godt forberedt og har fått fram mine ønsker etc. - Plager: Urinveisinfeksjon, betennelse i begge hofter og oppover i ryggen, vondt i bekkenet. - Oppegående: Ja for det meste. - Sulten: Liten matlyst, men får da i meg noe mat gjennom dagen. - Matkikk: Knuste isbiter. Spiser 2-3 skåler hver eneste dag. - Tungt: Ja. Ganske tungt nå kan man si. Føler meg som en flodhest. - Neste kontroll: Lege 11. januar.
ungmortil3 Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 13.02.2011 - På vei: 34+6 - Igjen til termin: 39 dager - Kjønn: Gutt/jente tvillinger - Utålmodig: Nja, litt opp og ned der egentlig - Aktivitet innenifra: En god del ja, men får slappe av litt også heldigvis - Søvnmønster: Nesten alltid våken når jeg sitter eller ligger - Bestemt navn: Gabriel og Maiken - Vektøkning: 6 kg - Vann i kroppen: Ingenting vann enda - Barnerom: Bare litt listing igjen så er det ferdig - Utstyr: Alt av nødvendig utstyr er kjøpt inn - Mangler av utstyr: Brystpumpe - Strekkmerker: Noen fra forige graviditet som har strekt seg litt - Melk i brystene: Ja, men lekker ikke enda (heldigvis) - Om fødselen: Både gruer og gleder meg! Håper så indelig jeg kan føde vaginalt, kvier meg litt til epiduralen.. håper jeg føder innen 27,02 - Plager: Litt henglsete bekken og konstannt press oppunder ribbena - Oppegående: Så absolutt - Sulten: Veldig lite sulten - Matkikk: Cola - Tungt: Nja, ikke tungt fordi jeg kjenner tyngden så godt, men begynner og bli tungt pga andre ting - Neste kontroll: 13.02
verpesyk81 og lillesnusk Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 08.02.2011 - På vei: 35+3 - Igjen til termin: 34 dager (hihihihi) - Kjønn: Vet ikke, det skal være en overraskelse! ) - Utålmodig: Nei, men vil ha babyen ut alt i mellom uke 37 og 40! Helst ikke lenger enn termin da........ - Aktivitet innenifra: MASSE! I tide og utide, kan en si... Går stort sett ikke mer enn 1-1,5 t mellom spark/bevegelser. Og da holder h*n på lenge også! - Søvnmønster: Sover mellom 1-1,5 t før en våkenperiode, gjennom hele døgnet. - Bestemt navn: Har både gutt og jentenavn, men HEMMELIG ;o) - Vektøkning: 11 kg - Vann i kroppen: Litt. Bruker støttestrømper på dagtid - hjelper masse! - Barnerom: Har ikke. Sove i kurv ved siden av sengen vår (min side, seff....) - Utstyr: Alt klart omtrent. - Mangler av utstyr: Stellebord. Har ikke bestemt meg ennå for hvilket, iom at vi egentlig ikke har plass.... Så mulig et sammenleggbart... - Strekkmerker: Ja, et par små på undersiden av magen. - Melk i brystene: Lekker av og til på natten. - Om fødselen: Føler at jeg er godt forberedt. (Vært med på over 100 fødsler som barnpleier) Men skal på Lamazekurs til helgen, det blir nok bra, tenker jeg! - Plager: Bekkenløsning. Og forkjølet i 2 uker nå! - Oppegående: Ja, men er 100 % s.m. - Sulten: JA, må passe på å ikke hive innpå mye mat, for da får jeg halsbrann. Må også passe meg for sukker, grenseverdier for glucosetoleranse. - Matkikk: Går det an å si vann??! Drikker sikkert 3 liter om dagen - fikk vannflaske til jul og den er GODT BRUKT. Ellers så har jeg hele tiden lyst på noe søtt, da.... - Tungt: Ja, egentlig. Synes jeg ser ut som en overvektig flodhest..... Jeg er veldig treg og har tilogmed blitt tutet på når jeg har gått over et overgansfelt! (jeg hadde riktignok fortsatt grønn mann, og bilen hadde det tydeligvis veldig travelt - men han måtte jo vente på å få svinge og kjøre pga min grønne mann...) - Neste kontroll: Fastlege 11. januar. (3. glucosebelastning! )
April-11+ en til? Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 26.03.11 - På vei: 28 + 6 - Igjen til termin: 80 dager - Kjønn: Gutt - Utålmodig: Ja! - Aktivitet innenifra: Veldig masse for tida, spesielt på natta..... - Søvnmønster: Roligere på dagen enn om natta. - Bestemt navn: Fortsatt litt usikker, men står mellom 2. - Vektøkning: Forrige kontroll var ca 6 kg, nærmer seg 10 nå. - Vann i kroppen: Nei - Barnerom: Klart! - Utstyr: Mangler masse, der har jeg visst all verdens av tid. - Mangler av utstyr: Stellekommode, klær, kremer, bleier osv........... - Strekkmerker :Ikke enda vertfall, har smurt meg masse med olje fra Clarins, og håper å slippe unna:) - Melk i brystene: Ja litt, men bare visst jeg presser. - Om fødselen: Førstegangs, så kan jo ikke grue meg til noe jeg ikke har prøvd! Håper å kunne føde vanlig. - Plager: Halsbrann, sover lite om nettene, men ellers kan jeg vel ikke klage enda - Oppegående: Ja jobber 100%. - Sulten: Ja, sult skaper monster! - og det vil vi ikke ha i hus! - Matkikk: Brokkoli, Cola, Sjokolade, Gulrøtter og Youghurt. - Tungt: Begynner å bli tungt å gå opp bakker, slitsomt og puste. - Neste kontroll: Jordmor 6 januar( I morgen)!
<3 Fødeklar <3 Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 - Termin: 20.02.2011 - På vei: 33 + 5 - Igjen til termin: 46 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: Jaa! - Aktivitet innenifra: Masse liv. - Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid. - Bestemt navn: Celine - Vektøkning: 0 - Vann i kroppen: Nei - Barnerom: Ja men vogge på soverommet i starten - Utstyr: Begynner å bli ferdig - Mangler av utstyr: Stellematte, div klær og småtterier - Strekkmerker: Nei - Melk i brystene: Ja - Om fødselen: Gleder meg - Plager: Sliten og trøtt. Vondt i brystbenet!! - Oppegående: Ja jobber 100% - Sulten: Må knaske på noe frukt hele tiden! - Matkikk: Fiskegrateng - Tungt: Tungpusta ihvertfall! - Neste kontroll: 6 januar
Endelig28 Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 02.02.2011 - På vei: 36+3 - Igjen til termin: 28 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: Veldig - Aktivitet innenifra: Masse liv. - Søvnmønster: Roligere på dagtid enn kveldstid - Bestemt navn: Hanna, Ingrid el Ida tror vi - Vektøkning: ca 8-9 kg. - Vann i kroppen: Nei - Barnerom: Skal sove inne sammen med oss. - Utstyr: Tror jeg har det meste.. - Mangler av utstyr: Stelleveske og amme-bh - Strekkmerker: Ingen. - Melk i brystene: Ja litt når jeg klemmer på brystene. - Om fødselen: Gleder meg - Plager: Bekkenløsning, besvimer hvis jeg ligger på ryggen eller sitter lenge i samme stilling. (vena cava syndrom) - Oppegående: Litt. men veldig plaget med bekkenløsning. - Sulten: Lite matlyst. - Matkikk: Flatbrød. - Tungt: Kjenner at jeg er blitt tyngre foran - Neste kontroll: Jordmor 22 Januar.
<3 Fødeklar <3 Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Fint navnevalg Katrine Og termin dato forsåvidt;o)
2tettebabyer Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Termin: 01.02.2011 - På vei: 36+4 - Igjen til termin: 27 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: ikke så veldig, mye som mangler så hun kan godt vente med å komme til termin - Aktivitet innenifra: mye liv, en del vonde dytt opp i ribbebeina, AU .-( - Søvnmønster: har jeg ikke tenkt over - Bestemt navn: Hedda, etter bestemor, men har ikke bestemt mellomnavn enda. - Vektøkning: 9 kg forrige kontroll, sikkert 11 nå etter jula :-) - Vann i kroppen: Lite - får massasje av gubben hver kveld, og det hjelper :-) - Barnerom: dele rom med storesøster på 11 mnd foreløpig, men mest sannsynlig skal hun ligge hos oss først :-) - Utstyr: Har det meste fra før av fra storesøster :-) - Mangler av utstyr: seng med utstyret som hører med. - Strekkmerker: tror ikke jeg har fått noe enda i dette svangerskapet, men har noen fra før av...... - Melk i brystene: det er det dårlig med, akkurat som sist. - Om fødselen: håper det går bedre og raskere enn første hvertfall :-) og at jeg får jordmor som har tid til meg denne gangen og badekar.... har ikke planer om å føde til fullmåne, men på en rolig natt hehe.... - Plager: egentlig i ganske fin form.. litt problemer med bekken, men er bedre enn jeg var :-) har noen kvelder urolige bein, men heldigvis ikke hver kveld. mye kynnere og litt maserier, men sånn skal det jo være .-) - Oppegående: jada, har nødt til det med en lita ei på 11 mnd rundt beina mine :-) - Sulten: stort sett, men likavel litt matlei. - Matkikk: Sjokoladekikket har satt inn de siste ukene..... og agurk er veldig godt .-) - Tungt: ja, ganske tungt nå, slitsomt å bøye seg å plukke opp leker og gå å bære på jenta mi.. det er godt hun er lett i vekt .-) - Neste kontroll: ekstra ul pga vekstavvik 21% 12 januar, ellers time hus jordmor 19 jan
chicka_85. Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 18.03.2011 - På vei: 30 - Igjen til termin: 70dager - Kjønn: vet ikke - Utålmodig: nei ikke enda - Aktivitet innenifra: veksler mellom mye og lite - Søvnmønster: rolig på natta - Bestemt navn: hemmelig =) - Vektøkning: ca 12 kg. - Vann i kroppen: Nei ikke enda - Barnerom: Skal sove inne sammen med oss. - Utstyr: Tror jeg har det meste.. - Mangler av utstyr: salver og kremer - Strekkmerker: noen på magen - Melk i brystene: nei - Om fødselen: spent og gruer meg - Plager: Bekkenløsning, litt svimmel. - Oppegående: Litt. men er plaget med bekkenløsning. - Sulten: ja spiser alt!.. - Matkikk: varierer fra dag til dag - Tungt: noen dager er det veldig tungt - Neste kontroll: Jordmor 19 Januar.
mamseeeen Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 19.02.2011 - På vei: 34 - Igjen til termin: 45 dager - Kjønn: Gutt - Utålmodig: Jess - Aktivitet innenifra: Endevender det som er inni der. - Søvnmønster: Veldig rolig på dag, men masse liv på kveld og natt ;p - Bestemt navn: Ja her kommer en liten Sigve - Vektøkning: Kontroll i dag, og ja 11kilo - Vann i kroppen: Litt av og til.. - Barnerom: Han skal sove inne med oss først - Utstyr: Har det meste - Mangler av utstyr: brystpumpe og ny madrass til senga. - Strekkmerker: Tja fått 3 små, men har mange fra før. ingen av de har sprukket enda. Håper jeg slipper det. - Melk i brystene: Ja masse. må sove med ammeinnlegg enkelte netter. - Om fødselen: Håper den går like fort og "smertefritt" som de to første. men gruer meg litt. sies at nr er en luring - Plager: bekkenlager nå den siste tiden, halsbrann, sover ikke om natta, vondt i ribbena, kvalm og oppkast og fare for sv.forgiftning. - Oppegående: Nei kan ikke skryte på meg det.Vært sykmeldt sia uke 4. Sliter med Hypermesis. - Sulten: Ja, men kun på sunne ting. Knasker grønne epler nå!! - Matkikk: hmm... sunt. salater, kål, epler og wok. Må ha farris!! - Tungt: Ja nå begynner det å bli tungt. presser veldig mye på venstre side. - Neste kontroll: Har vært i dag, hodet alt festet neste kontroll 19 jan.
tamillaen*STOLTMAMMA* Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 - Termin: 14.01.2010 - På vei: 38 + 2 - Igjen til termin: 9 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: UFATTELIG! - Aktivitet innenifra:Masse rullebevegelser ( og er veldig glad i å legge rumpa ut på høyre siden) - Søvnmønster: Urytmisk:p - Bestemt navn: Angelica:) - Vektøkning: ca 15kg - Vann i kroppen: Ja, spesielt i henda og litt i ansiktet - Barnerom: Ho skal sove inne med oss først - Utstyr: Har det meste nå - Mangler av utstyr: Ikke noe jeg kommer på - Strekkmerker: Ja mange .. hadde litt fra før, så det gjør meg ikke allverden, det er verdt det - Melk i brystene: Ja renner litt her og der:p - Om fødselen: Tenker ikke så mye på det egentlig, bare gleder meg til å bli ferdig så gruer meg ikke i det hele tatt=) - Plager: Halsbrann! Også har jeg fått påvist GBS bakterie,såre ribben. Ellers er jeg mye sliten og trøtt. ( og til mannens store fortvilelse veldig grinete til tider) - Oppegående: Nei ikke veldig. - Sulten: Ikke mere enn vanlig. - Matkikk: Tyggis faktisk ( egentlig ikke mat men:p) - Tungt: Ja, har ikke verdens største mage heller så er VELDIG dårlig plass.. - Neste kontroll: AHUS - 07.01.2010 Vekstestimering JORDMOR - 10.01.2010 Ordninær sjekk
<3 duracellkanin <3 Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 04.02.2011 - På vei: 36 - Igjen til termin: 30 - Kjønn: Gutt - Utålmodig: JAAA!!! - Aktivitet innenifra: MYE! er en grunn til at nicket mitt er "duracellkanin" - Søvnmønster: virker ikke som han sover så mye egentlig i så fall er han nok aktiv i søvne også.. og han hikker veldig mye. - Bestemt navn: er ikke sikker ennå. men vurderer Odin - Vektøkning: gått opp 4 kg - Vann i kroppen: egentlig ikke.. bare hvis jeg går i flere timer.. - Barnerom: det er klart til at han kan komme der men han sover jo på mitt rom de første ukene - Utstyr: har alt jeg trenger bortsett fra babycall.. men stresser ikke med den. - Mangler av utstyr: Babycall - Strekkmerker: ingen nye bare de jeg hadde fra før.. - Melk i brystene: litt råmelk. - Om fødselen: er ikke så bekymret.. har hele tiden forberedt meg på at det kommer til å gjøre 1000 ganger mer vondt enn jeg kan forestille meg.. så slår meg til ro med det - Plager: halsbrann.. hadde bekkenløsning og brukte krykker.. men det bedret seg når hodet festet seg. - Oppegående: jada - Sulten: har ganske liten matlyst egentlig.. men spiser litt alikevel da - Matkikk: Sjokolademelk og tomater. - Tungt: ja det er tungt nå. jeg kan nesten ikke vente til jeg blir ferdig med dette - Neste kontroll: jordmor 19. januar. (men er fortsatt usikker på om han blir der så lenge da jordmora på fødeavd. var heller ikke sikker på det
♥Mammatil3små♥ Skrevet 5. januar 2011 #15 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 17.03.11 - På vei: 31+2 - Igjen til termin: 71 dager. - Kjønn: Jente - Utålmodig: Litt... - Aktivitet innenifra: Ganske masse! - Søvnmønster: Stort sett rolig på dagtid og mer liv om kvelden. - Bestemt navn: Emma kanskje... - Vektøkning: 11 kg...:s - Vann i kroppen: litt. - Barnerom: Sove på samme rom som oss. - Utstyr: Bilstol og vogn er bestilt,og det meste av annet utstyr har vi fra før... - Mangler av utstyr: Sprinkel seng ... Flaske, bleier, badeolje osv... - Strekkmerker: Ett par.... - Melk i brystene: Bittelitt... - Om fødselen: Føler det skal gå greit:) Gruer meg ikke ennå iallefall... - Plager: Veldig mye "menssmerter", litt plaget med vondt i hodet ,men ellers i fin form:) - Oppegående: Ja. - Sulten: Nja, sånn normalt... - Matkikk: huff, veldig glad i sjokolade:P - Tungt: Går ganske greit ennå... - Neste kontroll: Lege i morgen, 6 januar. Jordmor på tirsdag den 11. januar...
Mama88 Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 12.02.2011 - På vei: 34+6 - Igjen til termin: 38 dager - Kjønn: Gutt - Utålmodig: Ikke enda, men regner med at det kommer - Aktivitet innenifra: Masse liv, mistenker at han har en boksesekk eller noe sånt der inne... - Søvnmønster: Mye våken om morgenen, stille på formiddag/tidlig ettermiddag, og mye våken på kvelden. - Bestemt navn: Ja, men det er foreløpig hemmelig - Vektøkning: 11 kg - Vann i kroppen: Ja, nå den siste uken.. Litt i ansiktet, mye i ankler og hender.. - Barnerom: Nesten helt klart, men gullet skal sove inne hos oss til å begynne med - Utstyr: Har omtrent alt, mangler bare å få alt i hus. - Mangler av utstyr: Stellebag! Finner ingen jeg liker - Strekkmerker: Trodde jeg hadde fått på undersiden av magen, men JM kunne fortelle meg at det hadde jeg IKKE! - Melk i brystene: Mulig det, men ikke som jeg har lagt spesielt merke til. - Om fødselen: Er helt avslappet ift. fødselen Eneste er at jeg er litt engstelig for å revne.. - Plager: Plages med å sove, og endel vann i beina.nå siste uken. Er nå 100% sykemeldt. - Oppegående: Tja, har akkurat montert er stor kommode alene.. Så oppegående er jeg da - Sulten: Er fryktelig matlei for tiden.. Blir mye rundstykker til middag, for å si det sånn..! - Matkikk: Hm. Hadde epler, kiwi og klementiner. Men akkurat nå er det ingenting. - Tungt: Ååja, merker det godt. Har aldri veid så mye som jeg gjør nå, så kjenner det godt i ryggen. - Neste kontroll: Jordmor 17. januar
hero778 Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 17.03.11 - På vei: 30+2 <3 - Igjen til termin: 71 dager. - Kjønn: Jente - Utålmodig: Bestemt for å bli utålmodig 1 Mars, eller slutten a Februar - Aktivitet innenifra: Ganske masse - Søvnmønster: Roligere på dagtid og mer liv om kvelden. - Bestemt navn: Mathea men ikke bestemt enda, men jeg heller veldig for det navnet <3 - Vektøkning: 10 kg på sist kontroll FØR jul :-p - Vann i kroppen: Vet ikke - Barnerom: Sove på samme rom som oss. - Utstyr: Endel - Mangler av utstyr: Sprinkel seng, bilstol og småtterier - Strekkmerker: Nop, ikke nå. Smørt meg med baby oil og bare en vanlig hudlotion helt siden positiv test... - Melk i brystene: Nop -Om fødselen: Gruer meg ikke ennå iallefall, men føler jeg ikke har fått tenkt så masse på det enda. - Plager: Veldig mye "menssmerter", plaget med bekkenet - Oppegående: Ja. - Sulten: Ja - Matkikk: Bare det er noe mat så går det ned - Tungt: Går greit ennå - Neste kontroll: Ul i morgen 6 januar (pga er med i en gruppe hvor jeg får 2 xtra ul). Jordmor på torsdag den 13. januar...
uhhuhher Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 22.02.2011 - På vei: 33+2 - Igjen til termin: 48 dager. Holy crap! - Kjønn: Gutt - Utålmodig: Går i bølger, men ikke veldig. Går sakte, men sikkert opp for oss at det faktisk ligger en rimelig ferdig og helt ekte baby inni der. Har øyeblikk der vi bare ser på hverandre og sier WTF! - Aktivitet innenifra: Masse liv. Mye bevegelser og orming rundt hele dagen, litt sparking kveld og morgen. - Søvnmønster: Føler nesten han er våken hele tiden, men lurer på om han faktisk sover en del på natten. Jeg våkner i hvert fall ikke av bevegelser om natten. - Bestemt navn: Nei. - Vektøkning: Ca. 8 kg - Vann i kroppen: Nei, unntatt på julaften, da ribba og mye salt gjorde sitt. - Barnerom: Ferdig, utenom at skrivebordet må ut og senga inn, men ingen hast. Han skal sove inne hos oss i begynnelsen. - Utstyr: Har det meste. - Mangler av utstyr: En kommode til badet, bleier og småting som termometer osv. - Strekkmerker: Nei. - Melk i brystene: Ja, og det lekker litt hver dag. Bruker innlegg. - Om fødselen: Er avslappet, men spent. Tror jeg kommer til å takle smertene bra. - Plager: Vond korsrygg, en god del halsbrann den siste uken, og får lett vondt øverst i magen, mellom livmoren og brystet, hvis jeg synker for mye sammen. Jobber 100 %. - Oppegående: Absolutt, gjør det jeg vil. - Sulten: Mye sulten, men er ganske lei mat. Blir fort mett. - Matkikk: Søtsug, noe som er fullstendig uvant for meg. Ikke noe spesielt jeg MÅ ha. - Tungt: Ja, merker det ganske godt etter hvert. Stønner ufrivillig hver gang jeg reiser meg eller snur meg. :-) - Neste kontroll: Fastlege 11. januar
Dottie80 Skrevet 5. januar 2011 #19 Skrevet 5. januar 2011 - Termin: 04.01.2011 (i går, altså...) - På vei: 40+3 - Igjen til termin: -1 - Kjønn: Gutt - Utålmodig: Både og... - Aktivitet innenifra: Rikelig - litt lei av en hæl konstant oppi ribbeina på høyre side nå... - Søvnmønster: Virker som han danser polka ettermiddagstider... - Bestemt navn: Har bestemt oss, men vil ikke røpe det ennå - Vektøkning: Ja... Ca 20 kg - men føler meg ikke spesielt stor... - Vann i kroppen: Masse - gleder meg til det skal vekk! Ser altså ikke ut fra knær og ned... Ingenting passer av sko (til og med ikke romslige støvler...) - Barnerom: Sover inne hos oss første mnd - vi er uansett midt i oppussing av hele huset, så hadde ikke hatt rom til ham nå (stakkars...) - Utstyr: Har det meste - Mangler av utstyr: brystpumpe, melkeerstatning (sånn i tilfelle), amme-BH - Strekkmerker: litt på sidene - Melk i brystene: hadde litt lekkasjer fra rundt uke 29. Kommer nå kun hvis jeg klemmer - Om fødselen: har ingen formening - stiller med åpent sinn - Plager: mye vann i kroppen, sover noe dårlig - Oppegående: Ja - har vært frisk og rask hele tiden - Sulten: stort sett alltid siste 3-4 ukene - Matkikk: ingenting spesielt - Tungt: litt fortung, men ellers fint:) - Neste kontroll: hos jordmor (i stedet for lege) tirs 11.1 (41+2), hvis han ikke er kommet før
nettea Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 14.01.2011 - På vei: 39 uker - Igjen til termin: 9 dager - Kjønn: Blir overraskelse - Utålmodig: Er ganske klar nå ja! - Aktivitet innenifra: Mye liv sparker, bokser og hikker ofte - Søvnmønster: Oftest aktiv på natta - Bestemt navn: Ikke helt sikker, men har tenkt på Sander om det blir gutt, og Emilia om det blir jente - Vektøkning: Hittil 11-12 kg - Vann i kroppen: Nei - Barnerom: Sover på samme rom som mamma og pappa til å begynne med:) - Utstyr: Har det meste nå - Mangler av utstyr: mangler sikkert noe småtteri, men kan ikke kommer på viktige ting som mangler - Strekkmerker: Ja, litt over navvel. Kanskje på grunn av en piercing jeg hadde der for noen år siden? - Melk i brystene: Ja, har hatt det lenge, siden uke 20 ca - Om fødselen: Håper og tror at det skal gå bra - Plager: Ryggsmerter og til tider søvnplager. - Oppegående: Ja, med mindre ryggsmertene er på sitt værste. Da klarer jeg ikke stort - Sulten: Ikke noe mer enn normalt - Matkikk: Har ikke hatt "dilla" på noe spesielt, men sjokolade smaker alltid godt - Tungt: Ja, nå merker jeg godt at det ikke er lenge igjen - Neste kontroll: 6.januar
tamillaen*STOLTMAMMA* Skrevet 5. januar 2011 #21 Skrevet 5. januar 2011 termin på samme dag som meg du da Nettea =D
Lykkemamma Skrevet 6. januar 2011 #22 Skrevet 6. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 24. januar - På vei: 37 + 5 - Igjen til termin: 18 dager - Kjønn: Jente - Utålmodig: Helt grusomt. Håper virkelig hun kommer før termin. - Aktivitet innenifra: Det er litt liv, men hun er stort sett veldig rolig. Vi satser på at hun er like snill og god når hun kommer ut. - Søvnmønster: Hun sover lenge på morningen, og våkner litt utover dagen. - Bestemt navn:Hun heter Tiril. - Vektøkning: Huff, ja... 17 kg - Vann i kroppen: Masse - Barnerom: Ho skal sove i en kurv inne hos oss. - Utstyr: Har det meste nå - Mangler av utstyr: Badebalje og stellemadrass. Evt brystpumpe. - Strekkmerker: Ja mange på magen og lårene. - Melk i brystene: Nja... noen dråper - Om fødselen:Satser på å ta det som det kommer. Har egentlig ikke planlagt så mye. Håper kanskje å føde i vann og klare meg uten epidural. Men i og med at jeg ikke vet hva jeg går til orker jeg ikke å gruble så mye på det. - Plager: Bekkenløsning og søvnproblemer. Samt at formen er helt på bunnen. Begynner å brekke meg å vil spy bare av å gå opp trappa til 2. etasjen. - Oppegående: Ja, men sliter litt om dagene... - Sulten: Egentlig ikke - Matkikk: Sjokolade - Tungt: Ja, det er ganske tungt for tiden. Gleder meg til det er over. - Neste kontroll: Jordmor 13 januar
3 nøtter til Askepott Skrevet 6. januar 2011 #23 Skrevet 6. januar 2011 - Termin: 18.02.2011 - På vei: 34 + 2 - Igjen til termin: 43 dager - Kjønn: Gutt - Utålmodig: Veldig! - Aktivitet innenifra: Kjempemasse - Søvnmønster: Virker ikke som han sover i det hele tatt - Bestemt navn: Ask Vilje - Vektøkning: 7 kg - Vann i kroppen: Ingenting - Barnerom: Han skal sove på rom med oss i starten - Utstyr: Har alt til ungen, men mangler masse til meg. - Mangler av utstyr: Evt. brystpumpe og ammemadrass. Det er det jeg kan komme på.. sikkert sånt småtteri også, men det er ikke viktig enda. - Strekkmerker: Hadde fra før, men kan ikke se jeg har fått noen nye. - Melk i brystene: Nei - Om fødselen: Er redd for å føde. Har ikke fått noe fødselsinfo hos JM heller, ingenting utenom at jeg måtte huske å puste. - Plager: Ja, bekkenløsning foran i symfysen og det er sååååå vondt - Oppegående: Ja, men det er såvidt. - Sulten: Aldri. Glemmer å spise til tider. - Matkikk: Sjokolademelk - Tungt: Føler ungen ramler ut. - Neste kontroll: 19 Januar
♥Mammatil3små♥ Skrevet 6. januar 2011 #24 Skrevet 6. januar 2011 Oj... -På vei: 30+2 skulle det nok være...
annemor-22 Skrevet 6. januar 2011 #25 Skrevet 6. januar 2011 STATUSRAPPORT - Termin: 24.01.2011 - På vei: 37 + 5 - Igjen til termin: 18 dager - Kjønn: Gutt - Utålmodig: Det går faktiskt ganske bra - Aktivitet innenifra: han er mye roligere enn nr 1 - Søvnmønster: det er mest aktivitet på kvelden. - Bestemt navn: jepp, men hemmelig. - Vektøkning: 17 kg - Vann i kroppen: ja!! kommer ikke oppi tøfflene mine en gang. - Barnerom: Han skal sove på rom med oss i starten - Utstyr: Alt er klart. Det merkes godt at det er nr 2 som kommer - Mangler av utstyr: ingenting. - Strekkmerker: Ingen til nå. Sist gang kom det noen smygende en stund etter fødselen... - Melk i brystene: Nei, bare noe blankt seigt noe - Om fødselen: Gleder meg bare - Plager: Ja, bekkenløsning. - Oppegående: Ikke nå. Sliter med influensa. Nå har jeg hatt det i 5 dager, så nå håper jeg det går over snart. - Sulten: Egentlig ikke. Er ganske matlei. - Matkikk: melk og brunost, men det var bare i begynnelsen. - Tungt: Føler meg egentlig ikke så tung. Det var mye verre sist gang. - Neste kontroll: 14 Januar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå