Gå til innhold

hva er vanlig i forhold til pappaperm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

den uka med fødsel? jeg skal ta keisersnitt, er det vanlig at mannen er med på sykehuset den dagen og tar resten av permisjonen når vi har kommet oss hjem etter 4-5 dager eller er det vanlig at han har det fra dagen barnet vårt blir født og utover uka? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer har selvfølgelig tatt fri den dagen jeg har født, og så har han startet på sine 10 dager den dagen jeg har kommet hjem. Han trenger jo ikke være hjemme så lenge jeg har vært på sykehuset. Da har han bare kommet på besøk rett etter jobb :=)

Skrevet

Permisjonen starter vanligvis den dagen barnet blir født. Her i huset startet far permisjonen sin samme dag som jeg tok ks.

Skrevet

Takk for svar;) lurer på hvordan vi skal gjøre det her, jeg har litt to-delt tanke i hodet!

HI

Skrevet

Mener far har rett på en uke permisjon i forb m fødsel, men ikke rett på lønn.

Her fikk pappaen 2 uker betalt permisjon i gave av arbgiver :) Veldig fornøyd med det!

Skrevet

ja det er litt forskjellig, mannen min får betalt den første uka (han kan ta ut en uke til men det blir uten lønn og det har vi ikke råd til=/)

dere var heldige som fikk det i gave;)

Skrevet

Pappaen har krav på TO uker permisjon i forbindelse med fødsel, men det er opp til arbeidsgiver om han får lønn eller ei...

Skrevet

Om han ikke starter permisjonen under fødselen må han bruke ferie da. Han har ingen annen rett til fri under fødselen.

Skrevet

tror ikke det er en regel som sier at de to ukene (eller så lenge som pappa velger å ta) må begynne den dagen ungen er født. Pappa tok sin når vi kom hjem fra sykehuset, en uke etter fødselen. Han jobber i en middels stor privat bedrift. En kollega av meg som ble pappa fikk i forbindelse med en ukes ferie, og begynte på sine to betalte (kommune) uker etter det.

Skrevet

ja det virker som mange kan velge selv, så vi får vel bare finne ut av hva vi skal gjøre - før helgen;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...