Gå til innhold

irregulært erytrocyttantistoff?? Hjelp,hva er dette?


Skorpy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynner å få litt panikk nå fordi jeg fikk resultatet fra blodprøvene som ble tatt. Det viser at jeg produserer irregulært erytrocyttantistoff,sannsynligvis anti-S. Dette kan gi hemolytisk sykdom hos fosteret så må inn for titrering og prøver igjen i uke 20. Spurte legen hun sa hun ikke visste hva det betydde men at hun skulle ta det opp med sin overrordnede og finne det ut, så ja i mellom tiden er jeg super nervøs.Jeg er Rhd positiv, men om jeg trenger transaksjon skal jeg ha -s. produserer visst anti-IgG:2+ og Anti-C3d:2+. Skjønner ingenting. Hvorfor kunne de ikke skrevet arkene slik at vanlige folk å forstod å ikke bare leger. Har søkt timesvis på google,men finner liksom ikke ut noe mer. Håper noen her har peiling på sånt. Ikke gøy å ha helt panikk heller,sikkert hormonene som spiller inn men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo merkelig at de ikke forklarer deg hva det er. Tenker at dersom du får svar i posten, bør de nu værtfall legge ved et ark som forklarer nærmere. Regner med at hadde det vært alvorlig hadde de nok ringt deg.

Håper det ordner seg:)

 

Fant denne, men stod ikke så mye.

 

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00100/Veileder_for_transf_100599a.pdf

 

se ift irregulært erytrocyttantistoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,fikk det ikke i possten. Fikk det utlevert av legen som sa hun bare ærlig måtte innrømme at hun ikke visste hva det betydde men at hun skulle spørre veilederen sin å kontakte meg. Men har fortsatt ikke hørt noe daX) så får vel bare smøre meg med tålmodighet å vente. Takk for linken!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...