Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg har noen smykker i gull fra konf. og etter min farmor, som jeg aldri bruker , de er liksom ikke min stil, den ene ringen passer bare på tommlen også.

Det jeg lurer på er om jeg skal bytte inn dette å heler finne noe som jeg veit jeg kommer til å bruke,

jeg har noen ting etter min farmor som jeg aldri kommer til å bytte bort blandt annet budnaden etter henne som jeg satt veldig pris på at jeg fikk arve siden dette ikke var ventet i det heile tatt.Så det er bare noen av smykkene etter henne jeg skal bytte inn til omsmelting ikke alt.

er dette dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ville ha smeltet om.

Skal du bruke noe du ikke liker da?

Ta bilde av smykkene, så har du minnet og kan vise framtidige barn hva deres oldemor gav deg;)

Det går ikke an å samle på alt!

Skrevet

Er det smykker du aldri bruker så ville jeg ha byttet det inn. Er jo mer gøy å ha et smykke som du bruker ofte. Så kan du heller tenke som så at dette er et smykke som minner deg om din farmor. Du hadde sannsynligvis ikke kjøpt dette smykket hadde du ikke hatt smykkene etter din farmor å bytte de inn i.

Skrevet

Det er det jeg også tenker, dumt å bare la de ligge, de tinga som jeg har et forhold til å er minner har jeg jo tatt vare på så de bytter jeg ikke men bare de som aldri blir brukt,

De kjede fra komfm. bruker jeg ikke heler, men tørte ikke bytte det den gangen siden det var fra min far og stemor, men har ikke kontakt med de lengre å briker de jo aldri.

Takk jenter :)

HI

Skrevet

Enten ville jeg smeltet det om, eller tatt vare på noe av det om noe kunne være aktuelt å gi videre til barna mine. Men er det smykker som aldri vil bli brukt, er det mye bedre å gjøre noe med det enn at det bare ligger. Minnene om dem vil du alltid ha uansett!

Skrevet

Det har jeg gjordt, lagt vekk de som jeg hsker hu brukte å som jeg trur jeg kommer til å bruke seinere når jeg blir litt mer oppi åra.

Saken er som gjør at jeg er litt usikker er at hu hadde et masse smykker , men på sine eldre dager gav hu de bort til gud å vær mann å de tok i mot selvfølgelig.

Folk som ikke var i familie osv.

jeg å fikk litt på den måten men jeg sa i fra til min far å gav det til han hver gang.

så det er ikke så mye smykker igjen etter henne men samtidig så er det jo dumt å bare la de ligge liksom.

kunne gitt de til andre i familien evt men har ikke kontakt med de noe særlig heler lengre.

Er så usikker:(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...