Gå til innhold

Lev ut din 80-tallsdrøm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kle oss opp!... meg og gubben altså, vi skal på 80-talls party. Skal jeg gå for streit grorudplame, tights med tennissokker utenpå og en stor skjorte, eller våge meg på en madonna?! Milletjakken som fremdeles henger i klesskapet er såklart et must.

Gubben er for ung til å sette pris på 80-tallet, så han må jeg muligens være litt snillere med... Jeans, skjorte med oppoverkrage og en stor dressjakke som er dratt opp på armene bør vel duge?

Slå deg løs og kom med ditt beste (kremt... eller i dette tilfelle værste...) motetisp :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden jeg er slik en ung kvinne, så ville jeg tatt på meg bleie og sparkebukse på 80 tals fest.baby som jeg var

Skrevet

Stakkars deg... Du kan få leke med lillesøster, hun gikk da i storesøsters arveklær fra 70-tallet, snakker om traumatisk motestart...

Gjest amandine
Skrevet

Jeg synes helt klart du skal gå for Like a virgin! Ta den helt ut! Og kos deg! Gubben med pusegenser nedi buksa og smalt belte iiiiiiiiiiiik!

Skrevet

ohlala, pusegenser nedi buksa var berre lekkert! Brå strikker du en til ham?... eller, hadde man det på fest? Tenker vi bør være 80-talls til fest og ikke til hverdags?

Får google litt like a virgin bilder. Den stilen er jo faktisk fullt mulig å få til med billigklær med dagens mote (litt skrekk&gru). Spesialeffekter som pusegenser eller ballgenser kan man vel imidertid slite litt mer med...

Rekker affal ikke å bli 80-tallsslank... så kan ikke gå bananas i mors klesskap (og hun var vel tom slankere enn meg). Dessuten har hun flyttet siden den gang og har nok kvittet seg med mye morro.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg er storfan av åttitallet og misliker at alle skal kalle det stygt. Det var DISTINKTIVT, det skal det ha, og det skal litt mer mot til å gå med det nå, men hei, jeg blir glad av åttitallsmote, jeg.

Ja, Madonna i Desperately Seeking Susan, det er knasekult! Og mannen må ha smalt skinnslips i kontrastfarge, og slipset må være samme farge som det smale beltet i livet OG de spisse sykkelskoene. Jeg nevner i fleng min brors konfirmasjonsantrekk - lysgul bukse, rødt skinnslips, rødt belte og røde sko, og en skikkelig hockey. Får du skamklipt ham eller evt tak i en hockeysveisparykk? Inspirasjon fås her:

http://www.google.no/images?q=mullet&hl=no&client=firefox-a&hs=j0E&rls=org.mozilla:nb-NO:official&prmd=ivns&source=lnms&tbs=isch:1&ei=CsQkTYz_II654gaa8vXNCQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&ved=0CBQQ_AU&biw=1076&bih=581

Skrevet

Snasene hockeysveiser! Jeg var jo tom myye på hockeykamper på 80-tallet faktisk, men hadde aldri sveisen. Gubben har dessverre kun mm i nakken... men kan rufses litt på toppen.

Jeg derimot har alt for mye hår, og kan gå Eli Hagen en høy gang hvis jeg går inn for det, så jeg kan virkelig ta den ut hva sveisen anngår.

Får man tak i skoene?! Slips trur jeg mor kan fikse, og muligens belte.

Ellers har jeg gravd frem fra glemselen en gave til vertskapet: Grand Prix 1980 på kasett (av typen Homes merket "ikke originalartister")!

Gjest sug lut
Skrevet

Ajajaj, det kommer tilbake - alt man kunne få med "ikke originalartister" - noe så ille! Jeg var utsatt for å få Grease ikke-original (også på kassett) - det kjentes ut som å bli daska med våte flyndrer...'

Men har du hår nok og hårspray nok, og rosa skimrende lipstick, er du jo sikker - du bør egt legge ut bilde...

Det kan være vanskelig å få skoene noe annet sted enn loppis/fretex, tror jeg.... men verd å prøve...

Skrevet

Ah, man tømmer en flaske clynol! Den eksisterer vel fremdeles?

Også må jeg vel medbringe en flaske peach canei!

Noe annet som burde medbringes?

Gjest amandine
Skrevet

Å fy fader peach canei hadde jeg ikke klart! Desperately seeking Susan må jo bli bra, nåde meg jeg ønsket meg den jakken med noe sånn pyramidegreier(?) på ryggen!!

Heftig! Nesten så jeg får lyst til å dra på fest jeg også! Men du kan sikkert ikke ha med deg et helt kranglearsenal.. Har forøvrig sett bilder av min kjære fra den gang da, hjelpes. Og en av kompisene hans fikk faktisk sin mor til å ta perm hjemme på han, snakker om sau! Min mann derimot hadde bare lang og høy hockey... Urgh.Ikke mye stilig! Takke meg til 20 år senere, fremdeles mye hår men ikke fullt så langt og med gråstenk;)

Skrevet

Spørs om caneien bare må være til pynt... tviler på at noen greier å fakstisk drikke den (reserve til nachspiel?).

Klabert dere kan være med! Verskapet er av den over omgjengelige sosiale typen "jo fler jo bedre" og alle damene her ville garantert elsket verten, han kunne godt ha gjemt seg bak en av våre nick hva humor anngår. Han lever foresten ut 80-talls drømmen sin ved enhver festlig annledning, trenger ikke å være temaparty fordetom :)

Madonna var forøvrig skikkelig stilig på 80-tallet! Var bare alle wannabes som tok det for langt og så grusome ut. Dama hadde jo skikkelig klasse. Beholdt sin røde leppestift og chanell no5. Nesten så jeg føler jeg ikke blir 80-talls nok hvis jeg skal kopierene henne helt eksakt...

Skrevet

http://www.google.no/images?hl=no&biw=1362&bih=603&q=80+talls+mote&rlz=1R2SUNC_noNO354&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=OYMlTeL1PNCYOsPhkfYC&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CC4QsAQwAA

Her er endel snasne bilder fra moten på 80 tallet.

Jeg selv var i min beste pubertertstid på 80 tallet.

Et must er vel lysblå øyenskygge, lysblå eyeliner, blå mascara og veldig lys rosa lebestift. Joho...... Så nydelige vi var:)

Øredobbene og smykkene generelt skulle være i grelle farger og helst i plast.

Håret var kreppet og satt opp i en altfor kort grorudpalme. Grorudpalma krevde nemlig litt lengde på toppen.

Bekledninge bestod av Ballgenser eller storskjorte. Ballgenseren skulle dyttes nedi en jeans som gjerne var oppbrettet så høyt opp på leggene at vi glatt hadde klart oss igjennom en liten flom, uten at buksa ble våt.

Smalt belte, gjerne i selvlysende farge, rundt livet. Og seilersko, mine var turkise. Og sist men ikke minst blaser med puffermer.

Husker også stekkbuksa som den så fint ble kalt, type strechsbukse med strikk under foten i en grell farge med storskjorte til var også en annen slager. Skulle være bredt belte rundt livet, slikt som han på skrå.

Ble mye mimring her...

Men til fest i dag så ville jeg kanskje ha tatt den helt ut kjørt en skikkelig madonna stil.

Mannen kan fint dressjakke med oppbrettede armer (et must), skjorte, gjerne med litt, og tynt skinnslips. Jeans og buksebeina her bør også være brettet opp til høyvannsgrensen.

Rekvisitt; har du en gammel walkmann, enda et must på 80 tallet.

Kos deg på party:)

Skrevet

Skulle stå:

Mannen kan fint dressjakke med oppbrettede armer (et must), skjorte, gjerne med litt FARGE (lyslilla, lys rosa?),

Skrevet

Ho, ho, jeg som til vanlig hater shopping begynner å glede meg til å ta en runde på lørdag :)

Og walkmann fikk jeg til 12-års dagen, det var stas det! Spørs om den har overlevd...

Jeg tenkte også helt ut og Madonna... men når jeg ser på bilder nå, så tenker jeg at hun var jo i grunnen ganske sofistikert!? Hun beholdt jo klassisk sminke, og brukte ikke både strutteskjørt og kort skulderpute jakke, men enten eller... Men på tilbehør var hun jo steike god! Så der er det myye å hente. Også tror jeg at jeg får for den store sløyfa i håret isteden for grorud-palma, selv om jeg har lengde nok til den.

Skattejakt på fretex - juhuuu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...