Gå til innhold

Simo eller emmaljunga ?


***Pærla***

Anbefalte innlegg

Har ikkje greie på vogn, men har lyst på ei med stor begg og som er lett å ta med på tur. Siden vi reiser mye rundt om med campingvogn.

Noen forslag??

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatt/har to emmaljunga vogner til første mann og er veldig fornøyd med det! Den tar selvfølgelig litt plass, men det gjør vel de fleste bag vognene.. Vi har oxo campingvogn. I starten brukte vi kun bagen til seng i campingvogna.. Va veldig lettvint..

Men man må vel bare se og prøve sei fram og finne det som man liker best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Emmaljunga selv, med sportsunderstell. Den er superlett å legge sammen, og får plass i den lille bilen min :-) Bagen er stor og god, og har vuggefunksjon :-) Vogna er kjempegod, og blir brukt til lillesøster i magen også :-)

 

Er nok smak og behag tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal kjøpe emmajungela, da denne skal ver større og lettere en simo. emmajungela har og komt bedre ut i tester. den er og laget i sverige, og da må den jo ver godt tilpassen noske forhold. synes den ser bra ut, og det skal ver en av de mer komfortable vognene å kjøre på alle typer underlag, også snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt simo kombi vogn til mine to barn.samme vogna.og er strålende fornøyd! den skal brukes igjne til nr 3 nå i mai.hadde jeg skulle kjøpe vogn igjen nå hadde jeg glatt kjøpt simo igjen.holdbar og robust.dette er den eneste vogna vi har hatt og har ikke følt behov for å ha flere.lite som har vært ødelagt og fungerer bra selv etter mye bruk fra 2 barn.

ei venninne av meg hadde emmaljunga og styrte veldig med kalesja.den var helt elendig på hennes vogn.men nå er det 3 år siden så de kan jo ha forbedret den tingen på de nyere vognene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andefaler Emmaljunga edge duo med sportsunderstell på det varmeste!

Dypvogna er den lengste på markedet (meg bekjent), hele 90 cm, så den kan brukes lenge. Vi kjøpte denne til vår datter i juli 2006, og har vært strålende fornøyd. Vi har båt, og det er genialt t dypvongen har "vuggefunksjon" når du løfter den av, samt god madrass, og luftefunksjon, både i hetta og i bunnen under madrassen.

Sportvongsdelen er også veldig ok, og funksjonen med at du kan snu over håndtaket fra den ene til den andre siden, da slipper du ved mange anledninger å "dra vogna" etter deg, når sola kommer fra feil side, slik jeg la merke til mange gjorde da jeg trillet sist, du kan rett og slett velge om du vil se inn i vognen eller om du se "rett i hetta" også greit når det er tid for sportsvogn, da får jo barne kjempeutsikt når du triller bak vognen :-)

Et par av mine venninner valgte Simo, men var såpass missfornøyd at de bytta til Emmaljunga..... Eneste negative jeg kan si om vognen, er at den er litt tung å løfte ut og inn av bilen de første ukene etter fødselen.... da er man jo litt medtatt i mageregionen.... jeg løste "problemet" med å først løfte inn bagen i baksete, og så leggge sammen "hjula" og løfte disse inn i bagasjerommet... samme manøveren da jeg skulle ha det ut igjen.... Og da er det jo veldig grei at vogna er utrolig enkel å motere sammen.

Eneste vogna vi hadde til datteren vår, ble satt bort da hun var 3,5 år, og nå skal nr 2 arve den. Ble egentlig helt forbauset da jeg hentet den fram i julen igjen, den fremstår som ny, og vi har bruk vogna mye, og trillet masse turer. Vi bor også landlig til meg grusvei, men kan ikke se at hjula er slitt ei gang... Mannen min trengte ikke engang fylle luft i dekkene, som forøvrig aldri har knirket, eller laget ubehagelige lyder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen erfaring med simo, men er veldig fornøyd med min Emmaljunga mondial/classic med sportsunderstell (veldig lik edge).

Kjøpte den til datteren vår i 2008, og har brukt den til hun sluttet å sove på dag tid. Baggen brukte vi til hun var 6 mnd, da var det fortsatt akkurat plass med vinterpose, men hun var mer interessert i å kunne sitte når vi gikk inne.

 

Den er jo som kjent en av de største, og tung å løfte inn og ut av bil, men ellers er jeg veldig fornøyd! Jeg brukte uansett ikke mye bil på dagtid uten samboeren min, så var ikke så farlig. Kommer til å bruke den til lillesøster også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Emmaljunga Edge Duo og er veldig fornøyd. Elsker Emmaljunga-vognene. Den er litt tung, ja, Men vi bor på landet og triller på mye forskjellig underlag, og vogna er ikke mye ut og inn av bilen. Så det går helt fint for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...