Gå til innhold

Tips, noen? Ang. begravelse og bårebukett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende en bårebukett til en begravelse. Avdøde er ikke familie av meg men en av mine venninners mor og på mange måter var hun som en ekstra omsorgsperson for meg. Jeg husker henne kun som kjærlig, storsinnet og åpen, hun var en person utenom det vanlige og jeg vil hedre henne ved det aller siste. Jeg bare lurer på hva som blir mest riktig å ha på båndene? I og med at vi ikke var familie blir det da litt for voldsomt å bruke "takk for alt du var"?

I de begravelser jeg har vært i i løpet av mitt liv har jeg sett at de fleste velger en standard setning a la "en siste hilsen" men jeg synes dette blir litt for upersonlig på en måte...Ville dere reagert om en som kun var kjent av den nærmeste familien hadde brukt en så 'sterk' setning? Vil jo ikke overgå de som er nærmest om dere skjønner...:)

Jeg vet at min venninne vil synes det er helt ok men jeg får meg ikke til å spørre, hun har jo så mye annet å ta seg av akkurat nå. Tips til andre tradisjonelle, fine ord som ikke blir for personlige og ikke for overveldende?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre ingen gode tips til hva man skal/kan skrive på slikt.

Men jeg tror at om du forhører deg med blomsterbutikken, så vet de helt sikkert om mange setninger som brukes. Kanskje du kan få noen hint der?

Uansett, lykke til. Slike situasjoner er aldri moro.

Jeg syns det er kjempe flott at du vil gi en bårebukett!

Skrevet

Jeg synes godt du kan bruke det du hadde tenkt, men sleng på for meg, slik at setningen blir: Takk for alt du var for meg.

Skrevet

"Takk for at du var der for meg" eller bare "Takk"?

Skrevet

Hva med :

Takk for de gode minnene

Dypt savnet

De gode minnene vil alltid leve

Takk for alt

Skrevet

Du kan skrive kva du vil. Kva veit dei kva ho er for deg og kva har dei med det og gjere.

Skrevet

Hva med "du er savnet"? Kan være koselig for familien å se at de ikke er alene om å savne avdøde, uten at det på noen måte "overgår familien".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...