Gå til innhold

Skal vi følge hverandre til september?


Gjest Nerdens'mus

Anbefalte innlegg

Gjest gravert

Hei jeg er en jente på 27 år.

Er samboer med en på 25 vi er begge studenter.

Vi har ingen barn fra før.

Ikm var i dag og testen var klart og fint positivt det var ikke noe rom for tvil der gitt :-) Vi bestemte oss for at vi ville ha barn snarest mulig i aprill 2010.

Ble da gravid på prøveperiode 1, men hadde en ma i uke 10.

Nå er jeg omsider ny gravert og smillende igjen etter 6 prøveperioder.

 

Symptomer denne gangen kan ikke skryte på meg så mage symptomer siden jeg har hatt symptomer før ikm hver månede mens jeg har prøvd.

 

Symptomer jeg har hatt hver månede også denne er.

Såre bryst

Tunge bryst

Menslignende smerter.

Trøtt, men søvnløs.

Let hodepine.

 

Nytt denne måneden altså måneden jeg er gravid er.

Sting i siden både når jeg går og når jeg hviler.

Stikking i lysken.

Gul utflod knall gul.

Stikking alle veier i livmoren.

 

Var hjemme på juleferie når eggløsningen skulle vært så har egentlig trudd det ikke var sjans denne måneden og tatt det ekstremt rolig har spist spekemat og myk ost plus drukket to glass vin. Og har latt være og ta vitaminer.

Lurer på om mamma hadde rett i at jeg stresset for mye med og bli gravid. Kan se sånn ut når det skjer den måneden der jeg har gjort minst for det.

 

Håper at denne tråden kan bli en tråd der vi er en 4-5 som skriver noen ganger i uken med hverandre og følger med hverandre.

Så nå krysser jeg alt jeg har og krysse og satser på at det blir barn av denne Spiren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på den symptomlista di jeg. Helt likt her også. Hadde en MA i uke 10 senest september i fjor, så nå håper jeg det går bra:-) Ikke mye morsomme disse første ukene/månedene... engstelig for hvert et symptom som dukker opp - eller fravær av dem. Hehe.. Vi får krysse fingrene denne gangen.

 

Har forresten to barn på 4 og 2 år fra før jeg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravert

Når har du termin da?

Jwg driver helle tiden og tenker at jeg blir tryggere når jeg får flere symptomer, men sannheten er vel at jeg nå på 5+3 har langt flere symptomer en sist. Så jeg får vel bare slappe av etter beste evne stter snart verdensrekord i soving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 18. september. Som deg syns jeg symptomene er mye sterkere denne gangen, så jeg beroliger meg selv med det:-)

 

Gynekologen min luftet muligheten for Albyl-E i neste svangerskap (altså dette) når jeg mistet sist, men jeg føler at jeg vil prøve uten. Har hatt 2 SA og 1 MA tilsammen, men bare to etter hverandre - og en enkeltstående før eldstejenta mi ble født.

Med to velskapte barn i 06 og 08 tror jeg helst at det var noe galt med embryoet, og ikke en koagulasjonsdefekt hos meg selv. Håper og tror jeg har rett. Men som sagt, helt annerledes nå enn sist som resulterte i en MA.

 

Ikke mye sosial om dagen føler jeg. Blir mest sofatjeneste. Tar meg i nakkeskinnet og gjør husarbeid i intervaller. Jobb kommer man ikke utenom bare pga trøtthet, så jeg gjesper omkring i hemmelighet. Heldigvis ingen oppkast eller brekninger. Bare uvel innemellom.

Ingen vet om det enda, bare jeg og samboer. Har tenkt å bestille UL rundt uke 8, så får vi se om vi forteller det i uke 11-12 :-) Vil ikke at eldstejenta på snart 5 skal få vite om det enda. Redd for å skuffe henne hvis det ikke går som planlagt. Er vel 5+2 i dag jeg da. Syns tiden går sakte disse første ukene... Sikkert fordi jeg lengter sånn etter å nå min magiske grense på 11 uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei !

har termin 3 september her,gleder meg masse.

men blir alene mamma, men får mye hjelp og støtte av venner og familie så eg bi no å klare meg;) vært til min første svangerskap kontroll i forje væka og alle prøven var fine;)

så fikk tilbud om tidli ultralyd å når man blir tilbud d så må man jo bare si ja;) ultralyd e jo d mest fantastiske og nydeligste man kan oppleve før ongen bli født;) gleder meg <3

slitt me kvalme nån daga akkurat no. men håpe d går over snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravert

Hei ja kvalmen er tøff. Er sykmeldt grunnet den jeg sofaen blir fort kjedelig når man er for slapp til og lese eller se på tv. Skal på tidlig ul jeg og etterhvert siden jeg mistet så jeg bare går og vnter på innkaling.

Ellers så er jeg veldig glad for min kjære hadde vært magre dager uten noen til og lage mat for meg når jeg begyner å spy bare jeg er opreist 10 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber men er utrolig slitsomt. Er også fryktelig kvalm og sliten. Regner med at jeg har termin mellom 20-30 september en gang. Har ikke hatt mens på veldig lenge før jeg ble gravid så er umulig å regne ut (tok CB med ukeindikator og gikk utifra den) men skal til legen på GU 2 februar så blir spennende å se. Håper bare alt er i orden, er så nærvøs hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er ei jente på 26 som venter mitt første barn sammen med samboeren min :) (han har 2barn fra før av)

 

Tror jeg har hatt de fleste tidlige svangerskapsplager...

*kvalme 24 timer i døgnet (ble sykemeldt en stund for det)

*veeeeeeldig ømme bryst

*menslignende smerter

*veeeeldig trøtt

*stikking i magen

*hodepine

*eier ikke matlyst

*hypersensitiv luktesans

 

Er nå i uke 10+2 (fosteret) og foreløpig termin er 23 september.

Var på 1 svangerskapskontroll denne uken og da fikk jeg se lille reka våres og fikk med bilde til å vise samboer :)

Heldigvis *bank i bordet* så har kvalmen avtatt mye, noen dager nesten ikke eksisterende :)

 

Vi gleder oss selvsagt kjempemasse!

Men jeg er også litt redd pga min familie sin historie med å miste babyene i magen.

Mormor, mamma og søster har alle mistet en...

 

Krysser fingrene for at alt går bra me lille reka våres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 23, (straks 24) og har ei datter på 3 fra før.. :) Jeg er også student, men samboer jobber. har termin 17.september, så jeg er da 11 uker på vei.. :) vi var på ultralyd i går, og dr så alt veldig fint ut.. kunne til og med se 4 hjertekammer, 2 hjernehalvdeler og fingre! :)

har lite symptomer akkurat som sist, merker det bare på puppene og at jeg tisser ofte.

Men jeg er så kveldskvalm denne gangen, blir det alltid etter jeg har ligget i senga til vesla og lest bok for henne før hun skal sove..

 

håper det går bra med alle de små spirene her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...