Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Herlig! Sitter med 500kr igjen og 10 dager til lønning... Har mat i bøtter og spann, har betalt alle regninger som forfaller før lønning, MEN mangler penger til bensin... Like før jul spurte søstra mi om å få låne penger og de skulle jeg jo få igjen rett på nyåret. MEN neida... Burde jo vite bedre enn å låne bort penger til henne, men hun trengte dem til bilen sin som hun trenger til jobb. Jeg trenger jo bilen min til jobb også, bruker jo 700kr i uka på bensin og hadde i utgangspunktet råd til å låne bort 2000kr, helt til jeg fikk en uventet regning i postkassa som jeg valgte å betale istedet for å vente på purring... Ja, jeg vet jeg lever fra hånd til munn, men det har sin årsak akkurat nå... Hvordan kan jeg skaffe 1500kr slik at jeg har råd til å reise på jobb de neste ti dagene??? HATER å ha dårlig råd!! Heldigvis er det bare for en periode!!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Minus for banning... Men har du lagt fram denne situasjonen du er i for søsteren din?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Du ringer søstra di og sier at du må ha pengene tilbake NÅ, som avtalt!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Pleier ikke å banne, men jeg er så irritert på meg selv... Jeg har snakket med søstra mi og får til svar at hun ikke har penger selv og kan derfor ikke gi meg noe tilbake. Hun har ikke noe av verdi som kan omsettes, får ikke lønning før den 15 og har i følge hun selv ikke en krone. Det kan stemme for hun skjønner rett å slett ikke penger. OG jeg, dumme nek i denne sammhengen, VET egentlig alt dette veldig godt... Snakk om å rise sin egen bak... Er for stolt til å gå til foreldrene våre med historien og de låner av prinsipp ikke ut penger... *stange hode i veggen FOR en idiot jeg har vært*
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Du kan søke om krisehjelp på sosialen, eller du kan søke om lån der. Du kan også be tilsvarende fra søstra di. Du kan be om forskudd på lønn, eller få søstra di til å gjøre det i stedet for. Du kan jo ta egenmelding eller syktbarn dager, fordi om det er svindel, men det kan jo være som et utslag av sykdom. Du bør snakke med søstra di om dere kanskje skulle prøve dere med å setet budsjett og å få orden på økonomien deres begge to. Hva foreldrene deres angår er det jo unektelig litt spes. å ikke hjelpe ungene sine med litt småbeløper i ny og ned, av prinsipp.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Synst søsteren din bør løse dette problemet for deg. Hun sa jo du skulle få pengene igjen. Har du ingen venninne du kan låne av? Ellers så kan du be forskudd på lønn.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Bare å ringe banken å be om et overtrekk på 2000,- De spørr bare når lønnen kommer inn, så ordner det seg =)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Takk for innspill alle sammen... . Har lite lyst til å dykke inn i neste måneds penger for den blir trang som den er med strømregning og alt annet. Foreldrene mine er rare når det gjelder penger og det meste annet, tror det kommer av at de har for mange unger... Ser iallefall ut som om jeg kan få dette til å gå opp i noen dager til så takk for alternativer!! Ble litt lystigere stemt nå og kommer garantert ikke til å låne bort noe mer penger... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå