Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Vi bor fast her hjemme, men min mann jobber mye i England og vi har et hus der også. Jeg og ungene reiser ofte med han, da jeg ikke jobber, og barna ikke har begynt på skolen enda, og siden det er plass til oss. Jeg kjøper mange gaver der, både til nye babyer, til voksen bursdager etc. Ikke bare fordi man får mer for pengene, men også fordi man får litt spennende ting som man ikke får tak i her hjemme. De har jo mye fint på baby tøy og de har mye fint på små ting til barn. Er dette egentlig litt uakseptabelt da det ikke kan byttes? Jeg legger egentlig ned mye tid og omtanke i gavene jeg gir, og ønsker å gi litt spesielle ting og ikke bare kjøpe et pysjamas sett på H&M eller Lindex. Ser fra den andre tråden at dette liksom ikke skal være greit. At det egentlig er temmelig kjipt å gi gaver som ikke kan byttes. Om det er slik det skal være så bør man vel heller bare gi penger, så kan mottaker kjøpe det de vil. Synest det er vel drøyt å "klage" fordi man ikke kan bytte gavene.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 jeg syns folk burde være fornøyd med at dem får gave og ikke klage.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Hei! Jeg synes det er helt greit å motta gaver som ikke kan byttes! Jeg skjønner ikke hva som går av folk, en gave er en gave. Og dersom man ønsker seg noe spesiellt, så kan man jo si det. Men de som ikke vil ha gaver som ikke kan byttes, de fortjener det sikkert ikke heller.
Gjest Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Til baby liker jeg at klær kan byttes. Jeg har fått masse i samme størrelse, klær som er like og klær som er for små. Da er det kjekt at noe av det kan byttes. Og det er stort sett alltid noen som legger ved byttelapp / kvittering så det er aldri noen krise;)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 De fleste vil sette pris på slike gaver du har kjøpt med omtanke selv om det av og til sikkert blir råbom. De som ikke liker det har forhåpentlig vis vett til å si ifra på en pen måte slik som motageren av gaven i det andre innlegget gjorde.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Datteren min er født på sommeren midt under salget. Da det viste seg at hun måtte ha Frejkas pute (sånn diger pute mellom beina pga hoftefeil) og derfor ikke kunne bruke/fikk på mesteparten av klærne hun fikk i gave, var det ganske så kjipt at mye var kjøpt på salg og ikke kunne byttes. Ikke så mye fordi vi ikke har råd til å kjøpe klær selv, men fordi det er hyggelig å bruke gaver og fordi det føles utrolig bortkasta å la en haug nye ting ligge ubrukt. Gikk til Fretex, da :-) Jeg syns din situasjon er annerledes......det er vel ikke SÅ mange i vennekretsen deres som handler spesielle gaver fra andre land?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå