Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er snuppa mi 8 måneder om to dager og jeg har gjort den tabben at jeg alltid har vugget henne i søvn. Bortsett fra når hun skal sovne for natta, da sovner hun selv med meg ved siden av henne, til vanlig helt uten problemer.

Men det er på dagtid vi sliter litt, noen ganger kan jeg vugge vogna opp til 30-50 minutter uten at hun sovner (prøver å la vogna være helt i ro også, men da skriker hun bare). Vet at når hun vugges i søvn forventer hun også at hun fortsatt blir vugget når hun våkner, noe hun ikke gjør. Dermed blir oppvåkningen ganske brå også.

Noen ganger har hun klart å sovne i sin egen seng alene, men det blir med de få gangene.. Vil gjerne "lære" henne å sovne selv, så det blir lettere for henne (ikke så mye skriking og overtrøtthet) og for meg. Og til høsten for barnehagepersonale.

Hva kan jeg gjøre? Finnes det ingen vei utenom skriketoktene rett før leggetid om man skal venne barnet til å sovne selv?

Hvordan gjør dere det? Og har dere noen tips til en litt frustrert mor..

Jeg vet jeg har gjort meg selv en bjørnetjeneste ved å vugge henne i fanget og i vogna.. Skal ikke gjentas for å si det sånn:)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...