Gå til innhold

Livredd..Noen med erfaringer som kan hjelpe meg?

Ays73

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager dette innlegget, men om du ikke vil lese om detaljerte blødninger så ikke les videre.

Jeg er i dag (natt) 12+3 uker på vei. har hatt 2 kraftige blødninger med blodklump som vedvarte kun 1 døgn uten smerter (ca i uke 6 og 8). Etter det hadde jeg 2 blødninger som var kun på papiret når jeg tørket meg som varte i ett døgn (ca uke 10 og 11). Har vært på 4 UL hittil pga disse blødningene så er veldig fornøyd med oppfølgingen. De sa på siste UL at det så ut til at det var noe mere blod som kom til å komme og at jeg ikke måtte blir engstelig om jeg begynte å små blød eller om det kom noe koagulert blod, så lenge jeg ikke hadde vondt og det bare vedvarte 1 døgn som de andre blødningene.

Nå i kveld når vi skulle legge oss, merker jeg at det "renner" ut noe når jeg legger meg, og skrudde fort på lyset og det viste seg at det var friskt blod som lagde en blodflekk på 4x4 cm på lakenet. Reiste meg og gikk på do, og da bare rant/sildret det blod ut, føltes som jeg mistet flere dl med blod og det kom masse klumper, store klumper. Dette er jo ikke akk en "små blødning med en klump.. Kaller dette for en kraftig blødning. Sist vi var på UL for ca 1,5 uker siden så vi en sprellende lite nurk som viftet med armer og sparket med bena.

Skal innrømme at når disse klumpene kom ut studerte jeg de, da jeg leste det om en annen her inne som tydelig kunne se at det var ett embryo som hadde kommet ut. Nå er jo jeg i uke 12+3 og har sett ett lite foster med armer og ben, så mitt spørsmål er...: Ville en av disse klumpene ha vært det uten at man faktisk kan se det? Ville man ikke sett det når man er så langt på vei? eller kommer ikke alt ut? Eller ville ikke alt ha kommet om det er blod og fostervann som sildret ut?

Jeg ringte Gyn posten på sykehuset og de sa at mest sannsynlig var en SA og at det kan virke som veldig mye blod men at det sannsynligvis var blod blandet med fostervann siden det sildret i ett strekk i ca 7-8 min. Fikk ikke komme inn nå på natten men fikk time kl 8 i morgen tidlig som nå bare er vel 4 timer til.

Jeg sitter her nå og er så lei meg..., klarer nesten ikke tenke positivt. Eneste som gjør at det er ett lite håp hos meg er at jeg ikke klarte tyde noe foster av det som kom ut, og at jeg ikke har vondt i magen. Har hatt 2 SA tidligere og da har jeg blødd jevnt i 1 uke og hatt magesmerter. Blør ikke noe mere nå, bare når jeg tørker meg og har ingen smerter.

Mitt spørsmål er:

Noen som har opplevd noe lignende og at det har gått bra med en slik blødning? Trodde faktisk ikke det kunne gå bra når blødningene begynte tidlig i svangerskapet med klumper, men det viste det seg at det gjorde det:) Kan jeg virkelig være så heldig at dette går bra?

Jeg er så fortvilet nå og sitter bare og venter til kl er 7 så vi får kjørt til sykehuset.

Beklager alle detaljer i innlegget mitt, men følte jeg måtte beskrive det siden en "småblødning" eller en "kraftig blødning" kan bety så mye.

Håper noen har tid til å svare meg. Skal oppdatere tråden når jeg er tilbake fra sykehuset.

Hilsen fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg har hatt masse blødninger i starten på alle mine 4 svangerskap, å det har bare blitt verre for hver gang, men det har gått bra hver gang her.

du må ha MASSE lykke til :o)

håper alt går bra i dag på sykehuset :o)

krysser fingrene for deg.

Skrevet

Hei :)

Tusen takk for at du gadd å lese det lange innlegget mitt. Jeg skjønner nesten ingenting, men er overlykkelig :))) UL viste at nurket sparket og viket med armer og ben så kan nesten ikke forstå at dette er sant :) Skrev ett litt lengere innlegg på 2.trimester om dagens hendelse på sykehuset, så du kan jo lese alt der :)

Klem fra

Skrevet

Så godt å høre at det gikk bra:) Lykke til videre!

Skrevet

Takk det samme til deg også AugBarn :)

masse lykke til videre :))

Klem

Skrevet

Takk det samme til deg også AugBarn :)

masse lykke til videre :))

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...