Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Sliter sånn...... og d er ingen ende..... Har gammel gjeld jeg sliter veldig med, men nå fikk jeg mamma til å stå som kausjonist for meg så jeg får refinansiert alt til et samlet lån, istedetfor mange små. I tillegg hadde vi lagt på ca 20 000 så jeg fikk kjøpe meg en gammel bil, siden jeg er billøs, og det går seriøst ikke lenger... Har et barn i bhg og en 1.klassing, hvor veiene er i stikk motsatt retning, og dessuten farlig. Jeg vil ikke la sønnen min gå alene, så han må ta buss... Er akkurat for kort vei til å få det dekket, så må betale det selv. Nå ringte mamma og sa hun hadde snakket ferdig med banken, og de bestemte seg for at jeg ikke trenger bil de like så greit... "Jeg har selv vært uten bil når dere var små, da hadde jeg til og med et barn mer enn deg!" Jaaaa, men da gikk vi selv til skolen som var like i nærheten og det var ikke farlige veier i det hele tatt... Bor såpass til at det eneste sosiale jeg har her er en snartur på butikken litt bortiher når jeg trenger brød og melk... det er det eneste som finnes her... Bussen går kun 1 gang i timen, så ikke lett å planlegge ting når man er avhengig av å komme seg tilbake like fort for å hente barna... Tar meg 1 1/2 to ganger om dagen å få de fraktet frem og tilbake... har i tillegg kronisk jernmangel, så sliter veldig med lite energi, så da sier det seg at jeg blir totalt utslitt.... I tillegg har jeg de siste ukene slitt med nattesøvnen, så er helt dau.... Når skal det gå min vei noengang da??? Jeg kjenner jeg ikke vil ha det sånn mer, men tanker og følelser går nedover og nedover.... føler bare for å gråte hele dagen.............
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Vel, det er itjno' som kjæm tå sæ sjøl, eller hvordan man enn skriver trønderdialekt. Ting vil snu for deg, og du har jo begynt allerede! Flott med banken og flott at din mor er kausjonist. Kanskje du skal avvente dette med bil noen måneder, til banken ser at du betaler avdragene i tide. Så kan du gå tilbake og be om de 20 tusen ekstra. Noen måneder til klarer du. Det er alltid mørkest rett før det blir lyst, vet du. Jeg tror du vil klare dette kjempefint. Ha fokus på barna dine denne våren, finn på ting med dem som ikke koster så mye penger. Får du avlastning av barnefar innimellom? I så fall kan du hente deg inn sosialt da. Til sommeren vil alt se mye lysere ut, såfremt du jobber for det. Det lover jeg deg. God klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Og forresten, du må få hjelp til å ordne opp i jernmangelen din, det er kjempeviktig. Spis rødbeter i lange baner! Er det kanskje noen du kjenner som kunne hentet gutten din og kjørt ham på skolen? Noen som uansett kjører forbi, mener jeg? Samme på hjemveien, kunne han slått følge med noen? Jeg hadde heller ikke likt å sende førsteklassingen min på bussen alene, med mindre det er den skolebuss, noe jeg antar det ikke er. Du må uansett begynne å lete etter løsninger og ikke være så problemorientert. Jeg skjønner at du er frustrert og lei og at livet er kjipt nå, men du er rett og slett nødt til å løse dette. Og det klarer du!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Enig med den andre her. Ta fatt i helseproblemene dine hvis det er mulig, så blir ting raskt bedre. Kan din mor og barnefar hjelpe deg praktisk til du får bedre overskudd? 1.5 time til levering og henting er faktisk ikke så mye (hvis det ikke er hver vei). Jeg beregner to timer, men er i fødselspermisjon med nr tre, så har god tid og ser på det som en fin anledning til å komme i bedre form selvsagt værre hvis du er i full jobb og må stå for all henting/levering alene. Litt pes å buksere vogn og utstyr akkurat nå i snøværet, men snart kommer våren Pust ut og slapp av, ta til deg det du kan av hjelp, og tenk positivt. Husk at humøret også blir bedre av å komme seg ut i frisk luft!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Jeg synes du bør tenke litt lengre! Det må da være en leilighet du kan leie som ligger nærmere skolen til gutten din?? Slik at han kan gå selv? Hva gjør alle andre barna på skolen da, tviler på alle blir kjørt?! Så let etter bolig i kort avstand fra skolen, så for du evt ta buss når du skal levere det minste barnet ditt i barnehage, er jo mye viktigere at skolebarnet kan gå til og fra skolen mener jeg. Jernmangel = oppsøk lege, skaff deg vitaminer, mineraler og spis rett kost.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Først og fremst, få opp energinivået ditt. Du er primus motor i familien, og må fungere. Det er et slit med unger og alle krav. Tror det er likt for alle... For å få opp jernlageret, må du snakke med legen din. Der er ikke så mange jernpreparater som øker lagrene effektivt. Selv har jeg brukt duroferron, den er effektiv. Er du kandidat til jern intravenøst? Ang søvnprøblemer, så er vel sikkert ikke sovetbl noe og trakte etter siden du er alene med to barn. Men der finnes jo utallige søvnhygieniske tiltak. Ikke legg deg for sent iallefall. Let etter løsninger for å lette hverdagen din. Dessuten synes jeg du skulle hatt den stakkars bilen.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Skrev visst feil; jeg bruker faktisk minst 1,5 time hver runde på henting og levering, altså (i overkant av) 3 timer daglig, men vet du hva? Det er faktisk kjempedeilig når du kommer inn i det. Masse hyggelig tid med barna langs veien, både de og jeg har godt av det, de lærer miljøvern i praksis, og vi begrenser bilbruk. Men igjen, selvsagt værre når man jobber 100% og er alene om henting og bringing.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Tror det er lurt av deg å ta tak i det sosiale også. Jobber du? Hvis ikke: Er det mulig for deg å jobbe litt? Hvis du jobber: Kan du bytte jobb til noe som gir deg mer sosialt? Har barna dine noen fritidsaktiviteter? Da vi flyttet der vi bor nå, kjente jeg ikke en sjel. Jeg meldte meg som lagleder for 6åringens fotballag, og ble slik kjent med både de andre foreldrene på laget og laglederene på de andre lagene. Og slapp av, du trenger ikke kunne en ting om fotball for å være lagleder ;-) Jeg har også blitt godt kjent med de andre foreldrene på skolen gjennom foreldremøter, skoleaktiviteter, treninger og barnas vennegrupper. Trives man sosialt, ser alt mye lysere ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå