Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jeg og mannen har helt felles økonomi, men så skal jeg overta en eiendom i utlandet fra mine foreldre som jeg skal ha særeie på. Det koster ca 50.000kr å få skiftet skøyte ol. Dette skal jeg betale. Men hvordan gjør jeg egentlig det? Det er jo våre penger og mannen min skal jo ikke være med på å betale dette når jeg skal ha særeie. Dersom jeg tar f. eks 2000kr av lønna mi i mnd å betaler ham til 25.000kr er nedbetalt, så går jo det inn til fellesen alikevel..... Får vel kanskje sende han på en tur eller noe til en verdi av 50.000kr da... (Akuratt som om vi har 100.000kr liggende og slenge)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Hvis du ikke skal ha noen inntekter av eiendommen blir det vanskelig å gjøre dette retferdig om dere ikke har god nok økonomi til at han også kan bruke slike summer på seg selv. Om det er en ferieleilighet som dere kommer til å bruke kan jo han få lov til å bo gratis når dere er der. Om eiendommen gir inntekter kan jo bare disse også gå inn i fellesskapet. Da blir det ikke så galt. Uansett bør dere snakke sammen om hvordan dere skal gjøre det. Det kan jo hende han har høyere forbruk enn deg på andre områder og synes det er helt greit. Millimeterretferdighet i parrforhold fungerer uansett ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Det enkleste er at du får særeie på eiendommen og at han ved ev deling av bo har 50.000 i + i den delingen. La en advokat sette opp dette for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå