Gå til innhold

Slitne ansikter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for å freshe opp trøtte og slitne ansikter?

Føler jeg ser ut som en zombie hele dagen, rødflekkete og tørr i ansiktet, hoven og blå under øynene, alle de små "søte" linjene rundt øynene syns forferdelig godt... Føler jeg ser ut som jeg er 50 i en alder av 26. Lite søvn gjør deg virkelig lite vakker ;)

Har ikke tid eller energi til å styre så fælt heller, så lurte på om noen har noe supertips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger også supertips! Helst med umiddelbar virkning! Kom igjen dere freche damer, del hemmelighetene! Vær så snill!

Skrevet

Nå er ikke jeg den rette til å uttale meg, fordi jeg i perioder ser utslitt ut. Men det som pleier og hjelpe meg i sånne perioder er først og fremst en tur til frisøren. Ofte når jeg er sliten og har hatt hektiske perioder, så har det gått utover hud og hår. Plutselig har man blasst hår med lang ettervekst og slitte tupper, det hjelper ikke akkurat på.

Har du tørre røde flekker i ansiktet, trenger du iallefall en god og rik fuktighetskrem. Dermalogica har mange kjempefine produkter, de er litt dyre, men nokså drøye.

For å dekke over litt fin blåfarge under øynene, brkuer jeg i.d.sin mineralfoundation. Den er super for huden. Litt rødt i kinnene og litt mascara gjør underverker.

Selvsagt hjelper aller mest en god natts søvn, men har man ikke tilgang på det, så må man jukse litt...

Skrevet

Ja, HJELP!!! Har prøvd utallige øyekremer uten noe særlig effekt. Blir like fascinert hver gang jeg ser en superfresh småbarnsmor. Noen hemmeligheter må dere kunne røpe?? :)

Skrevet

Forslag til gode øyekremer??

Skrevet

Forslag til god øyekrem??

Skrevet

Eller en god concealer som ikke legger seg i linjene og gjør at man ser enda eldre ut??

Skrevet

Mitt beste tips:

Går over 2 dager:

Dag 1:

Dusjer ansiktet i dusjen og vasker med rensekrem eller vanlig såpe.

Etter dusjen legger jeg en varm (så varm jeg klarer) vaskeklut over ansiktet og slapper av 1 minutts tid.

Bruker ansiktskrubb (enten krem med skrubb eller så bruker jeg enjo-ansiktsskrubb)

Renser huden

Tar på ansiktskrem.

Dag 2:

Vasker og renser huden.

Tar på ansiktskrem

Tar solarium i 15 minutt

Renser huden på kvelden og tar på fet ansiktskrem

Da ser huden og ansiktet mitt mye bedre ut på dag 3 :-) Dette gjør jeg alltid før bryllup og andre festligheter for da "stråler" huden min.

Jeg bruker kun billige kremer og rens.

Skrevet

Trening, masse vann, solfaktor og null røyk og alkohol.

Skrevet

Først og fremst...søvn!! Og drikk mye vann:-)

Jeg bruker a-creme fra apoteket og for min hud har den gjort underverker! Consealer og lett sminke på dagtid, en tur til frisøren og mye fyktighetskrem nå om vinteren er viktig:-)

Skrevet

Hva er best av cremeconcealer og mineralpudder i concealer? Hva dekker best og gjør minst skade? Og hva skjuler linjene og posene best?

Skrevet

Unn deg en time hos hudpleier! Få hjelp og tips til produkter til din hud.

Har gjort underverker for meg.

Har en venninne som rett og slett var litt "pløsete" i ansiktet en god stund, så fort hun fikk litt assistanse av hudpleier og renseprodukter og en god maske tilpasset hennes hud så var pløseansiktet vekk!

Skrevet

Kjølende øyemaske og hemoridekrem under øynene gjør underverker! og en fet krem før man legger seg =)

Skrevet

Hemoroidekrem skal brukes i rompa og ikke under øynene! Vet mange kjendiser osv anbefaler det som øyekrem, men de fleste proffesjonelle hudpleiere jeg har snakket med om det anbefaler det ikke!

Jeg anbefaler Dermalogica, MD og La prairie.

Serumet og øyekremene til La Prairie kan gjøre underverker, men det koster også et par dagslønner for de fleste av oss...

Ellers er vann noe av det beste du får for huden. Pass på å få i deg nok B-vitamin, sov når du kan (jada, jeg vet...) og spis sunt.

En liten solariumstime kan også gjøre at man både ser og føler seg freshere, men ikke overdriv! Ansiktsskrubb er også verdt tiden det tar, men ikke overdriv der heller. Bruker du "makt" eller for store korn, så gjør du heller vondt værre.

Hvilken sminke som er best avhenger av din hudtype. Jeg liker Glo sin flytende foundation når jeg vil ha noe som dekker veldig, ellers La Prairie, evt Glo mineralfoundation.

Skrevet

Søvn, latter, sex og enkle gleder.

Skrevet

Masse gode tips her. Frisk luft gjør også underverker. Jeg liker mineralfoundation. Gir naturlig resultat. Tikei heter det. God erfaring med dette som jeg har bestilt på nett. Søvn er selvsagt best, men med små barn er det ikke alltid like lett å kontrollere. :)

Skrevet

Jeg har også et ansikt som ser slitent ut til tider, spesielt dette med linjene rundt og mellom øynene som kommer fram kjenner jeg meg igjen i. På meg fungerer Clinique sin øyekrem fantastisk. På meg kommer "sinna-rynken" mellom øynene fram når jeg er sliten. Til og med den glattes ut når jeg bruker øyekremen der.

Jeg er ikke noen "sminkedukke" til vanlig så jeg bruker kun Yves Saint Laurent Touche Eclat for å "glatte" ut rundt øynene til vanlig. Bruker den på øyelokkene og under øynene. Både glatter ut linjer og dekker mørke ringer under øynene. Ikke tar det lang tid å legge den opp og ikke føler jeg meg for sminket.

Skrevet

Overrasker meg litt at INGEN har nevnt det: Fiskeoljekapsler gjør underverker for huden. Ta gjerne en overdose (seks om dagen i stedet for to, for eksempel. Å spise mye fet fisk gir samme effekt.

MYE mer effektivt enn all verdens kremer. I kombinasjon med å drikke en del vann så får du fort ønsket effekt.

Og gjett hva? En herlig bonuseffekt er at det gir bedre søvnkvalitet også.

Lykke til.

Skrevet

Ville gått en liten tur i frisk luft, spist litt laks hver dag i en ukes tid og fått i meg papaya og kiwi hver dag den samme uken.

Laks kan du dampe og spise kaldt på brødskive med masse pepper på, eller spise den varm eller putte i en suppe etc.. Det er en vidunderkur for huden pga alle de gode oljene som er så bra for huden innenfra. Du kan også kutte laks i små porsjonsbiter, ha de i mel, så i pisket egg, og så i brødkrumme og steke de.. Husk å krydre de godt med det du liker og spis med god samvittighet! en herlighet små barn digger. Spesielt med pommes frites.. Men det er ikke så heldig for huden igjen..

papaya gir deg en glattere hud og fukter også huden innenfra, kiwi gir deg jern og masse c-vitaminer som også er svært gunstig for huden.

I tillegg ville jeg tatt meg 2 turer x 10 min i solarium i løpet av uken.

Husk å drikke masse vann.

Ellers er det jo latter, sex og aktivitet som gjelder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...