store mor Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Er det noen som vet hva reglene for ammefri er? Hvor gammelt er barnet når det kreves legeattest for å få fri?
Gjest ->>- Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Det er opp til arbeidsgiver hvorvidt de ønsker legeerklæring, og den kan kreves uavhengig av barnets alder.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 I det offentlige er det to timer ammefri hver dag så lenge barnet ammes. I det private er det muligens bare en time pr. dag. Har ikke hørt noe om at det kreves legeattest? Ingen kontrollerer om du faktisk ammer heller. Jeg vet ikke hvordan det er hvis barnet er f.eks over ett år da. Jeg jobber i det offentlige og sjefen min brydde seg ikke om når på dagen jeg tok disse timene, så jeg tok ofte to timer først på dagen. Ammet selvfølgelig ikke i to timer, men trengte mer tid på morgen enn på ettermiddag. Noen ganger måtte jeg pumpe, det tok lengre tid osv. Begynte i jobb da barnet var 9 mnd og ammet til han var et år. Dere har kanskje et reglement på arbeidsplassen som du kan lese og så må du diskutere med sjefen hvordan du kan gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå