Gå til innhold

Er man tjukk når

Anbefalte innlegg

Skrevet

man er 167 og veier 70 kg?

Bløbb bløbb....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sansynligvis akkurat på grensen til å bli overvektig. Tjukk ville jeg ikke regne det som.

Skrevet

overvektig 10.09??

nei det er du ikke, men litt lubben og kraftig vil jeg si.

overvekt er når du veier iallefall 10kg over høyden din!!

Skrevet

din BMI er 25. overvekt er bmi over 25, så du er ikke overvektig enda. bmi tar ikke hensyn til fordelingen av muskler og fett, så det er jo kun en pekepinne......

Skrevet

Jeg er 167 og veier 71kg og jeg føler jeg ikke direkte tjukk, men jeg føler meg mer vel hvis jeg veier litt mindre. Faktisk fikk jeg høre her en dag at jeg så så fin og slank ut! så veldig tjukk kan jeg ikke være;-) Det kommer jo også alltid an på om det er fett eller muskler som gjør at man har den vekta man har (hos meg er det lite muskler...).

Skrevet

Jo, da er du akkurat såvidt overvektig ifølge bmi-kalkulatoren.

Men du er kanskje veldig muskuløs?

Skrevet

Lite muskler å spore her ;)

Må vel hive meg på en slankekur eller to tenker jeg...

HI

Skrevet

du kan jo trene litt og bare kutte ut de "værste" syndene (sjokkis på mandager f.eks ;)), du er jo ikke så "overvektig" at du trenger en drastisk slankekur. finn noe artig å holde på med, og tenk litt på å spise sunnere, så går det nok av seg selv. selv går jeg til jobben, rir og prøver å unngå godis og chips i hverdagen. samme gjør min samboer. Vi passer på, men orker ikke bli fanatiske, for da ryker det etterhvert uansett.

Skrevet

wow, når jeg er 70 kg, er jeg str 34, og jeg er 1.64.

Rart hvor forskjellige man er.

Men jeg får jo vaskebrett, da.

Skrevet

Det kommer jo an på om alt sitter på magen eller om du har mye av de kvinnelige formene, pupper, rumpe, lår. Fett på magen er mer skadelig enn om det er jevnt fordelt rundt på kroppen. Hvis alt har en tendens til å legge seg på magen og du har tynne lår f.eks så bør du kanskje ha lavere BMI enn 25, men er fordeligen god så tåler kroppen litt vekt før den ser tjukk ut. Det spørs også om benbygningen er bred eller smal, er du bred så skal det litt mer til å "fylle ut" kroppen.

Muskler eller fett, det er selvsagt et godt poeng også. Det fins sånne vekter som viser fettprosenten i kroppen, de har det på noen treningssentre f.eks. Skal du trene i en periode så kan du jo se hvordan fettfordelingen endrer seg.

Skrevet

Din bmi er 25,1 og bør være mellom 20-25, så du bør ihvertfall ikke gå opp i vekt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...