Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har måtte slutte på skolen pga. feil info fra lånekassen. Men nå sitter jeg i et skikkelig dilemma her.. Dagpenger får jeg ikke før om 8 uker. Sosialhjelp får jeg heller ikke. Fikk et lite lån i banken, men ikke så det dekker 8 uker.. Søker og søker jobber, men jeg får jo ikke inn penger kjapt selv om jeg får meg jobb, men skal på intervju neste uke hvertfall. Men hva skal jeg gjøre nå? Forbrukslån? Veldig fristende å sende inn gjeldsbrevet til lånekassen da jeg enda ikke har fått sagt at jeg har sluttet, men det kan jeg vel ikke gjøre.. =/ Men hva pokker skal jeg gjøre?! =( Noen gode råd til meg her?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Feil info fra lånekassen? Send inn gjeldsbrevet ditt du.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Men får ikke de beskjed fra skolen om at jeg har sluttet, litt teit kanskje om jeg har sluttet å så sendt inn gjeldsbrev =S Ja lånekassen ga meg feil informasjon når jeg ringte å lurte på hva fullt lån og stipend er. Tok skoleplassen basert på den informasjonen de ga meg. Fikk et tall, men han har gitt meg feil tall, med over 3000 kr. mindre i mnd.! Så nå går det ikke rundt lengere, å jeg må slutte på skolen å finne meg en jobb igjen..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Det får jeg ikke til da jeg går hver dag på skolen, samt 2 kvelder i uka. Jeg er alenemor og bf. stiller ikke opp noen ting. Jeg har ikke sjans til å jobbe ved siden av. Så må slutte å begynne og jobbe fulltid igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Men hvis du er aleneforsørger, skulle ikke du hatt noe støtte fra nav da? (som OS, litt ekstra til skole matrialer osv) + at du burde kunne søke bostøtte. Og det med lånekassen, du har ikke missforstått hva du får i snitt i måndten i forholdt til hva man faktisk får utbetalt pr mnd. ( får jo mye større utbetaling første måndten av semesteret, enn resten). Du skulle jo også fått forsørgerstipend i tillegg til vanslig stipend og lån (ikke det at det er kjempe mye, men det er jo litt). Hvor mye fikk du i måndten og hva forventet du da?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Når jeg ringte inn spurte jeg hva som var fullt lån og stipend, da sa han fyren jeg snakket med at det var 10 500 kr. pr. mnd. Jeg får mitt første gjeldsbrev, å der står det at jeg får 33 000 kr. i lån og 5000 kr. i stipend. Noe som da blir 76 000 kr. Delt på 10 mnd. blir jo det 7600 kr. i mnd. Altså nesten 3000 kr. mindre enn jeg hadde regnet med. Men jeg fant ut at skolen hadde sent inn feil, at jeg bare var deltidsstudent. Men meldte meg på et fag til. Enda en gang klarer skolen og sende inn feil. Så nå går det bare ikke rundt lengere, det er jo så lang ventetid på alt dette, å det hjelper lite at jeg får etterbetalt når regningene skal betales nå. Bostøtte fikk jeg ikke fordi jeg velgte selv å bli student! Så der forsvant enda noen tusen jeg faktisk trodde jeg skulle få. Siden jeg har en yrkesrettet utdannelse vil ikke nav gi meg utvidet overgangsstønad. Å siden jeg har mottatt stønad til barnetilsyn er mine år med os brukt opp. Jeg har jo jobbet som alle andre til nå, når jeg fikk sjansen til å ta allmennfagelig påbygging så jeg kunne kommeg meg inn på høyskolen. Men det skulle visst ikke gå =( Jeg har i hvertfall en utdannelse å kan få meg en jobb. Men jeg sliter med økonomien nå til dagpenger kommer i orden/jeg får meg jobb.. =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå