Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jeg ble litt skuffa. trodde det sto om fødselen jeg, hva de gjorde der og hva jeg fikk osv.. men fikk bare noe skriv fra legejournalen på 2 små sider.. og resten var bare målingen av riene mine før fødsel.. selve fødselsmålingene var borte Er det slik en fødselsjournal er?? Jeg hadde gleda meg til å se hva som skjedde under fødselen og hva de gav meg og slikt..
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Det står som regel svært lite i journalen. De skriver bare ned det aller viktigste og det som er relevant for annet helsepersonell å lese. Ble en smule skuffet selv når jeg fikk mine papirer, er mye som er utelatt. Antar du har fått noen dagsrapporter fra forskjellige jordmødre på føden og barsel, pluss det skjemaet med masse forskjellige målinger som f.eks. utviklingen av riene, når du evt. fikk epidural, riestimulerende, hjertelyd etc. Noe mer kan vi visst ikke forvente.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Man kan jo ikke skrive ned alt som skjer under en fødsel, og de papirene er jo egentlig for leger, jordmødre og sykepleiere og andre som trenger å vite det mest relevante. Mine papirer hadde da vært en halv roman.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Legen min fikk tilsendt papirene mine etter fødselen, han som bestilte fra kk. Der var det en hel avhandling om alt som hadde skjedd gjennom hele fødselen, masse legespråk, men klarer å lese noe selv. Spurte legen pent om han kunne skrive den ut til meg, og det fikk jeg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå