♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Fikk en liten datter på mandag, og tror du ikke de har ringt flere ganger daglig siden i går? Kjenner igjen nummeret fra da jeg fikk sønnen min for 2 år siden-akkurat det samme skjedde da. Egentlig er det jo en sak man gjerne vil støtte, men slik oppførsel synes jeg er utspekulert og frekk!! Flere som har opplevd dette, eller er det bare jeg som er full av hormoner og paranoid??
lÅktiHaUDe Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Nettopp derfor jeg ikke støtter de. Tenk om noe hadde gått galt med deg og den lille. Jeg vet også de har vært direkte ufine mot noen av de som ikke har villet støtte dem. De har ikke vært det mot meg, jeg har vel lagt på røret for raskt. Du er ihvertfall ikke den eneste som har vært paranoid og full av hormoner i så fall . Gratulerer med datteren
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Jeg husker at jeg leste om flere her inne som hadde opplevd det samme i 2006-2007. Skremmende for de som sitter med baby i fanget ( Selvsagt er det en viktig sak, men jeg syns det er feil tidspunkt å henvende seg til folk på.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 ...men grattis i bøtter og spann med snuppa! :oD
Gjest Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Synes rett og slett det er kvalmt, jeg. Utnytter jo en nybakt mors redsel, bekymring og hormoner. Nei, vettuhva, skulle gladelig støttet dem om de tok kontakt med folk i andre omstendigheter, men har hørt om dette flere ganger tidligere, og synes det er avskyelig. Gratulerer med babyen da! Ikke la det ødelegge gleden!
♡ A & E ♡ Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Mener du Landsforeningen uventet barnedød? Både jeg og samboer fikk telefon fra dem rett etter vi fikk Alexander i 2006. Synes ikke noe om å spille på foreldres frykt. Men nå som irritasjonen har lagt seg så støtter vi og har gjort det i 3 år. Prøver å se forbi noen av dem som kontakter oss og heller tenke på hva det er vi egentlig støtter
mamma til lillingen Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Har aldri blitt oppringt. Ringer de for å samle inn penger, eller for å "Hei, og gratulerer som mamma, har du lyst på litt info?" - det er jo en vesentlig forskjell. Men! Synes godt de kunne venta med å ringe, man har jo ikke tid til å snakke i telefonen så tidlig etter en fødsel. Og hvordan vet de egentlig at du nettopp har født? Det synes jeg er merkelig. Kjenner jeg blir litt skeptisk.
Gjest MMJ Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 De ringte meg og, kort tid etter mine to fødsler. Ikke god timing for å si det sånn!!! Jeg la på! Nok man skal være bekymret for som nybakt mor, om ikke de skal minne oss på enda en ting.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Hvordan de vet at man nettopp har fått barn, vet jeg ikke. Og det har også vært omtalt i media, fordi det virker litt for tilfeldig at de ofte ringer kort tid etter at man har fått barn. LUB benektet påstandene og sa at de ringer folk gjevnlig, 1 gang i året eller annethvert år var det vel. På tross av at de mener de ringer alle så ofte har de kun ringt meg 2 ganger i løpet av mitt 30årige liv. Og begge ganger under 1 uke etter fødsel. Er gravid med nr3 nå, så får se om de ringer meg utpå høsten...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 de ringte meg flere ganger både før og etter fødsel med eldste. Syntes det var kjempe frekt, de spiller jo på foreldrenes frykt. Heldigvis har de ikke ringt denne gangen..
Nikamo Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Vet ikke hvordan de har oversikt over fødsler, men dette har skjedd mange, så det er nok ingen tilfeldighet dessverre... Ble oppringt etter å ha fått mellomste, men denne gangen har jeg ikke hørt noe...
Lunda med lillegutt Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 Ja de ringte meg rett etter fødselen til eldste. Frekkaser!! Da hadde jeg på forhånd meldt meg inn i diverse Libero-klubben, og babybokklubb (husker ikke hva den het) og så videre. Med nr 2 hadde jeg ikke "registrert" meg noen steder, og jammen var det ingen som ringte. Jeg må si jeg mistenker at noen av de nevnte klubbene gir/selger info om fødende videre.... Synes det er altfor mange nybakte foreldre som får disse telefonene til at det skal være tilfeldig. Grattis med datteren din :-)
valkyrien Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 Bare husk på at de som ringer jobber i telemarketingselskaper. Det er synd at foreningen skal få et dårlig rykte pga provisjonsbaserte selgere som blir pushet på av kyniske sjefer... Jobbet som slik selger før, og ringte bl.a. for LUB. I firmaet jeg jobbet fikk man beskjed om å spille på samvittighet osv...
Bettybu Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Visst de ringer med jevne mellomrom, ..hvorfor har jeg på nå 40+ fått tlf EN gang?? Jeg begynte for ALVOR å lure, for de ringte meg faktisk den dagen jeg hadde vært hos legen i ca uke 5-6....!!! Husker ikke om de ringte like etter fødselen, men sånn som mange har sagt..så er det nok noen som leser fødselsannonser og finner tlf nr!!
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 7. januar 2011 Hehe, ja.... Var visst litt raskt ute med navnet i min irritasjon og diktet opp en helt ny forening.. ;o) LUB har forresten fortsatt å ringe 2 ganger daglig. Har bare avvist anropet sålangt. Men ringer de til rett tid en dag får de plutselig en overhaling av de sjeldne fra en nybakt, hormonell mor i ammetåka..hihi
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2011 Hehe, ja.... Var visst litt raskt ute med navnet i min irritasjon og diktet opp en helt ny forening.. ;o) LUB har forresten fortsatt å ringe 2 ganger daglig. Har bare avvist anropet sålangt. Men ringer de til rett tid en dag får de plutselig en overhaling av de sjeldne fra en nybakt, hormonell mor i ammetåka..hihi HI (med nytt nick..)
Mom2Two Skrevet 7. januar 2011 #17 Skrevet 7. januar 2011 Jeg støtter ikke arbeidet deres pga. dette. Jeg vet at de bl. a aktivt bruker fødselsannonser, så jeg vet at mange unnlater å ta med etternavn i annonsen for å slippe telefon fra dem.
lykketrollet:) Skrevet 7. januar 2011 #18 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har et vennepar som mistet barnet sitt da barnet i krybbedød. Etter det begynte foreldrene å få telefoner fra denne foreningen. Disse stakkars foreldrene var helt knust og sa at det ikke passet. Etter x antall henvendelser hvor foreningen la ut om hva krybbedød var og hvor mange som døde i året osv osv sa moren at de burde gjøre noen grunnundersøkelser før de ringte og at hun visste ALT om krybbedød fordi de nettopp hadde opplevd det med barnet sitt.... Stakkars mennesker, sier jeg bare- få det oppå det å miste ungen sin...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. januar 2011 #19 Skrevet 7. januar 2011 Vi fikk og flere telefonsamtaler fra LUB noen få mnd etter vi mista lille Alexander i uke 20 for 5 år siden..... De spiller så jækli på samvittigheten din og man får nesten kjeft om man ikke støtter de! Jeg fortalte de at vi desverre ikke ville ha noe med de å gjøre akkurat da, og da fikk jeg slengt i trynet at "tenker du ikke på de som faktisk har mista i uventa barnedød??? at de faktisk vil finne ut hva som skjedde??", jo takk skal du faen meg ha sa jeg, har nettopp mista i uke 20, så la vær å ringe!! "er dere egoister eller??, sa de" da la jeg på......... Libero og Sandvik hadde samarbeid med LUB, så alle som registrerte terminen sin der fikk tlf......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå