Gå til innhold

Ops, jeg blir stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg blir stemor nå....for en jente på 20 og en gutt på 22!!!!. Og jeg er 34, min kjære er 48. Noen med "eldre" stebarn som vil dele sine erfaringer? Og han blir jo stefar til min datter på 1 år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir vel ikke akkurat "stemor" når "barna" er så store?

Pappa giftet seg, med ny dame, da jeg var 19år. Hun er ikke min stemor, hun er kona til pappa og "besta" til ungene, men stemor? Nei, det er hun ikke.

Skrevet

HI

Nei, hehe, det har du vel rett i. Kanskje enda bedre da. Er bare litt redd for at de synes jeg er for ung, at det blir vanskelig for de å godta at de får en stesøster på 1 år.....

Skrevet

Du bør ihvertfall kutte ut tanken på at du blir stemor. Barna hans er nok ferdig oppdratt vil jeg tro, så du har neppe noe der du skulle sagt.

Tror også det vil være vanskelig for dem å se ditt barn på 1 år som et søsken. Dette kan du alldeles ikke forvente. Kanskje de vil få en slags tante- følelse for ditt barn etterhvert og det er jo kjempebra:)

Tror du bør gå inn i dette med tanke på at barna hans skal se på deg som en venn og kjæresten til pappa, og ikke noe aktiv stemorrolle.

Skrevet

Bare at min "stedatter" syntes det var ekkelt at vi skulle få barn sammen. Esj! Var alt hun sa....

De frykter nok små fellesbarn, de kan til og med føle at de selv må vente å få barn siden dere mest sannsynligvis vil ha fellesbarn og det relativt kjappt. Noen ønsker jo å få barn tidligere enn andre.

Har ei venninne som venta med å få barn, fordi faren hennes etablerte seg på nytt, hun selv var i begynnelsen av 20-årene, gift med en 5 år eldre mann og ferdig med utdanning og begge i jobb.

Hun følte det tok glansen av det at de skulle få barn.

Nå ventet hun, slik at ikke halvsøskenene hennes skulle være yngre enn sine egne barn, og det gikk relativt fint frem til faren og nye dama fikk enda et barn.

Hun har ikke noe kontakt med den nye dama, heller ikke med sine egne halvsøsken, bare fordi hun synest hele greia er så sært.

Skrevet

Feil. Du blir samboer med en som har voksne barn.

Å kalle seg stemor ved en sånn situasjon høres helt teit ut.

Skrevet

HI

Takk for svar. Mente ikke å si at jeg skulle bli en aktiv stemor, men et av barna bor fortsatt hjemme, så vi vil jo bli en del av hverandres husholdning. Vil ikke være den som oppdrar eller skal ha noe å si for barna, men lurer på hvordan det blir når kjæresten til pappa flytter inn med sin datter i deres hjem.

Skrevet

Ja, det er jo veldig vanskelig for oss her inne å spå da;)

Forvent ihvertfall ikke at denne 20-åringen skal bli hodestups i din datter. Se heller ikke på dette som mulighet for gratis barnepass osv.

Ellers bør du jo du og din samboer bli enige om regler som gjør at du også finner det levelig, men syns ikke du kan forvente store endringer. Disse barna er i realiteten voksne, og som noen nevner, ferdig oppdratt.

Kan hende du blir godt mottatt, og kan hende det blir motsatt. Kanksje de syns 1-åringen din er sjarmerende eller at de rett og slett syns hun er uromoment.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...