Gå til innhold

Kan man ha FOR høy selvtillit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber sammen med ei dame som har meget høy selvtillit. det er på grensen til å bli kvalmende.

hun mener hennes måte å gjøre ting på er den beste og hun gjør som hun vil uten å få klarsignal, t.o.m når hun har fått nei, så gjør hun som hun vil. hun får klager av medarbeiderne og har allerede vært i flere møter med sjefens sjef pga sin fremtoning og bedrevitermoral.

eks:

- jeg vet jeg gjør en bra jobb jeg. du trenger ikke fortelle meg det engang.

- han der, han skal jeg sørge for får sparken! (hun klarte det nesten)

- jeg vet jeg får lappen i dag jeg. jeg kan nemlig kjøre bil.

- jeg fikk egentlig ikke lov til dette men jeg gjør det alikvel.

- barnet ditt er mye roligere hos meg enn hos deg fordi her gjør vi alt riktig. jeg er tross alt utdannet til dette.

- din måte å oppdra barn på er helt feil. min er helt riktig. (hun har ikke barn selv og det er heldigvis ikke mitt barn det er snakk om)

- den jobben får jeg nok. jeg har jo alle kvalifikasjoner som trengs. er det noe jeg kan så er det dette. jeg kan håndtere alle mennesker i enhver situasjon! uten problem!

men det hjelper jo veldig lite å være flink til å håndtere mennesker som kommer utenfra når man ikke klarer å forholde seg til overordnede og kollegaer med respekt, samt overholde bedriftens regler og rutiner.

jeg har ingenting imot mennesker med høy selvtillit. det er faktisk riktig så friskt og deilig med mennesker som vet de duger, men det er da fullt mulig å vise selvtillit/vite at man er bra nok og samtidig være ydmyk og repektfull for andres måter å gjøre ting på vel? enten det gjelder jobbrelaterte eller personlig ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Jeg vil nå si at dettte ikke har noe med for høy selvtillit å gjøre...

Men hun mangler en annen veldig (kanskje en av de viktigste?) viktig egenskap - YDMYKHET!

Skrevet